LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Dit kan dus zeker wel, als bijvoorbeeld de voeding een spanningspiek heeft afgegeven. Probeer je RAID te herstellen en restore je backup. Controleer je schijven goed en vervang indien nodig.Astennu schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:43:
Het kan gewoon niet dat die twee disks allebei ineens dood gaan. Heeft iemand dit toevallig vaker gehad ?
Mja dan hadden de andere twee disks ook kapot moeten zijn. Maar goed ik ga Proberen een raid recovery te doen. Ik heb ergens ook nog een iets oudere backup dus heb de data nog wel maar het is wel prettiger al ik de meeste recente te pakken kan krijgen.
Wel vaag dat eerst een disk offline staat en daar na de tweede ook gaat.
Wel vaag dat eerst een disk offline staat en daar na de tweede ook gaat.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Is de tweede offline gegaan nadat je de kabels hebt verwisseld?
Nope ik zet de pc en een disk is offline. Daar na pc uitgezet en weer aan daar na was de 2e ook offline.
Ben nu met GetDataback bezig disks zijn gewoon te benaderen.
Ben nu met GetDataback bezig disks zijn gewoon te benaderen.
Data grootendeels al terug maar kan de disks niet meer in raid zetten. Een disk wordt herkend als een non raid disk anders als unknows raid disk. Zonder raid ingeschakeld zie ik disks gewoon. Zal ze daar maar eens gaan formateren. Kijken of het dan allemaal weer wil werken.
Heb via de raid bios de disks (gereset naar non raid devices) en ze er opnieuw ingehangen. Het lijkt er gewoon op dat op een of andere manier een van de disks corrupt is geraakt. Maar het draait nu weer als een zonnetje.
Pagina: 1