Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC start niet op met aangesloten USB

Pagina: 1
Acties:

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 18:09
Sinds enkele dagen heb ik een probleem, mijn pc start steeds vaker niet meer op.
Na het Windows XP scherm met het balkje dat loopt word het beeld zwart, dit is normaal, maar sinds enkele dagen blijft het zwart en doet mijn pc niks meer.
Nou had ik em vanavond open gemaakt en even alles schoongemaakt en weer goed aangedrukt. Ik dacht, misschien zit er iets los, je weet maar nooit, ik neem m'n pc regelmatig mee.

Maar goed, ik ben er achter gekomen dat als ik geen usb apparaten heb aangesloten dat hij wel doorstart.
Nu is het een beetje lastig om geen usb apparaten meer aan te sluiten natuurlijk. Ik heb bv 2 externe harde schijven er op aangesloten, me card reader en me wifi stick voor me Wii en DS.
Dit zijn toch echt dingen die ik niet kan missen, zeker me harde schijven niet.

Zou een simpel systeem herstel helpen, of zal er echt iets met me hardware aan de hand zijn?

Edit:
Voor de gene die wat aan me specs hebben:

Windows XP prof.
1gb ram
2,4 ghz
Nvidia 6200

Er zit ook nog een extra USB kaart in, maar ook als ik hier niks op aan sluit en alles onboard doe dan start hij niet op, hiervoor wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Chaos-Zero op 28-07-2008 23:57 ]

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Heeft hij het met alle USB apparaten? En speel is met je bios-settings rondom USB
- Booten van USB
- USB-legacy support

Ik had het alleen bij 1 specifieke USB stick.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef eens volledige specs.
Verder op welk punt blijft je systeem precies hangen? Is dit al in de post of pas als je OS geladen wordt? Dat is namelijk redelijk cruciaal.

en het bezittelijk voornaamwoord dat je zoekt is mijn.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Na het Windows XP scherm met het balkje dat loopt word het beeld zwart, dit is normaal, maar sinds enkele dagen blijft het zwart en doet mijn pc niks meer.
Ik heb dit ook wel eens gehad in combinatie met een externe USB harddisk. Zelfs met een USB WiFi stick.
Eerlijk gezegd weet ik echt niet meer wat ik heb gedaan om er geen last meer van te hebben. Ik heb er in ieder geval geen format of reinstall van Windows voor hoeven uitvoeren.

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Je kunt het probleem simpel oplossen door in de bios de optie Usb Legacy Mode Support uit te zetten :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Chaos-Zero
Het probleem met het opstarten is inmiddels opgelost. Heb de instellingen terug naar default gezet van de bios en op aan raden van een vriend de bios daarna met MSI live update geupdate (hij was meer dan 2 jaar oud.)
Nu heb ik een nieuw probleem. Mijn pc crasht regelmatig met blauwe schermen. Zomaar uit het niets soms, maar hij crasht zowieso na het spelen van een game na enkele minuten. Ik kan dan zo goed als niks meer doen, de game opnieuw opstarten wilt niet lukken, winamp loopt vast, firefox wilt hij ook niet meer opstarten etc etc.
Maar goed, toen ik mijn pc net had gekocht moest ik iets in mijn bios veranderen. Het ging iets over het geheugen. Ik had toen ook het probleem dat ik in principe zo goed als niet geen game kon spelen. Na die verandering deed hij het wel weer. Ik heb alleen geen idee meer wat ik heb veranderd en of ik ook blauwe schermen kreeg.
Ik had toen een geheugen test gedaan mbv ultimate boot cd, en daar kwam uit dat als ik me 2 geheugen modules van elk 512mb bij elkaar had dat het niet werkten en ieder appart wel. Ik heb nu weer het probleem dat me geheugen modules samen problemen geven. Ik weet (nog) niet of dit ook appart is, aangezien de tijd om dit te testen wel veel is.

Anyway, de codes die ik tot nu toe heb opgeschreven van de BSOD zijN:

0x0000000A
0xc0000008e

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Klinkt alsof je twee geheugenbalkjes in dual-channel opstelling hebt staan maar die niet dual-channel kunnen draaien, of het nou verschillende bussnelheden of fabrikanten betreft.

Wat nog leuker is, is als ECC checking aanstaat maar het geheugen dat niet ondersteunt...
Misschien kom je daar even wat verder mee?

