Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Poort openen voor Azureus werkt alleen kabel, niet met wifi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer een NAT probleem voor een laptop op te lossen. Ik heb de poort 56021 opengezet, en omdat ik het in het begin niet werkend kreeg ook een statisch ip adres aan de laptop gegeven. De laptop is op dat moment wireless verbonden met onze Sitecom WL-143 router.

Maar het werkt nog steeds niet, krijg een fout dat de connectie gewijgerd is. Heb daarna de laptop met een kabel aan de router verbonden, en voor die verbinding een ander ip adres en poort gekozen. En deze keer werkt alles, de NAT wordt als OK aangeduid.

Is er bij een wireless verbinding meer in te stellen om een poort te openen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 22:22:
Maar het werkt nog steeds niet, krijg een fout dat de connectie gewijgerd is. Heb daarna de laptop met een kabel aan de router verbonden, en voor die verbinding een ander ip adres en poort gekozen. En deze keer werkt alles, de NAT wordt als OK aangeduid.

Is er bij een wireless verbinding meer in te stellen om een poort te openen?
Kijk eerst eens in je computer of de Windows of andere firewall een probleem geeft.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de windows firewall (tijdig) uitgezet. En bovendien zou die dan toch ook met de vaste verbinding moeilijk moeten doen, toch?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 22:25:
Heb de windows firewall (tijdig) uitgezet. En bovendien zou die dan toch ook met de vaste verbinding moeilijk moeten doen, toch?
Nee, die kan per verbinding verschillend ingesteld staan. Als het dan nog steeds niet lukt, dan lijkt me er toch iets mis met je instellingen van de WLAN. Werk eens met DHCP op de WLAN, en zet de poort door op dat IP-adres.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ai... Daar zul je me toch even een tikkie in de goede richting moeten geven, want daar heb ik nog geen kaas van gegeten.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 22:36:
Ai... Daar zul je me toch even een tikkie in de goede richting moeten geven, want daar heb ik nog geen kaas van gegeten.
gewoon ook op de WLAN automatisch IP adres laten toewijzen. en een andere poort toewijzen. Misschien dat poort 56021 niet werkt, probeer eens een lagere poort.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm alhoewel ik nu niet precies weet wat ik anders heb gedaan, krijg ik het nu wel aan de praat!

Thx Gambieter!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 22:47:
Hmmm alhoewel ik nu niet precies weet wat ik anders heb gedaan, krijg ik het nu wel aan de praat!
Mooi. Veel plezier ermee :)

Pagina: 1