Toon posts:

wireless dlink dir655 hoe instellen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds enkele dagen bezit ik een dlink dir 655.

het surfen op het internet gaat opzich goed maar....

maar heb een aantal probleempjes,zoals p2p progr van emule waarbij ik geen hoge id krijg dit heb ik met en zonder kabel notebook en pc.
en wat ook een irritant probleem is vaak wegvallen van online streamings van beelden (bijv uitzending gemist) maar ook webradio (haperen) alleen op notebook wireless?)

poortforwarden voor p2p emule heb ik gedaan,maar het lijkt of de firewall het toch tegen houd alsnog even getest spi firewall aan en af gezet,geen effect...?

streamings heb ik smallband en op breedband beide instellingen gedaan maar dit had ook weinig effect...de eerste 30 sec ging maar daarna gewoon om de haverklap haperen ?

misschien dat iemand weet hoe ik deze instelling goed krijg of info heeft met tekeningen want ik weet het niet meer...?
b.v.d

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Post even wat screendumps van je settingen. Want hij werkt wel perfect.

Je hebt ook het vinkje ervoor gezet?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:14
Is hier niet sprake van router achter router?

Verwijderd

Topicstarter
met de copperjet 1616p2
dit is inderdaad correct,ik heb dit samen met een copperjet 1616 p2...
ik weet wel 100% dat de instell in de copperjet 1616 ok is,dus dan werken de programma's goed zoals ik aangaf.

doe ik de de dir 655 ertussen dan komen er problemen...
het surfen werkt allemaal ok,maar de problemen die ik al aangaf,werken niet wireless of staan misschien de instellingen in dir 655 niet goed ingesteld?
ik ben er allemaal niet zo best in hoor,misschien dat er dingen nog niet correct heb ingestelt...?

als iemand weet hoe het moet,hoor ik dit graag e.v.t. of misschien (voorbeelden tekeningen instellingen router dir 655)...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 16:22 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:14
Je hebt dus twee routers achter elkaar in je netwerk.
Dat is niet goed. Je moet slechts één van die twee het routerwerk laten doen.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Of je gooit in router 1 de tweede router in de DMZ....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
uhm... hoe ga ik te werk ik ben maar een leek in dit soort dingen...
dmz in de copperjet ?
hoe doe ik dat,zodat alles toch kan funtioneren ?

of hoe laat ik alleen de wireless dir 655 alleen draaien ?
graag wat details want ik weet er echt weinig van ...b.v.d.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog even gekeken,ik had me vergist het is een copperjet 1616 p2 modem,met wireless dir 655.
na lang zoeken in de dir 655 router is het niet gelukt met de dingen die ik graag wilde, ook niet als je de dmz aanvinkt,router werkt of reageerd totaal niet met deze functie ?
dus ik breng deze terug naar de shop ???

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nee, is niet nodig want het is een geweldige router. Maar je moet wel weten waar je mee bezig bent.

Het probleem zit namelijk niet in de d-link, maar in je eerste router. De copperjet.
De copperjet moet namelijk al het verkeer 1 op 1 doorsluizen naar de d-link. Dus moet de dlink in als DMZ vermeld worden in de COPPERJET. Het heeft geen enkel nut om alleen de dlink de DMZ aan te zetten.

Natuurlijk kun je ook de d-link installeren als alleen accespoint, maar dat is zonde van die router.

Mag ik trouwens vragen waarom je voor de dlink gekozen hebt?

Probleem is dus primair dat je te weinig kennis hebt van netwerken om de dlink goed in te stellen in combinatie met de copperjet.

Hoe staat die copperjet ingesteld? Als modem/bridge? Of als modem/router?
Om dit makkelijk te benantwoorden. Welke IP adres krijg je in je D-link. Het ip-adres dat vermeld staat bij WAN. (laatste 3 cijfers weglaten!) de eerste 2 groepen zijn voldoende.

[ Voor 15% gewijzigd door Cyberpope op 31-07-2008 18:37 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
Cyberpope schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 18:35:
Nee, is niet nodig want het is een geweldige router. Maar je moet wel weten waar je mee bezig bent.

Het probleem zit namelijk niet in de d-link, maar in je eerste router. De copperjet.
De copperjet moet namelijk al het verkeer 1 op 1 doorsluizen naar de d-link. Dus moet de dlink in als DMZ vermeld worden in de COPPERJET. Het heeft geen enkel nut om alleen de dlink de DMZ aan te zetten.

Natuurlijk kun je ook de d-link installeren als alleen accespoint, maar dat is zonde van die router.

Mag ik trouwens vragen waarom je voor de dlink gekozen hebt?

Probleem is dus primair dat je te weinig kennis hebt van netwerken om de dlink goed in te stellen in combinatie met de copperjet.

Hoe staat die copperjet ingesteld? Als modem/bridge? Of als modem/router?
Om dit makkelijk te benantwoorden. Welke IP adres krijg je in je D-link. Het ip-adres dat vermeld staat bij WAN. (laatste 3 cijfers weglaten!) de eerste 2 groepen zijn voldoende.
De Dlink in DMZ achter de copperjet is omzijlen van het probleem, niet oplossen. Oplossing (/voorkeur imho) is de Copperjet in bridge zetten.

Dus idd, welk IP deelt de copperjet nu uit?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Helaas is in bridge zetten niet altijd mogelijk.. Soms zijn die krengen beveiligd of is het IP-adres gekoppeld aan het mac-adres of andere ongein.

Edit: jaja.. het mac adres is ook te omzeilen..

[ Voor 14% gewijzigd door Cyberpope op 31-07-2008 18:47 ]

Pagina: 1