Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zit met het volgend probleem en hoop dat mss iemand er een oplossing voor heeft.

In februari van dit jaar heb ik de helpdesk van Tele2 gebeld om m´n abo op te zeggen. De persoon die ik aan de hand kreeg ging alles in orde brengen. Ik vroeg nog of ik dit schriftelijk moest melden maar dat was niet nodig, hij ging er voor zorgen dat per mei het abo opgezegd zou worden.

Ik vond het vreemd dat er ging brief geschreven moest worden, maar ja ik ga ervan uit dat de medewerkers geen verkeerde info aan hun klanten geven! Toch?

Eind mei kreeg ik een rekening binnen terwijl het abo in deze maand stopgezet zou worden. Ik bel de helpdesk en wat denken jullie dat de reden is dat het abo nog loopt? Juist, ik had een brief moeten schrijven!
Ik leg uit dat in februari de medewerker mij had verteld dat het niet nodig was. Immers, had hij mij dat wel verteld dan had ik dat wel gedaan, ik ga mezelf niet in de problemen werken door doelbewust geen afmeldingsbrief te schrijven, toch?

Dit gesprek liep uit tot een welles nietes verhaal, dus heb ik Tele2 maar een brief geschreven waarin stond dat ik het niet eens was met de rekening omdat ik vekeerd was geinformeerd.

Ongeveer een maand later kreeg ik een betalingsherinnering. Ik weer bellen. De reden waarom het abo niet was opgezegd was nu opeens omdat ik een porteringsopdracht zou hebben doorgegeven (in februari). Hoe ze hier bij komen is mij totaal niet duidelijk! Immers, ik heb nu prepaid en naar mijn weten is niet mogelijk om een 06 nummer te laten porteren naar prepaid. Bij en prepaid zit het nummer toch bij je SIM?!

Hoe dan ook, het is een welles nietes verhaal geworden. De eerste lijn medewerkers van de helpdesk zijn totaal niet bereid om te luisteren, laat staan om te begrijpen wat het probleem is. Na mijn vraag of ze mss mij kunnen doorverbinden met een tweede lijn medewerkers is het aantwoord NJET! Daar kunnen ze niet aan beginnen.

Heeft iemand mss dit wel eens meegemaakt en er een oplossing voor? Of beter nog, is hier iemand die bij Tele2 werkt en bereid is om mij te helpen?

Alvast bedankt voor het lezen van dit verhaal en jullie hulp.

Verwijderd

ten eerste de medewerkers van tele2 zijn een stel onbenullen die van niks af weten
je kan van je abo nummer wel een prepaid laten maken
op de site van tele2 kan je ook vinden hoe je iets moet opzeggen
kun je dat niet vinden dan loop je gewoon ff langs een tele2 dealer

hier vindt je ook vast wel iets:
http://www.tele2.nl/shop/...lg_voorwaarden_mobiel.pdf

edit klik op de link en lees paragraaf 3.3

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 11:12 ]

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:47
vaak worden dit soort gesprekken gelogd, en daarnaast opgenomen.
Ik zou gewoon vragen of ze dat bandje is terug luisteren

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

3.3. Na de minimumperiode van 6 maanden (of een overeengekomen langere periode) heeft
de Klant het recht de Overeenkomst tegen de eerste dag van de maand met
inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden schriftelijk te beëindigen, tenzij
uitdrukkelijk anders is overeengekomen, onverlet de nakoming van de (betalings)
verplichtingen door de Klant. De Klant dient zijn brief te richten aan de Klantenservice,
onder vermelding van: Opzegging Overeenkomst.

lijkt mij duidelijk toch ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:24:
3.3. Na de minimumperiode van 6 maanden (of een overeengekomen langere periode) heeft
de Klant het recht de Overeenkomst tegen de eerste dag van de maand met
inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden schriftelijk te beëindigen, tenzij
uitdrukkelijk anders is overeengekomen, onverlet de nakoming van de (betalings)
verplichtingen door de Klant. De Klant dient zijn brief te richten aan de Klantenservice,
onder vermelding van: Opzegging Overeenkomst.

lijkt mij duidelijk toch ?
Inderdaad, heel duidelijk. Maar dit is mij door de helpdesk niet verteld, anders had ik die brief wel geschreven.

