[Hauppauge WinTV-PVR-150] capture s-video Hi8->DVD?

Pagina: 1
Acties:

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-04 00:29

Mickroz

Mickroz#2491

Topicstarter
Hallo,
Ik wil mijn oude Hi8 bandjes op dvd gaan zetten en nu heb ik de Hauppauge WinTV-PVR-150 gekocht om dat te gaan doen alleen nu loop ik tegen het volgende aan.

ik heb eerst geprobeert om met VirtualVCR te cappen maar die capt in avi en met afspelen kreeg ik de melding dat HCW2 niet bekend was, dus ben ik gaan zoeken en kwam ik erachter dat deze kaart direct naar mpeg2 capt.

dus heb ik WinTV2000 geinstalleerd, een kanaal toegevoegd aan mn s-video ingang en een stukje opgenomen, dit ging allemaal goed, tot ik het stukje weer ging afspelen, er zat geen geluid bij en het beeld zat een vertraging in, ook zag je in het filmpje wat er op het lcd scherm van de camera staat, teller, afspelen enz enz.

Ik heb de svideo kabel van mijn camera Samsung VP-L700 PAL naar mijn hauppauge kaartje lopen en de witte audio kabel naar de aux 2 ingang van mn xfi fatality geluidskaart.

die ingang is niet gedempt en staat open, hij staat ook ingesteld dat wintv2000 die ingang moet hebben.
met afspelen hoor ik ook daadwerkelijk het geluid over mijn boxen.

De mpeg instellingen van wintv2000:
pause buffer size: 1000mb
quality level: dvd standard play
output stream: DVD
Rate detail: variable
6400 bitrate
8000 bitrate peak
GOPs: 15
Video resolution: 720 x 576

svideo kanaal instellingen:
video format: PAL BGHIDK Svideo

Hoe krijg ik het nu zo dat ik geen andere dingen meer in beeld krijg, en dat ik gewoon lopend beeld heb en geluid? wat zijn de beste instellingen in wintv2000 hiervoor?

als je nog meer info wil hoor ik het graag, alvast bedankt.

Steam-Twitch-YouTube-X

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 21:16
Probeer onderstaand programma eens:
http://www.gbpvr.com/

Gebruik het zelf om mn gamecube via de Video-In aan te sluiten. Het voordeel van dit programma is dat je filters e.d. uit kan schakelen om de vertraging hiermee te doen verdwijnen.

Hoe het met opnemen zit kan ik je helaas nie vertellen aangezien ik het alleen voor doorvoer van een livestream gebruik. Maar de optie om op te nemen zit er wel in :)

Hoop dat je er wat aan hebt!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Topicstarter
Ik ga em even proberen! bedankt.

edit:
ik heb het nog een keer geprobeerd, heb de instelling van de display gevonden, dus dat zie je nu niet meer, en heb het filmpje even gekeken met nero, en nu speelt het wel op normale snelheid af,dus het enige probleem is nu nog dat ik geen geluid heb.

[ Voor 80% gewijzigd door Mickroz op 30-07-2008 12:17 ]

Steam-Twitch-YouTube-X

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Topicstarter
Heb met de windows xp geluidsrecorder geprobeert, en die neemt het geluid wel op dus aan die ingang ligt het niet...

gbpvr kwam ik ff niet uit.

Steam-Twitch-YouTube-X

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik zou om te beginnen je geluidskabeltje niet in je soundkaart prikken, maar in je PVR-150 :)
Ik doe hetzelfde als jij, alleen dan van videobanden, en dat gaat inderdaad verder prima.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Driek
  • Laatst online: 21:37
Microkid schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:49:
Ik zou om te beginnen je geluidskabeltje niet in je soundkaart prikken, maar in je PVR-150 :)
Ik doe hetzelfde als jij, alleen dan van videobanden, en dat gaat inderdaad verder prima.
zelfde ervaring hier, op de pvr 150 zit gewoon witte en rode tulp voor het geluid

Tijd van werken, tijd van rusten

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Topicstarter
ja dan heb ik waarschijnlijk een andere uitvoering,want op mijn pvr-150 zitten geen rood/wit tulpen aan de achterkant van de kaart.
ik heb een line in op de achterkant zitten, alleen geen kabel om van tulp naar line in te gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Mickroz op 31-07-2008 17:34 ]

Steam-Twitch-YouTube-X

• Driek
  • Laatst online: 21:37
Mickroz schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 17:25:
ja dan heb ik waarschijnlijk een andere uitvoering,want op mijn pvr-150 zitten geen rood/wit tulpen aan de achterkant van de kaart.
ik heb een line in op de achterkant zitten, alleen geen kabel om van tulp naar line in te gaan.
op zich handig op te lossen dus --> kabeltje halen :)

Tijd van werken, tijd van rusten

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Topicstarter
ja ik denk inderdaad dat ik dat maar ga doen, want dit gaat ook niet opschieten zo zonder geluid :P

Steam-Twitch-YouTube-X

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Topicstarter
heb een rca-> line in splitter gehaald en die in de line in ingang gedaan, en in wintv ingesteld op wintv wave, werkt perfect!

Steam-Twitch-YouTube-X

Pagina: 1