• Chaos-Zero
Thrackan schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:54:
Klinkt alsof je twee geheugenbalkjes in dual-channel opstelling hebt staan maar die niet dual-channel kunnen draaien, of het nou verschillende bussnelheden of fabrikanten betreft.

Wat nog leuker is, is als ECC checking aanstaat maar het geheugen dat niet ondersteunt...
Misschien kom je daar even wat verder mee?
thnx voor de tips. ik zal zo even kijken, ben de modules nu appart aan het testen.

• Chaos-Zero
Ik zal nu wel heel slecht/noobish over komen, maar ik kan beide functies echt nergens vinden.
Heb Awardbios.

Heb btw net dus me modules los van elkaar gechecked, maar ze hebben alle 2 geen enkele error aan gegeven. Het lijkt er dus op dat ik het zelfde als de vorige keer heb, dat ze op een of andere manier in conflict met elkaar komen..

[ Voor 52% gewijzigd door Chaos-Zero op 30-07-2008 18:27 ]

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik vind zo snel even deze:
http://www.buildeasypc.com/sw/bios_setup.htm

Zo te zien zitten je memory settings voornamelijk onder "Advanced Chipset Settings".

Zou even kijken of er ergens iets met "ECC" aan staat.
Wat betreft hoe Dual Channel geheugen en niet-Dual Channel geheugen in je PC zou moeten zitten verwijs ik je naar de handleiding van je moederbord, als je die tenminste nog kan vinden.

• EvilMeBe
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-11 22:35
Je kan proberen om in je bios de Fail Safe Settings te laden.. Of iets dergelijks.. Of misschien krijgt je geheugen te weinig stroom..

• Chaos-Zero
Thrackan schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:45:
Ik vind zo snel even deze:
http://www.buildeasypc.com/sw/bios_setup.htm

Zo te zien zitten je memory settings voornamelijk onder "Advanced Chipset Settings".

Zou even kijken of er ergens iets met "ECC" aan staat.
Wat betreft hoe Dual Channel geheugen en niet-Dual Channel geheugen in je PC zou moeten zitten verwijs ik je naar de handleiding van je moederbord, als je die tenminste nog kan vinden.
In de handleiding van me moederbord staat niks over Dual Channel. Er staan een beetje standaard dingen in over de aansluitingen op het moederbord. Verder niks bijzonders over de BIOS settings. BV bij Advanced chipset settings staat: You can change the advanced chipset settings.
Schiet ik natuurlijk niks mee op. Heb al meerdere malen in de bios gekeken, maar kon echt niks vinden over Dual channel.

Edit: op deze site: http://www.memory-up.com/Memory/MSIMS-710014577.html staat dat mijn moederbord het niet ondersteund, zou het daarom zijn dat het er niet bij staat in de BIOS?

[ Voor 9% gewijzigd door Chaos-Zero op 30-07-2008 23:33 ]

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Chaos-Zero schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 23:26:
[...]

In de handleiding van me moederbord staat niks over Dual Channel. Er staan een beetje standaard dingen in over de aansluitingen op het moederbord. Verder niks bijzonders over de BIOS settings. BV bij Advanced chipset settings staat: You can change the advanced chipset settings.
Schiet ik natuurlijk niks mee op. Heb al meerdere malen in de bios gekeken, maar kon echt niks vinden over Dual channel.

Edit: op deze site: http://www.memory-up.com/Memory/MSIMS-710014577.html staat dat mijn moederbord het niet ondersteund, zou het daarom zijn dat het er niet bij staat in de BIOS?
En als je dan bij Advanced Chipset Settings op enter drukt, opent er geen nieuw menuutje? Dat zou wel lichtelijk weird zijn.

Als je moederbord geen dual channel ondersteunt lijkt het me dat dat dan ook niet het probleem is.
Oftewel: al zou je geheugen het wel kunnen, dual channel reepjes kunnen ook op gewoon single channel draaien zonder moeite.

• Chaos-Zero
Bij Advanced Chipset Settings opent er wel een nieuw menu, maar niks over ECC. Er staat wel iets over Dram, als ik die aanklik krijg ik 2 opties die ik veranderen kan (de rest is donker blauw en kan ik dus niet veranderen): Dram Clock en Dram Timing.
Die Dram Clock staat op auto en Dram timing ook volgens mij zo uit m'n hoofd.

Pagina: 1