Valt reuze mee aangezien ik zowieso alles in losse componenten koop.
Eerste wat ik dan ook doe bij aanschaf is de verpakking controleren en vooral het plakband indien het om dozen gaat.
Is er ook maar enige vorm van twijfel dat de verpakking open is geweest gaat de koop niet door.
Zoals eerder gezegd: wat moeten ze er dan mee doen? Opeten?
So what ?
Het is het probleem van de winkelier en daar moeten ze niet mijn probleem van gaan maken.
De winkelier heeft in mijn ogen twee valide oplossingen :
1 - Het product niet terug nemen
2 - Het product terugnemen en aan de volgende klant melden dat het in feite 2e hands is en de prijs aanpassen.
En zeg nou zelf, als die winkel van jou was,... je wil de klant helpen (als je het niet doet schreeuwen ze moord en brand) en dus netjes die proc terugnemen, maar je wil 'm ook niet met 60 euro verlies weer verkopen aan de volgende omdat 'ie (naar zeggen) maar 1x 2 minuten is gebruikt.
Als die winkel van mij was dan wil ik die klant helemaal niet helpen en bij moord en brand schreeuwen staat hij/zij vrij snel weer buiten op straat.
Zoals meerdere malen al door anderen is aangegeven is retour nemen een gunst of noem het een service en afhankelijk van het product kun je er voor kiezen om in bepaalde gevallen de klant niet tegemoet te komen.
Dus leg je 'm terug in het rek voor de volle mep en bouw je 'm in het volgende systeem in. Werkt dat systeem naar behoren na assemblage dat is het groen licht en boeie.
Fijne mentaliteit is dat, de ene klant helpen omdat die mogelijk moord en brand schreeuwt en de volgende met de narigheid van een ander opschepen.
Je beseft je overigens wel dat bijv schade door ESD, overklokken ed niet direct bij een eerste test zichtbaar hoeft te worden ?
Als mijn vriendin gaat shoppen en met een trui voor mij thuis komt die niet blijkt te passen (mouwen te lang bijvoorbeeld) dan gaat die ook gewoon retour en weer het kledingrek in. Is 'ie toch 2 minuten gedragen. Doet 't er toe?
Appels en peren.
Een trui is niet gevoelig voor ESD, kan niet overgeklokt worden, kan zo goed als niet verkeerd behandelt worden.
Dat is ineens verwerpelijk, onbeschoft en dergelijke ?
Je besft je toch hopelijk wel dat dit soort mensen voor een deel dezelfde moord en brand schreeuwende mensen zijn waarbij jij het een aantal regels terug geen probleem vond om het product terug te nemen en weer als nieuw te verkopen ?