Mdeamon: forward probleem (to vs cc)

Pagina: 1
Acties:

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 14:31
Op een Mdeamon server is een vrij simpele forward ingesteld voor het e-mailadres test@example.com naar test@hotmail.com:

Afbeeldingslocatie: http://www.mocean.nl/upload/mdeamon.jpg

De email forward werkt wel als er in een CC naar test@example.com wordt gemaild. Echter een mail waar de TO test@example.com is, wordt niet geforward.

De Support FAQ's van mdeamon zeggen niks hierover, en op google vind ik wel wat over forward problemen, maar dat CC wel werkt en TO niet maakt het nogal vreemd. De routing log geeft netjes weer als er via de CC is gemaild, maar als er via de TO is gemaild, is er niks te vinden! Iemand enig idee?

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

versie?

Sign here against sigs

• mocean

Verwijderd

Ik heb even gekeken of ik je probleem kon reproduceren (mDaemon Pro 9.6.6) maar hier gaat alles gewoon goed.
Zowel de Aan als CC mailtjes komen beiden aan op het lokale Test account van mDaemon en op het geforwarde account (bij GMail in mijn geval).
Ik heb verder geen idee, ik neem aan dat die test mail naar TO ook niet in je SPAM map is terechtgekomen ?

• mocean
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:15:
Ik heb even gekeken of ik je probleem kon reproduceren (mDaemon Pro 9.6.6) maar hier gaat alles gewoon goed.
Zowel de Aan als CC mailtjes komen beiden aan op het lokale Test account van mDaemon en op het geforwarde account (bij GMail in mijn geval).
Ik heb verder geen idee, ik neem aan dat die test mail naar TO ook niet in je SPAM map is terechtgekomen ?
Nee, ik vond ook het verschil tussen TO en CC zo frappant. Aangezien CC wel aankomt. En in de routing log staan ook alleen de logs van de CC's, van de TO's staat niks, dus die probeert ie niet eens of zo. Heel vaag probleem.

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Ik heb dergelijke vage problemen ook gehad, maar dat was een upgrade van een upgrade van een upgrade of zo. Probleem is nooit opgelost, de leverancier kwam er ook niet uit (ook niet met support van alt-n). Heb toen maar de stoute schoenen aangetrokken en de hele zooi opnieuw geïnstalleerd. Dag werk, maar probleem wel weg.

[/hart-onder-de-riem-steek-modus]

Sign here against sigs

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
Marlibica schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 09:59:
Ik heb dergelijke vage problemen ook gehad, maar dat was een upgrade van een upgrade van een upgrade of zo. Probleem is nooit opgelost, de leverancier kwam er ook niet uit (ook niet met support van alt-n). Heb toen maar de stoute schoenen aangetrokken en de hele zooi opnieuw geïnstalleerd. Dag werk, maar probleem wel weg.

[/hart-onder-de-riem-steek-modus]
dag werk?? mdaemon is redelijk straight-to-files, kwestie van files in de /app dir overzetten. (tenminste, zo doe ik t, maar heb ook geen koppelingen verder, mdaemon draait stand-alone, incl userbase enz)

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 30-07-2008 23:26 ]

Verwijderd

Off topic btw. Maareh ik vind Altn echt ziekelijk traag in het uitbrengen van versie 10.x.. Heb een nieuwe webserver onder mijn bank liggen om de oude (bouwjaar 2003 ) te vervangen maar eerst zou versie 10 op 14 juli uitkomen toen eind juli.... Helaas dus nog steeds niet uit. Versie 9.xx werkt niet op windows server 2008. Schijnt nu in augustus te komen... zucht....

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:26
Beter dat ze een goede final uitbrengen dan een slechte, niet dan? Ik vind wachten ook niet leuk, ben al maanden op een testserver met 10 beta aan 't draaien maar als 't nog niet af is, dan is 't gewoon nog niet af.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Uiteraard geen oplossing voor je probleem, maar heb je al eens naar hMailServer gekeken?

• mocean
GlowMouse schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 02:04:
Uiteraard geen oplossing voor je probleem, maar heb je al eens naar hMailServer gekeken?
Nou, migratie naar een andere mailserver is nog niet wenselijk. Maar met de hoeveelheid mail die MDeamon krijgt te verwerken is ie sowieso al wat traag (kan ook aan de bak liggen). Nu maar eens MDeamon op een nieuwe server installeren, en kijken of het migreren makkelijk gaat.

Edit:
GlowMouse schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 02:04:
Toch ff gekeken, maar ik kan zo snel weinig vinden over een goede Outlook connecter.

[ Voor 23% gewijzigd door mocean op 02-08-2008 14:08 ]

Pagina: 1