Ik had toch beter de voorwaarde moeten lezen dan die medewerker te vertrouwen.
Hoewel, er staat: "tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen"......................

Even voor de duidelijkheid. Ik heb nu prepaid bij T-Mobile. Was het mogelijk geweest om mijn tele2 06 nummer naar een T-Mobile prepaid over te nemen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 11:33 ]

Verwijderd

tsja als een medewerker jou heeft verteld dat het anders moet en je daar een bewijs van hebt dan sta je in je recht want anders is het jouw woord tegen die van een groot bedrijf en reken maar dat je dat niet gaat winnen aangezien ze de voorwaarden op papier hebben staan

je bent kortom gewoon slachtoffer van de onkunde van een student die op een call center zit

Verwijderd

als je nummer wat je van tele2 hebt gekregen nog hebt en het is een prepaid nu dan kan je aangeven bij t-mobile klanten service dat je een nummerwijziging wilt aanvragen of stap een t-mobile shop binnen dan krijg je een formulier mee

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:35:
tsja als een medewerker jou heeft verteld dat het anders moet en je daar een bewijs van hebt dan sta je in je recht want anders is het jouw woord tegen die van een groot bedrijf en reken maar dat je dat niet gaat winnen aangezien ze de voorwaarden op papier hebben staan

je bent kortom gewoon slachtoffer van de onkunde van een student die op een call center zit
Dat zit er dik in! :(
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:37:
als je nummer wat je van tele2 hebt gekregen nog hebt en het is een prepaid nu dan kan je aangeven bij t-mobile klanten service dat je een nummerwijziging wilt aanvragen of stap een t-mobile shop binnen dan krijg je een formulier mee
Ik zat eerst bij T-mobile met een vaste abo. Ik ben toen naar tele2 gegaan naar 2 jarig abo met hetzelfde nummer. Nu heb ik weer prepaid bij T-mobile. Had ik het oude 06 kunnen overzetten?

Verwijderd

Van wie is je simkaartje nu ? van Tele2 of T-mobile ?

heb je toen je overstapte van T-mobile naar Tele2 een simkaart van Tele2 gekregen of kon je die van T-mobile laten zitten ?

Je hebt nu prepaid bij T-mobile begrijp ik uit je verhaal met een ander nummer dan dat je had met je abo

Je had bij het opzeggen van Tele2 kunnen aangeven dat je je nummer wilde behouden dan had Tele2 er een prepaid van kunnen maken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:47:
Van wie is je simkaartje nu ? van Tele2 of T-mobile ?

heb je toen je overstapte van T-mobile naar Tele2 een simkaart van Tele2 gekregen of kon je die van T-mobile laten zitten ?

Je hebt nu prepaid bij T-mobile begrijp ik uit je verhaal met een ander nummer dan dat je had met je abo

Je had bij het opzeggen van Tele2 kunnen aangeven dat je je nummer wilde behouden dan had Tele2 er een prepaid van kunnen maken
De allereerste simkaart was van T-mobile (abo). Ik ben toen naar tele2 gegaan (abo). Ik heb toen een nieuwe simkaart gekregen maar had het oude t-mobile nummer behouden
De simkaart (prepaid) die ik nu heb is van T-mobile.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:51:

De simkaart (prepaid) die ik nu heb is van T-mobile.
met een ander nummer ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die zat bij die simkaart van T-mobile.

Verwijderd

Heb je oude nummer nog van Tele2 ?
Zo ja dan kun je je huidige T-mobile nummer (prepaid) veranderen in je oude nummer van Tele2

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:59:
Heb je oude nummer nog van Tele2 ?
Zo ja dan kun je je huidige T-mobile nummer (prepaid) veranderen in je oude nummer van Tele2
Ik weet niet of die nog actief is. Het kan zijn dat tele2 dat nummer gedeactiveerd heeft.
Maar ik heb nu al 3 maanden dat nieuwe prepaid nummer van t-mobile en ben niet van plan om terug te veranderen.

Verwijderd

snel check : stop je oude simkaart in telefoon en bel je zelf op

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:06:
snel check : stop je oude simkaart in telefoon en bel je zelf op
Zoals ik al zei, ik wil dat nummer niet meer.
Ik heb al mijn vrienden op de hoogte gebracht van een nummerwijziging en ik wil dat niet nogeens doen. :)
Pagina: 1