Netwerk en ISDN

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• paulvdmee
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hallo

Ik heb een probleem met mijn computer, ik heb een tijd geleden een isdn aansluiting genomen met een bijpassend ISA-kaartje van KP (Netcard I). Werkte allemaal perfect. Nu heb ik omdat ik een kabelmodem kreeg ook nog een netwerkkaart ingebouwd in dezelfde computer (een of andere vage winbond PCI netwerkkaart, werd meegeleverd bij de kabelmodem), en vanaf die dag werkt de netwerkkaart niet meer.
Ik heb al bijna alles geprobeerd. Nieuwste drivers voor beide kaarten, geen IRQ conflict.

Wie kan me helpen

MVG

Paul

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 22:59

GeeBee

Oddball

heb je in de netwerkinstellingen de ID's goed staan?

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• paulvdmee
  • Niet online
en waar kan ik die ID's vinden ?

Verwijderd

je bent niet helemaal duidelijk wat het nou niet doet..
je hebt het over een netwerkkaart die niet werkt..welke die van je netwerk of die van je kabelmodem.
Wat bedoel je met niet werken..werkt je kabelmodem niet meer .
Of vind je geen andere computer meer..
vragen...vragen...vragen..

Verwijderd

o ja ook een simpele test
werkt je tcp/IP verkeer ?
ga naar een command prompt
type ping 127.127.0.0

Als je nu geen reply's krijgt werkt je tcp/IP niet. ( je test met dit ip adres of jet protocol werkt. )

Vervolgens kun je ook nog een ping doen naar je eigen IP adres ..
werkt dat dan kun je vanaf een andere pc jouw pc proberen te pingen.
by the weg ...je protocollen zijn wel aanwezig in je networkneigborhood ??

• paulvdmee
  • Niet online
ik zal het nog een keer uitleggen en zal proberen het duidelijker te maken.

1 computer met
1 * isdn kaart (NetCard I)
1 * Netwerk kaart (winbond)

Na de installatie van de netwerk kaart wil de isdn kaart met geen mogelijkheid meer werken. Er is geen resource conflice (IRQ e.d.) de kaart is goed geistalleerd, de software is geinstalleerd, maar toch kan ik niet via isdn naar buiten bellen.

Mijn netwerk kaart doet het als een zonnetjes (M.a.w. ik kan lekker internetten)

mvg

Paul

• paulvdmee
  • Niet online
heeft iemand een idee, help help.

heb de isdn namelijk nodig ivm telebankieren.

mvg

Paul

• CUP_A_SOUP
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-03-2024

CUP_A_SOUP

Is het al 4 uur?

Wat je even moet nakijken als je netwerkkaart isa is: Dan heb je een progje bij je kaart zitten,met dat progje kan je in de eeprom van de netwerkkaart de geheugenadressen veranderen en de irq's veranderen.
Het is namelijk zo dat als windows aangeeft dat er geen irq probleem is er wel zeer zeker irq problemen kunnen zijn, en als je een isa geluidskaart hebt zou ik die er ook even uitrukken.

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Die Eicon netwerk ISA kaart van de KPN is zoals de teles gewoon weer bagger hoor...
Ik kan bv wel bij xs4all inbellen ermee, maar quickonline bounced hem telkens...

Ik heb nu een DIVA isdn kaart geinstalled en het werkt perfect (PCI)... ik raad je zo ie zo al aan die isa kaart zo hard mogelijk te dumpen :)

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• duderuud
  • Laatst online: 25-08 17:55

duderuud

Sliden is koel

Confuzer, collega tegenover mij precies hetzelfde probleem, had een kpn teles-kaart, jaar lang gezeik gehad. Nu heeft 'ie een vaag kaartje gekocht, nooit problemen meer.

PS. Mijn pa krijg binnenkort ook ISDN, dus ik ook!:)
/me heeft nog steeds geen kabel:(

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Ik had een dergelijk probleem en heb in mijn BIOS, mijn IRQ 10 op "Legacy ISA" gezet. Dit houdt in dat er geen PCI kaarten de IRQ 10 meer kunnen claimen. Vervolgens heb ik in windows de ISDN kaart op IRQ 10 gezet.

Ik hoop voor je dat het werkt...

succes
Greetinx
Pappie
www.pappie.com

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Die netcard van KPN (Eicon Diva 2.01 ISA PnP) werkt perfect hoor. Het is een goede kaart. (heb ik zelf ook)

Wat je moet proberen is het I/O adres van je kaart veranderen, zet maar op 260 of 280.

Dit probleem doet zich soms wel eens voor bij deze kaart, ongeacht dat windhoos zegt dat er geen probleempies zijn.

Divide and conquer.

Pagina: 1