iMac dood?

Pagina: 1
Acties:

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:33
Groovy. Terug van vakantie. Denk je lekker aan het werk te kunnen- NOT. :(

Probleem: iMac (24", 2.8 c2d) start niet op

Situatie: Voor mijn vakantie heb ik de stekker van het stekkerblok waaraan de iMac is aangesloten uit het stopcontact getrokken omdat ik er toch drie weken geen gebruik van ging maken. Nu, vanmorgen, wilde ik opstarten dus stopte de stekker in het stopcontact, drukte op de aan-knop en niets gebeurde.

Alles geprobeerd: alle aangekoppelde apparaten loskoppelen, stroomkabel loskoppelen, 30 sec. wachten, aankoppelen en weer proberen: geen resultaat. Andere stekkerdoos: geen resultaat. Andere apparaten op dezelfde stekkerdoos werken wel. Probleemloos. Stroom is er.

iMac wil niet meer opstarten :( gelezen, niets uit dat topic of aanverwante linkjes werkt. Iemand een idee want dit zuigt hele grote kamelenballen met de duurste Nilfisk. :'(

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:20

chem

Reist de wereld rond

Ik heb iets dergelijks gehad met een G4. Uiteindelijk bleek wachten de oplossing. Probeer het een uurtje ofzo later nog eens, met de stekker erin.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Je zou kunnen proberen om je System Management Controller (SMC) te resetten.

Dit doe je als volgt:

Resetting the SMC can resolve some computer issues such as not starting up, not displaying video, sleep issues, fan noise issues, and so forth. If your computer still exhibits these types of issues after you've restarted the computer, try resetting the SMC. To reset the SMC on an iMac:

From the Apple menu, choose Shut Down (or if the computer is not responding, hold the power button until it turns off).
Unplug all cables from the computer, including the power cord and any display cables.
Wait at least 15 seconds.
Plug the power cord back in, making sure the power button is not being pressed at the time. Then reconnect your keyboard and mouse to the computer.
Press the power button on the back to start up your computer.

• Willem
Als je serieus "genomen" wilt worden ferry dan had je uit mijn startpost duidelijk kunnen maken dat ik alle linkjes in dat eerdere topic al uitgeprobeerd heb, incluis hetgeen hierboven staat. ;)

En chem: ik heb geen uurtje de tijd. Er moet gewerkt worden potverdikkeme :(

[ Voor 17% gewijzigd door Willem op 29-07-2008 08:01 ]

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Ik neem aan dat je de stoppen hebt gechecked. ;) Kabels erin en eruit ook en er komt totaal geen leven in de machine, ook geen fan of harddisk die iets probeert als je goed luistert? Klinkt eigenlijk alsof je iMac een opdonder heeft gehad en in dat geval zal je 'em moeten laten repareren.

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb hetzelfde gehad met mijn iMac. Bij het opstarten hoorde ik wel de CD spinnen maar er kwam geen reactie. Uiteindelijk heb ik mijn mac weggebracht voor reparatie en bleek het aan een defecte voeding te liggen. Ik hoop voor jou dat dit niet niet het geval is maar het lijkt wel erg op het zelfde probleem.

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-02 10:02
willem169 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 08:01:
Als je serieus "genomen" wilt worden ferry dan had je uit mijn startpost duidelijk kunnen maken dat ik alle linkjes in dat eerdere topic al uitgeprobeerd heb, incluis hetgeen hierboven staat. ;)

En chem: ik heb geen uurtje de tijd. Er moet gewerkt worden potverdikkeme :(
Als je zo'n haast hebt dan kun je je hulp beter ergens anders zoeken lijkt me. Een apple service center oid.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Willem
Stoppen (en stopcontacten) zijn oke. Er komt inderdaad totaal geen leven in de machien. Geen fan of superdrive die even gaat draaien. Gewoon niks, zero. Dan maar op en neer naar Zoetermeer, terugbrengen naar leverancier. Ik moet vandaag gewoon werken verdikkeme :(

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 17:58
Ik weet niet of er een backup battery in zit, mischie is die wel leeg.

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-01 23:13

Underworld

+1 Inzichtvol

Queenfanmichel schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:08:
Ik weet niet of er een backup battery in zit, mischie is die wel leeg.
uhh...het is geen laptop oid. 8)7

Vervelend trouwens...
Is het ook niet toevallig dat je brightness helemaal op nul staat?

(Het is nog vroeg ik kan 'smorgens nooit echt op dat soort dingen opkomen, O-) ik bedoel dus dat "zonnetje" knopje :P )

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Lijkt me ook een voedings probleempje.
Hier hetzelfde 2 dell optiflex beide voedingen naar zijn grootje.
(morgen komt de Dell (lees getronics) monteur langs met 2 voedingen)

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Of stroomkabel aan kant van mac los? Of stuk?

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04-2025
zou inderdaad ook eens met een andere stroomkabel naar de imac toe proberen. In plaats van de witte apple versie eens met een gewoon zwarte pc versie. Heb je denk ik heus wel ergens rondslingeren. Maar denk eerder dat als die helemaal niks doet dat het meer aan de voeding ligt. Ik zou gewoon zoveel mogelijk dingen willen uitsluiten voordat ik hem wegbracht.

• Willem
Onderdelen zijn niet los of stuk want hij deed het drie weken geleden gewoon.
Brightness is het ook niet want hij gaat niet eens aan. Andere kabel al geprobeerd. Mac staat inmiddels bij leverancier. Inclusief 'spoed-toeslag' a 40 euro maar garanderen dat ie vandaag klaar is: nee :(

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 17:58
Underworld schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:49:
[...]

uhh...het is geen laptop oid. 8)7

Vervelend trouwens...
Is het ook niet toevallig dat je brightness helemaal op nul staat?

(Het is nog vroeg ik kan 'smorgens nooit echt op dat soort dingen opkomen, O-) ik bedoel dus dat "zonnetje" knopje :P )
zit na mijn wetenook in een desktop

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Elke Mac heeft een backup batterij, die zorgt ervoor dat de PRAM settings bewaard blijven, ook als er geen spanning op de computer staat. :)
Pagina: 1