Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] audio over twee devices mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik zit met het volgende:
Ik heb een HTPC met daarop Vista Ultimate. In de HTPC zit een Asus P5B-MX moederbord en een ATI Radeon HD2400pro (met HDMI uitgang). Zowel het beeld als audio lopen via een HDMI naar mijn TV. Vanaf mijn TV gaat het geluid weer gesynced (2.0) terug naar mijn versterker (oud bakkie, geen 5.1 enzo, laat staan HDMI). Nu zou ik de onboard geluidskaart (realtek) ook op de versterker willen aansluiten in het geval dat ik MP3's wil afspelen vanaf mijn HTPC en niet de TV aan wil hebben staan. Misschien overbodig om te vermelden maar als de TV uit staat wordt er ook geen signaal op de uitgangen van de TV gezet ;) . Weet iemand of het mogelijk is om de audio over twee device tegelijk te versturen? Of misschien een registry setting voor media center? Zodat bij het afspelen van MP3's het andere device gekozen wordt?

Ik weet dat een nieuwe versterker mijn probleem zou kunnen oplossen maar ik ben eigenlijk aan het sparen voor een nieuwe HTPC kast want dat is nu nog zo'n lawaai ding.

gr, Danmangl

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Diverse MP3 spelers, bijv winamp, kan je precies aangeven over welk audio-apparaat je het geluid wil laten afspelen.

Je zou dan eigelijk bij voorbaat je realtek als default kunnen instellen en kabeltje trekken naar je versterker, dat ook film naar je TV al direct via je realtek naar de versterker gaat.

Zelf gebruik ik zo'n setup al lange tijd, eigelijk nooit last gehad van enige sync problemen.

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 29-07-2008 14:30 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.