[iMac Intel 2G] Cam Sony DCR-HC17E niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 22:52
Na een week ongeveer op het Apple discussieforum te hebben gezeten (nu op het moment van schrijven is deze even gesloten) ben ik nog steeds radeloos. Ik heb een Sony DCR-HC17E miniDV videocamera al een aantal jaren in bezit. Gebruik onder Windows XP ging altijd prima.

Sinds een week heb ik een nieuwe iMac in huis, voornamelijk aangeschaft om z'n prestaties in foto- en videobewerking. Erg blij met de aanschaf tot nu toe :) alleen 1 ding wil niet werken, m'n videocamera ;(

Dingen die ik geprobeerd heb om het probleem op te lossen zijn o.a.:
- alle kabels eruit, stroom eraf, om de poorten te resetten
- pram gereset
- alle updates binnengehaald
- alle permissies gereset
- combo updates geinstalleerd

Ik gebruik iMovie '08, hiervan zijn ook alle updates binnengehaald (7.1.4). De firewire poort wordt netjes in systeem profiel weergegeven, het is dus niet zo dat ie niet werkt of uit staat.
Het gekke is dat de camera wel direct op een Windows XP machine werkt. Aan de kabel zal het waarschijnlijk ook niet liggen. Ik ben een beetje radeloos wat het zou kunnen zijn :'(

Wie o wie kan mij aub helpen?

Dat zeg ik!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Je zegt wel wat je allemaal gereset hebt.. maar vertel ook even wat je hebt geprobeerd mbt aansluiten en werkend krijgen (kabels, op camera, in programma)...

• cdl
Excuus, ik dacht dat dat wel voor de hand zou liggen ;)
Wat betreft kabels heb ik firewire maar ook usb geprobeerd. Ook de usb aansluiting in verschillende poorten gaf geen signaal. Verschillende usb kabels geprobeerd, van firewire heb ik maar 1 kabel. Alleen werkt deze wel prima op m'n Windows machine, de kabel doet het neem ik aan. Er zijn toch geen verschillende iLink 4/6pins kabels? Lijkt mij dat dat universeel is.
Qua programma heb ik iMovie 08 geprobeerd. Enige importeer mogelijkheid dat het programma aangeeft is de iSight webcam. Hier kan ik niks aan veranderen. Ook heb ik Final Cut Pro, hier wordt de camera ook niet in herkend.
Verder heb ik nog dingen geprobeerd als eerst camera aanzetten en daarna programma opstarten, of eerst programma opstarten en dan pas camera aanzetten. De camera staat uiteraard in 'play mode'.
Verder weet ik niet wat ik zou kunnen proberen.

Ook al contact met Sony gehad, hier hun reactie:
Na aanleiding van uw e-mail moet ik u helaas mededelen dat wij geen MAC
ondersteunen, ik raad u om contact op te nemen met Apple inc om toch de camera te
laten werken.
:( :( :(

[ Voor 11% gewijzigd door cdl op 29-07-2008 10:37 ]

Dat zeg ik!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 23:51
Ervaring uit verleden: Heb hetzelfde gehad met geen een kabel werkte ie maar met de meegeleverde Apple FW 6>4 kabel werkte ie wel...
Terwijl het een normale kabel was...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Vond nog dit:
http://answers.yahoo.com/...qid=20080429124253AAEI402

Heb ook een keer met Sony gehad dat ik in wazig menu echt de 'iLink connect' optie moest aanklikken wanneer ik met mijn mac verbond... maar dat was wel een ander model camera.

Link naar je topic op Apple forum:

http://discussions.apple....hreadID=1631651&tstart=45

Nog een reply daarop:
Ik heb in systeemprofiel ook staan:
FireWire-bus:
Maximumsnelheid: Maximaal 800 Mb/sec

Maar heb wel een 400 EN 800 poort die allebei werken

[ Voor 36% gewijzigd door kaassouffle op 29-07-2008 10:47 ]

• cdl
Tnx voor de check in systeem profiel.
Ik zal zometeen even een nieuwe iLink kabel kopen. Machouse zit beneden bij m'n werk ;)

Dat zeg ik!

• cdl
Nieuwe kabel gekocht, en het werkt nu allemaal!! :D
Iedereen bedankt voor het reageren en meedenken.

Dat zeg ik!

Pagina: 1