[Win2008] CAL's op de server installeren

Pagina: 1
Acties:

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

davhor

www.fon.com

Topicstarter
Ik ben een nieuwe server aan het inrichten met Win2008. Nu heb ik daar 25 CAL's bijgekocht en wil dit ook aangeven op de server, maar ik kan niet vinden waar. Bij Win2000 had je gewoon een license manager, maar deze kan ik bij Win2008 niet vinden.

Ik heb al op Google, GoT, MS en Windows Help gezocht, maar kan het niet vinden. Waarschijnlijk is dit een hele simpele vraag, maar ik heb er al zoveel uur over gedaan om het te vinden, dat ik het opgeef.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02 00:17
je kan een functie installeren waarbij je de licenses kan managen (de welbekende licence manager)

kan je gewoon zo installeren

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

davhor

www.fon.com

Topicstarter
Het zal aan mij liggen, maar die functie kan ik nergens vinden en installeren. Heb gekeken bij server configuration --> features en ik heb de CD in de server gedaan om te kijken of ik op deze manier de license manager kan installeren. Bij beide is hij niet te vinden. Volgens mij begin ik echt een bril of een goede IT opleiding nodig te hebben. Blijkbaar is mijn oude MS opleiding niet toereikend.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 21:11

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Kijk eens met de server manager bij Roles ipv Features. Kan het nu niet even testen omdat mijn 2008 servers buiten de deur staan op een seperaat testnetwerk, maar ik meen dat het daarbij staat. Klinkt ook logischer.

This footer is intentionally left blank

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Net even gekeken, maar zie het niet tussen roles of features staan. Kan het ook niet vinden...

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02 00:17
zal vanmiddag mijn testbak eens van afstand overnemen dan kan ik het je zo vertellen.

volgens mij zat het bij het terminal services verhaal.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik denk dat de licensemanager zoals jij 'm bedoelt niet meer aanwezig is in Server 2008, ik kan 'm iig ook niet vinden en heb er ook eens naar lopen zoeken.

Terminal server licenses kun je wel tracken, als je user-cals gebruikt kan je die zelfs in de AD terugvinden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Wabbawabbawabbawabba

Pagina: 1