ATI 4850 icm met SamsungT240 geen beeld.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 09:57
Hoi allemaal,

Ik heb hier een PC met een ASUS Ati 4850 erin. Als ik deze op een Samsung T240 monitor aansluit dan werkt hij gewoon niet. Ik sluit hem aan met een DVI-D Single Link kabel. De videokaart pompt DVI-I eruit(analoog en Digitaal) en het beeldscherm accepteert DVI-D (Digitaal) kortom de videokaart kan dus alles eruit pompen en het beeldscherm kan dus gewoon digitaal signaal ontavngen. In theorie moet het dus allemaal werken.

Dit zijn de dingen die ik al heb geprobeerd:

Samsung T240 op andere PC's met DVI aansluiten, en dat werkt ook gewoon.
Ander beeldscherm op de PC met 4850 aansluiten emt DVI, en dat werkt ook gewoon.
Nieuwste Drivers erop gezet.
Andere DVI-D Single Kabel om te kijken of hij kapot was maar dat was het dus ook niet.

En tijdens het opstarten zie ik zelfs de BIOS niet voorbij komen dus drivers vernieuwen had eigenlijk toch niet zoveel zin.

Ik heb ook met samsung gebeld die zeggen dat het aan de videokaart ligt waarschijnlijk. ASUS geeft geen support via telefoon over videokaarten ( waardeloze service dus weer :( ) ik zit er nu aan te denken om misschien een DVI-D Dual Link kabel te halen misschien dat dat de oplossing is.

Ik heb ook zitten googlen om te kijken of iemand hetzelfde probleem heeft maar nog niks gevonden.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen en dat jullie misschien nog paar dingetjes hebben die ik kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 12:55
Dit al geprobeerd?:

ATI CCC openen, dan klik je op display manager, dan zie je 1 main (dat is een gekleurde monitor) en eronder zie je er ook 1 (alleen dan in zwart wit).

Sleep die zwart wit monitor naar het vakje naast de monitor die gekleurd is, dan zie je enkele opties; kies voor clone.

Als het goed is heb je dan beeld (mits je op dat moment de juiste resolutie hebt).

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01-2024
Dit komt mij bekend voor en heb ik ook gehad... met de nadruk op gehad....

Bij mij was het zo dat ik met mijn 4850 en iiyama Prolite E1900-B2 geen DVI-signaal kreeg, alleen maar analoog (Volgens andere fora het bekende "Vista opstartlogo-probleem: Windows laden wil nog, maar zodra hij de driver laat van ATI helaas geen DVI-signaal meer).

Dit komt vaker voor (Forum AMD en Sapphire), alleen was dat voor mij geen oplossing. Het schijnt dat de kaart met een aantal monitoren problemen geven ism een DVI-signaal.

Mijn oplossing: Een andere monitor: Ik heb nu een LG-monitor eraan gekoppeld en sindsdien geen problemen meer.

AMD Ryzen 9 7900 X # Gigabyte B650 Gaming X # MSI Ventus OC RTX2060 # Corsair 32GB 5600 EXPO

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 12:06
Dit topic is al weer even oud, maar de kaarten worden goed verkocht dus het zal zeker bij meer mensen voorkomen. Vandaar hier iets meer info over dit probleem:

Het schijnt de combinatie te zijn van Windows Vista + een HD4850 of HD4870 kaart + een aantal specifieke monitoren. Tot nu toe ben ik enkele Samsung-schermen tegengekomen op fora, maar ook bij Iiyama en Belinea komt het voor. Dat wil dan weer niet zeggen dat het bij elk model van deze merken voor komt. Er is geen uitsluitsel om welke monitoren het exact gaat.

Er worden hier en daar oplossingen aangedragen, die voor slechts sommige mensen schijnen te werken. Om in Windows te kunnen zien wat je doet is het allereerst handig om als tweede scherm een VGA-monitor aan te sluiten (met een dvi-vga-convertor ertussen). Dan kun je ten eerste zien of de drivers goed zijn geïnstalleerd.

In Catalyst Control Center is vervolgens een optie te vinden "reduce DVI-frequency on high resolution displays". Dit kan in sommige gevallen beeld geven op je DVI-monitor, maar de refreshrate schijnt erg laag te worden met deze optie.

Verder wordt er gesproken over het vernieuwen van je EDID-data (een soort datastructuur opgeslagen in je monitor). Details hierover zijn te vinden op het AMD-forum (de link zit in het bericht hierboven).

Als je monitor ook een VGA-aansluiting heeft, en je hebt geen problemen met de iets mindere beeldkwaliteit, dan is het dit ook en optie.

Als dit alles niet helpt/volstaat, dan is het zaak om een andere videokaart of een andere monitor aan te schaffen. Persoonlijk heb ik mijn HD4850 nog op tijd kunnen terugsturen naar de winkel, en heb nu de Geforce 9800GTX+ in bestelling. Deze is ongeveer twee tientjes duurder, maar heeft zeer soortgelijke prestaties. Geen DX10.1, maar wel weer betere koeling.

[ Voor 6% gewijzigd door geert1 op 24-09-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-06 11:31
Even een kickje van een oude topic, want ik bots nu tegen hetzelfde probleem.

Het gaat om een ati hd4870x2 icm met een benq v2400w.
Deze combinatie heeft het altijd gedaan, maar sinds gisteravond krijg ik geen beeld meer op deze monitor.
Geen POST schermen, niks: "no signal"
Als ik de pc aansluit op een ander scherm, dan zie ik wel alle POST schermen etc.
Plug ik diezelfde dvi kabel terug in mijn benQ heb ik wel weer beeld, echter wil de resolutie niet op 1920*1200.
Ook heb ik het scherm op een ander systeem gehad, dat lukte weer wel.

Waar zou het aan kunnen liggen?
Enige wat ik heb veranderd voordat ik dit probleem had, is in ati ccc een profiel aanmaken om de fanspeed aan te passen. Maar dat moet geen verschil moeten maken in het opstartscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Even een bumpje op de reactie van Geert1.

Zoals hij aangaf wordt het probleem veroorzaakt door een combinatie van Windows Vista (32 bit en 64 bit), een ATI 4850/4870 kaart en een specifiek aantal monitoren. Een aantal monitoren waarbij het probleem in ieder geval optreed zijn:

• Acer 2216Wbd
• Belinea 102035W
• Belinea 1980 S2
• BenQ FP222WH
• Dell 2407-WFP
• Hanns-g HW223
• Hanns-g HW223D
• HP w2207
• HP w2207h
• Iiyama ProLite E1900S
• iiyama ProLite E481S PLE481
• Proview 900W
• Samsung 2232BW+
• Samsung 2233BW
• Sceptre X20g Naga III
• Sceptre X20WC-Gamer
• SVA 900WB monitor
• Viewsonic VX2235wm
• Viewsonic VX2235wm-3
• Viewsonic VX2235wmb
• Viewsonic VX922
• Viewsonic VX924

Om het probleem op te lossen zijn er twee workarounds:
1: Gebruik een VGA kabel (zoals ook al aangegeven door Geert)
2: Voer de volgende stappen uit:
a: Download de 64 bit XP drivers (zonder CCC)
b: Extract deze bestanden in de C:\Ati directory.
c: Ga naar start -> configuratiescherm -> apparaatbeheer -> beeldschermadapters en klik met de rechtermuisknop op 'update drivers' en kies als zoekdirectory c:\ati.
d: De pc zal automatisch de 64 bit XP drivers installeren.
e: Reboot

Stap 2 heeft echter wel 2 nadelen:
- CCC werkt niet
- Geen Directx10 aero interface.
Pagina: 1