Toon posts:

KPN MIK 820 / Huawei E870 niet herkend in Vista

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb voor mijn nieuwe Toshiba laptop met Expresscard slot, De KPN Mobiel Internet Kaart 820 aanschaft, oook wel de HUAWEI Mobile Connect Express E870.

Kaart werkt op mijn oude laptop (XP, met PCMCIA-adapter) perfect.

Op nieuwe laptop onder Vista wordt hij echter alleen herkend als virtuele schijf, zodat de installatie-software die er op staat gedraaid kan worden. Na installatie echter wordt de data-interface niet herkend, waardoor Vista hem niet als Modem herkent.

Heb op diverse fora topics gezien die hier sterk op lijken, onder andere doordat de Huawei E220 USB-adapter vaak soortgelijk probleem heeft. De daar gesuggereerde oplossing door handmatig drivers te installeren waardoor de data-interface wel tevoorschijn komt, werkt hier niet.

Heeft iemand ervaring met een wél werkende MIK 820 / E870, of heeft iemand dezelfde problemen of oplossing??

Verwijderd

@ Yo-1, ken ik jou niet ergens van ? :-)

We hebben hier exact hetzelfde probleem als TS.
Binnen ons bedrijf hebben we zo'n 30 laptops, HP Compaq 6710b met Vista Business, die moeten kunnen UMTS-en met de HUAWEI Mobile Connect Express, Model: E870.

Op sommige laptops wordt de kaatr probleemloos herkend en werkt het, op andere laptops hebben we dezelfde problemen als TS.

Érg vreemd. Momenteel heb ik twee dezelfde laptops voor me staan, waar allebei dezelfde image is opgedraait. Als ik de kaart in de ene steek, werkt het probleemloos, in de ander krijg ik de melding: Geen netwerk of kaart gevonden.

In de niet werkende laptop verschijnt daarnaast de kaart niet in device manager onder modems.
Ik heb op de werkende laptop de lokatie van de drivers gechecked, staan op de niet werkende laptop netjes geinstalleerd.

Ziet iemand hier nog enige logica in ?

Verwijderd

Hoi, Ik eprobeer op een Dell Latitude D830 met Windows XP ook een KPN Telecom Huawei Mobile Model E270 te installeren.
Op Dell Latitude D620 met XP lukte dit vrij probleemloost maar op de D830 herkend hij eerst wel de Modem als CDRom om het vervolgens na 30 seconden te laten verdwijnen.
Ik krijg het dus ook niet geinstalleerd.

Verwijderd

Goed, ondertussen alles tig keer geinstalleerd en gedeinstalleerd.
Uit eindelijk
- Via Opties-Geavanceerd-Kaart installeren de software geinstalleerd
- de PC NIET gereboot
- onder Hardware de drie uitroeptekens (Mass Storage Device, Huwei Mobile Connect)
en toen werkte hij wel. (hopelijk dat het zo blijft).
Op een andere XP machine werkte de kaart wel meteen zonder de oude KPN mobile te deinstalleren, dus de kaart was niet stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:48
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:50:
@ Yo-1, ken ik jou niet ergens van ? :-)

We hebben hier exact hetzelfde probleem als TS.
Binnen ons bedrijf hebben we zo'n 30 laptops, HP Compaq 6710b met Vista Business, die moeten kunnen UMTS-en met de HUAWEI Mobile Connect Express, Model: E870.

Op sommige laptops wordt de kaatr probleemloos herkend en werkt het, op andere laptops hebben we dezelfde problemen als TS.

Érg vreemd. Momenteel heb ik twee dezelfde laptops voor me staan, waar allebei dezelfde image is opgedraait. Als ik de kaart in de ene steek, werkt het probleemloos, in de ander krijg ik de melding: Geen netwerk of kaart gevonden.

In de niet werkende laptop verschijnt daarnaast de kaart niet in device manager onder modems.
Ik heb op de werkende laptop de lokatie van de drivers gechecked, staan op de niet werkende laptop netjes geinstalleerd.

Ziet iemand hier nog enige logica in ?
En als je gewoon 1 werkende laptop pakt met die kaart en DAN m doorimaged naar de andere laptops?

of je downgraded dat ding, mijn 6710b draait heerlijk XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag,

Wij hebben ook een compaq 7610B en hetzelfde probleem met de 820 kaart van KPN.

Is hier al een oplossing voor?

(wij hebben geen roxxio geinstalleeerd staan)

Alvast bedankt!

Marin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier precies hetzelfde met Wyse Xn0L laptops met WINDOWS XPe, het volgende bracht de oplossing.

Start PC op, stop Huawei kaart in de Laptop. Er zal waarschijnlijk alleen de MASS USB drivers geinstalleerd worden. Ga naar het apparaatbeheer/device manager en verwijder/uninstall de USB MASS STORAGE DEVICE. Kaart in/uit en het werkte ?? Indien er 2X in de lijst de USB MASS STORAGE *** staat deze beide uninstallen.

Het lijkt erop dat in eerste instantie de MASS USB drivers niet geladen worden. Het kaartje heeft deze nodig om aan zn software te komen.

Wel handmatig de drivers uit de KPN map gekopieerd naar C:\windows\system32\drivers.

Vreemd genoeg start bij de ene laptop wel en bij de andere het niet automatisch op.
Pagina: 1