Home Cinema op Computer aansluiten.

Pagina: 1
Acties:

• fabian92ff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 21:03
Hallo tweakers.

Ik ben van plan de JVC TH-G30 te gaan kopen wanneer deze uitkomt in Augustus.

Nu zit ik enkel te denken hoe ik het beste alles kan aansluiten m.b.t. het beeld en geluid.

Het geluid lijkt mij het beste via SPDIF naar de Optische ingang. Maar het beeld....
Ik heb een Samsung 2232BW die ik als "TV" wil gebruiken, dus alles wat ik op de JVC afspeel moet ook te zien zijn op mijn monitor. Mijn monitor heeft een 1 VGA en 1 DVI aansluiting.
De JVC heeft een 1 Scart, 1 HDMI out, 1 Composiet out en 1 Component aansluiting.

Is het echter mogelijk om de het beeld van de computer naar de JVC te sturen en vandaar via de HDMI om switchen naar DVI in mijn monitor?
Alleen dit levert denk ik wel erg in op beeld kwaliteit ofniet?
En via wat voor kabel zou dat eventueel moeten gebeuren?

Mvg. Fabian :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05
De JVC heeft geen video-ingangen, dus je zult de pc net als nu rechtstreeks op jouw monitor aan moeten sluiten. Die Samsung van je heeft gelukkig HDCP op de DVI ingang zitten zodat je daar met een HDMI-DVI kabel de JVC op aan kunt sluiten. Gevolg is wel dat je of je pc via VGA aan moet sluiten of telkens de DVI kabel moet verwisselen. Een DVI switch aanschaffen is ook nog een optie.

Computer kun je inderdaad het beste via een optische kabel aansluiten op de JVC.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• fabian92ff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 21:03
Bedankt voor je reactie! :D
Ik denk dat ik als ik ergens een goedkope DVI-switch kan vinden, er eentje ga aanschaffen en anders gewoon de VGA gebruiken, wat ook geen slechte kwaliteit is eigenlijk :P

Mvg. Fabian

Verwijderd

Even ee nvraagje...

heb jij deze aan de praat weten te krijgen aan je computer? Bij mij geeft hij daar nogal wat problemen mee.