.
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:39 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Verwijderd
Om buiten XP aan je domeininstellingen te kunnen, vergeet het maar...Ik heb al met ultimatebootcd een blanko administrator wachtwoord ingesteld maar dat hielp ook niet. Ik zoek dus een truck om de domein instellingen aan te passen buiten xp om.
Patsen wat is dat nou weer voor een taal??Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 00:16:
[...]
Nee, dat werkt helaas niet. Ik denk dat hij er intern dan "foutdomein\computernaam\gebruiker" van maakt.. zowel met normale user account als met admin account werkte dit niet.
Ik heb een eenvoudige registry op UBCD staan, dus ik kan alles aanpatsen wat ik wil. Ik weet alleen niet wat ik aan moet patsen om al dat domain gedoe er uit te mikken. Inloggen op de locale machine is voldoende. Daarna fix ik ooit de domein instelling wel weer als ik hem weer in het domein ga hangen.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Verwijderd
Nee, dit doet hij niet. Door de computernaam voor je gebruikersnaam te zetten, bekom je nl. hetzelfde als wanneer je een domein/computer kiest uit de dropdownlist in je inlogscherm.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 00:16:
[...]
Nee, dat werkt helaas niet. Ik denk dat hij er intern dan "foutdomein\computernaam\gebruiker" van maakt.. zowel met normale user account als met admin account werkte dit niet.
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Mistraller op 29-07-2008 00:47 ]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Uhm....toch volg ik het niet helemaal. Als je hem in het domein hangt; welk useraccount log je dan mee aan??? Als je een domein account gebruikt, dan heb je toch geen drol aan je "oude" local account?Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 17:09:
[...]
SUPER!
Zat een tool bij om nieuwe user accounts aan te maken! Hoewel ik dus mijn oude account kwijt ben, zit ik er dus wel weer in!
De oude account staat er ook nog op, dus als ik hem straks in het domein hang dan heb ik vermoedelijk alles weer zoals 't was.
Case closed!
---------------
Als eens van safeguard gehoord...Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 23:21:
[...]
Ik heb gewoon een lokaal account aangemaakt, ik mis nu dus mijn bookmarks maar die kan ik ook zo copieren vanuit mijn domain account. Ik kan nu gewoon bij alle bestanden en alles programma's en instellingen.
Als ik volgende week weer op locatie ben hang ik hem aan het domein en cached hij mijn domein inlog zooi wel weer en dan is alles weer 100% zoals het was.
Moraal van dit verhaal: blijf van je domein instellingen af!
Wat we ook geleerd hebben: Fysieke toegang tot een PC maakt het mogelijk om met simpele tools gewoon nieuwe administrator accounts aan te maken.
case closed
---------------
Als ik fysiek toegang heb tot een PC, is het jouw PC al niet meer.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 23:21:
Wat we ook geleerd hebben: Fysieke toegang tot een PC maakt het mogelijk om met simpele tools gewoon nieuwe administrator accounts aan te maken.
case closed
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
....de admins hebben inderdaad de taak het leven van anderen zo moeilijk veilig mogelijk te maken.....Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:12:
[...]
Ja. de admins hebben inderdaad de taak het leven van anderen zo moeilijk mogelijk te maken..... volgens mij is IT nog altijd ondersteunend aan bedrijfsprocessen. Maar goed, laten we daar, indien nodig, een ander topic voor openen.
[ Voor 16% gewijzigd door Mistraller op 31-07-2008 10:17 ]
---------------
Verwijderd
Dichttimmeren om het dichttimmeren is ook niet goed, maar hier stel je toch wel het andere uiterste. Security management is toch echt het bepalen van wat acceptabel is en wat niet (is het acceptabel dat een document op straat komt te liggen als een laptop wordt gestolen? wat is de impact? etc etc).Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 15:07:
[...]
Die verantwoordelijkheid ligt voor het grootste deel bij de gebruikers! Ik zie vaak dat admins systemen opbouwen die enorm blokkerend zijn voor het primaire bedrijfsproces en dat ze daardoor voor allerlei ondersteunende bijkomende diensten enorm druk zijn. Ze creeeren als het ware hun eigen werk. Ik heb ruime ervaring met een veel opener cultuur die gebruikers veel eigen verantwoordelijkheid geeft en daardoor op de eerste plaats het primaire bedrijfsproces volop ondersteuning biedt (zonder ooit te blokkeren bijvoorbeeld omdat iemand 3 weken moet wachten op installatie van een tooltje of zo). en op de 2e plaats met veel minder admins uit de voeten kunnen. Een goede admin realiseerd zich dat hij puur een ondersteunende functie heeft die alleen maar geld kost.
my 2 ct's.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2008 16:33 ]
Nee. Hoezo?Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:08:
[...]
Was jij vorig jaar maart toevallig bij het Gelredome?
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 15:07:
[...]
Die verantwoordelijkheid ligt voor het grootste deel bij de gebruikers!
Maar dat doen ze echt niet op eigen houtje hoor..Ik zie vaak dat admins systemen opbouwen die enorm blokkerend zijn voor het primaire bedrijfsproces en dat ze daardoor voor allerlei ondersteunende bijkomende diensten enorm druk zijn. Ze creeeren als het ware hun eigen werk.
Leuk, maar niet van toepassing in elke bedrijfstak hoorIk heb ruime ervaring met een veel opener cultuur die gebruikers veel eigen verantwoordelijkheid geeft en daardoor op de eerste plaats het primaire bedrijfsproces volop ondersteuning biedt (zonder ooit te blokkeren bijvoorbeeld omdat iemand 3 weken moet wachten op installatie van een tooltje of zo). en op de 2e plaats met veel minder admins uit de voeten kunnen.
Eurocent?Een goede admin realiseerd zich dat hij puur een ondersteunende functie heeft die alleen maar geld kost.
my 2 ct's.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
wel grappig overigens dat de computers en de mensen die zorgen dat ze blijven werken, nu opeens een extra kostenpost worden die alleen maar geld kost. Terwijl er 10 tot 100x meer bespaard wordt op arbeidsloon van mensen die je nodig zo hebben als het bedrijf nog zo draaien zonder computers. Grappig hoe snel daaraan voorbijgegaan wordtEen goede admin realiseerd zich dat hij puur een ondersteunende functie heeft die alleen maar geld kost.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq