Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk wordt ik niet neergeschoten voor het posten van dit topic hier.

Mijn mobo is een P5E en ik gebruik de geluidskaart die erbij zat , vandaar.

Het lijkt alsof ik een aantal geluiden 'kwijt' ben.

Windows(xp) : opstartdeuntje( benk ni echt droevig om maar het klopt toch niet)
afsluitdeuntje
errormeldingen

Firefox : Alles , van klikken op links tot youtube

Messenger : deuntje als je een bericht of een mail ontvangt.

Call of duty 4 : Ik hoor mijn eigen schoten niet meer , die van tegenstander evenmin.
Ik hoor bij een airstrike enkel de vliegtuigen , de ontploffingen niet.

Het rare is dat windows mediaplayer (samen met cyberlink powerdvd , nero home theater) perfect werken , een goed geluid geven.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Ik gebruik hier zelf Vista, maar het zou ongeveer hetzelfde moeten zijn.
Windows(xp) : opstartdeuntje( benk ni echt droevig om maar het klopt toch niet)
afsluitdeuntje
errormeldingen
Configuratiescherm » Geluid » Geluiden. Daar staan alle deuntjes en melodien van Windows zelf en je kun tze ook in- of uitschakelen of zelfs wijzigen.
Firefox : Alles , van klikken op links tot youtube
Firefox laat afaik niets horen als je op een link klikt, maar geen geluid bij Youtube is toch wel vreemd.
Call of duty 4 : Ik hoor mijn eigen schoten niet meer , die van tegenstander evenmin.
Ik hoor bij een airstrike enkel de vliegtuigen , de ontploffingen niet.
Heb je EAX geinstalleerd? Het kan zijn dat dit nodig is.

Verwijderd

Kaart in het zwarte PCIx1 slot gestoken ? (bovenaan)

Verwijderd

Topicstarter
het rare is dat ik niets veranderd heb aan die settings , ik het het sound scheme weer op default gezet , eax staat erop , youtube is nog altijd zonder geluid , en de kaart steekt in het eerste pci1x slot

• DanVer1758
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-01 20:07
Hoi,

Er is op de moederbord een speciaal PCI slot voor het geluidskaartje. Dit slot is (uit mijn hoofd en ik hoop dat ik me niet vergis) zwart van kleur. Probeer het hier eens in.

Succes!

[ Voor 15% gewijzigd door DanVer1758 op 29-07-2008 15:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar steekt het ook in , geïnstalleerd volgens het boekje

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen dat deze geluidskaart EAX ondersteunt tot en met versie 2.0
Kan het zijn dat COD gebruik maakt van een latere EAX versie en dat je daarom fragmenten mist ??

Verwijderd

Laatste drivers geprobeerd ?
Zie:
http://support.asus.com/d...SLanguage=en-us&model=P5E

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 20:55
Heb je in de bios het front panel op HD Audio gezet (ookal heb je AC97)? Ik had dit ook dat de "automatisch detectie"(in vista dan) het de poort "uit" zette. Als je de stekker er dan even in en uit deed, werkte hij wel weer...

Verwijderd

Topicstarter
Ok mannen , bedankt voor de snelle respons(es) , dit bevestigd men vertrouwen nogmaals in de tweaker community.

Het probleem zat niet in de drivers noch de bios maar des te meer is de jacks vanachter in de geluidskaart.

Deze had ik blijkbaar verkeerd gestoken met het verplaatsen van men pc (ik steek de schuld volledig op da sexy blauwe lichtje dat ervoor zorgt dat niet alle kleuren evenveel reflecteren :) )

Firefox gebruikt blijkbaar enkel de front output van je geluidskaart (youtube in surround kan je dus vergeten maw)

Nu enkel nog checken of alles in ubuntu KDE werkt want daar gaf die niets van geluid.

In ieder geval bedankt !
Pagina: 1