Intel ICH7 Raid 0 ineens offline

Pagina: 1
Acties:

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Ik heb een Gigabyte X38-DQ6 moederbord met 2x een raid 0:
2x640 GB Western Digital
2x400 GB Western Digital

Maar nu start ik mijn pc op en staat ineens een van de disks offline. Hij wordt door de raid bios wel gedetecteerd. Dus ik reboot een keer en nu zijn beide 400 GB disks ineens offline. Wederom worden ze gewoon gezien door de raid bios maar op een of andere manier werken ze niet meer mee. Heb de kabeltjes al omgewisseld maar zonder effect.

Het kan gewoon niet dat die twee disks allebei ineens dood gaan. Heeft iemand dit toevallig vaker gehad ?

Anders zit er niets anders op dan een raid data recovery te doen van 6 uur en daar na de raid weg gooien en opnieuw op te bouwen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-02 10:28
Astennu schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:43:
Het kan gewoon niet dat die twee disks allebei ineens dood gaan. Heeft iemand dit toevallig vaker gehad ?
Dit kan dus zeker wel, als bijvoorbeeld de voeding een spanningspiek heeft afgegeven. Probeer je RAID te herstellen en restore je backup. Controleer je schijven goed en vervang indien nodig.

Specs

• Astennu
Mja dan hadden de andere twee disks ook kapot moeten zijn. Maar goed ik ga Proberen een raid recovery te doen. Ik heb ergens ook nog een iets oudere backup dus heb de data nog wel maar het is wel prettiger al ik de meeste recente te pakken kan krijgen.

Wel vaag dat eerst een disk offline staat en daar na de tweede ook gaat.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-02 10:28
Is de tweede offline gegaan nadat je de kabels hebt verwisseld?

Specs

• Astennu
Nope ik zet de pc en een disk is offline. Daar na pc uitgezet en weer aan daar na was de 2e ook offline.

Ben nu met GetDataback bezig disks zijn gewoon te benaderen.

• Astennu
Data grootendeels al terug maar kan de disks niet meer in raid zetten. Een disk wordt herkend als een non raid disk anders als unknows raid disk. Zonder raid ingeschakeld zie ik disks gewoon. Zal ze daar maar eens gaan formateren. Kijken of het dan allemaal weer wil werken.

• Astennu
Heb via de raid bios de disks (gereset naar non raid devices) en ze er opnieuw ingehangen. Het lijkt er gewoon op dat op een of andere manier een van de disks corrupt is geraakt. Maar het draait nu weer als een zonnetje.

Pagina: 1