Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Geen beeld, wel geluid

Pagina: 1
Acties:

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hallo,

met windows media player kan ik geen .avi's afspelen en ook andere films. Hierbij krijg ik alleen geluid, maar geen beeld. Ook heb ik VLC media player, PowerDVD, Mediaplayer clasic en Winamp geprobeerd. Overal heb ik hetzelfde probleem. Ook heb ik de codec pack K-Lite Codec pack geinstalleerd, maar dit heeft ook niet geholpen.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Proberen de spelers wel een andere codec te zoeken? Krijg je een foutmelding? Kan je wel andere video bestanden afspelen? Krijg je een zwart scherm of alleen een klein schermpje met een audio stream?

• AOC
  • Niet online
SaiBork schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:38:
Proberen de spelers wel een andere codec te zoeken? Krijg je een foutmelding? Kan je wel andere video bestanden afspelen? Krijg je een zwart scherm of alleen een klein schermpje met een audio stream?
Ik krijg geen foutmelding. Wel krijg ik een zwart scherm wat volgens mij het beeld hoort te zijn, maar het is totaal zwart. Of de spelers wel een andere codec zoeken weet ik niet, hoe kan ik dat zien?

Maar zowiezo, op andere computers kan ik wel alles afspelen met VLC mediaplayer en op deze lukt dat niet vreemd genoeg

• AOC
  • Niet online
iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

probeer eens GOMPlayer, die heeft standaard codecs ingebouwd en is een simpele player.

verder het updaten van je grafische kaart drivers en chipsetdrivers is ook verstandig.

en als je een (oudere) nvidia kaart hebt die de video kan mirroren naar een tweede beeldscherm waardoor je videoscherm leeg blijft (zwart dus) check die instellingen ook eens voordat je je drivers update.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Als VLC ook geen beeld, maar wel geluid geeft, kan ik twee dingen bedenken:
1) de video is borked
2) je videodrivers buggen

Dat eerste kun je testen door de video in een full-featured DirectShow player als zoomplayer te openen en met het contextmenu te kijken welke videocodec geladen is. Kan zijn dat de codec niet overeenkomt met het eigenlijke videospoor (bijv door een incorrecte fourcc). Je kunt em ook openen in Virtualdub (als het een avi is) en kijken wat die te klagen heeft.

Dat tweede kun je oplossen met nieuwe, of omzeilen door een andere renderer te kiezen (bijv VMR7 of overlay, ipv de default VMR9). Echter in Media Center en WMP kun je dat niet instellen.

日本!🎌

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

_Thanatos_ schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 23:16:
Dat tweede kun je oplossen met nieuwe, of omzeilen door een andere renderer te kiezen (bijv VMR7 of overlay, ipv de default VMR9). Echter in Media Center en WMP kun je dat niet instellen.
Bij de install van GOMPlayer kan je dat wel kiezen mocht het daar aan liggen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• AOC
  • Niet online
_Thanatos_ schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 23:16:
Door het omzeilen (naar VMR9) is het gelukt om beeld en geluid te krijgen.... Echter lijkt mij dit niet normaal. Is er niet een manier om dit goed te krijgen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan je videodrivers eens nader inspecteren, die hebben ook overlay-specifieke settings.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• AOC
  • Niet online
alt-92 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 13:27:
Je kan je videodrivers eens nader inspecteren, die hebben ook overlay-specifieke settings.
Hoe kan ik die bereiken en aanpassen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat ligt eraan welke driver je hebt.
Moet je zelf wel kunnen vinden (lees: zelf uitzoeken - handje vasthouden lijkt me wat te ver gaan).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Dark0z schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:58:Door het omzeilen (naar VMR9) is het gelukt om beeld en geluid te krijgen.... Echter lijkt mij dit niet normaal. Is er niet een manier om dit goed te krijgen
VMR9 is wel een goeie renderer. Hoort gewoon prima te werken. Het is alleen jammer dat players waarin je dat niet kan instellen, nog steeds de "verkeerde" renderer gebruiken.

日本!🎌

Pagina: 1