Hoi iedereen,
Ik heb een probleem met een javascript functie die getriggerd moet worden via de onclick. (of href als dat uiteindelijk beter zou werken.) Het gaat om een knop die een div toont via display= none of block. Deze werkte prima maar inmiddels heb ik er de Scriptaculous effecten 'effect.Blinddown' en 'effect.Blindup' aan toegevoegd. Deze effecten werken perfect(*) maar dus niet in Internet Explorer.
Hoe ik het javascript oproep:
guestSendLink heeft met css een hoogte, breedte en achtergrondafbeelding enz..
de javascript-code:
Een vriend heeft ook al een alternatieve schrijfwijze voorgesteld, maar die werkte evenmin in IE, maar wel in alle andere browsers:
en deze refereert naar de toonVerberg functie zoals ze hierboven staat:
Heeft iemand een idee waar ik zou kunnen beginnen? Heeft er iemand al van het probleem gehoord, want ik vind er niets over terug op het internet.
Misschien is het de .addClassName ?
Alle tips zijn zeer welkom.
Alvast bedankt!
Danny
* In de nieuwe firefox3 hapert deze wel heel hard. Het schuift uit in schokken. Ik veronderstel dat dat een probleem van firefox3 zelf is want in firefox2, opera en safari werkt het vlotjes.
Ik heb een probleem met een javascript functie die getriggerd moet worden via de onclick. (of href als dat uiteindelijk beter zou werken.) Het gaat om een knop die een div toont via display= none of block. Deze werkte prima maar inmiddels heb ik er de Scriptaculous effecten 'effect.Blinddown' en 'effect.Blindup' aan toegevoegd. Deze effecten werken perfect(*) maar dus niet in Internet Explorer.
Hoe ik het javascript oproep:
guestSendLink heeft met css een hoogte, breedte en achtergrondafbeelding enz..
HTML:
1
| <a href="" id="guestSendLink" onclick="toonVerberg('guestSend');return false;" ></a> |
de javascript-code:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| function toonVerberg(header) { var header=document.getElementById(header); if(header.hasClassName('bodyClose')) { // open Effect.BlindDown(header, { duration: 0.5 }); header.addClassName('bodyOpen'); header.removeClassName('bodyClose'); } else { // close Effect.BlindUp(header, { duration: 0.3 }); header.addClassName('bodyClose'); header.removeClassName('bodyOpen'); } } |
Een vriend heeft ook al een alternatieve schrijfwijze voorgesteld, maar die werkte evenmin in IE, maar wel in alle andere browsers:
HTML:
1
2
3
4
| <a id="guestSendLink"></a> ... ... <script type="text/javascript">onclick()</script> |
en deze refereert naar de toonVerberg functie zoals ze hierboven staat:
JavaScript:
1
2
3
4
5
| function onclick() { document.getElementById('guestSend').onclick = function(){toonVerberg('guestSend');}; } |
Heeft iemand een idee waar ik zou kunnen beginnen? Heeft er iemand al van het probleem gehoord, want ik vind er niets over terug op het internet.
Misschien is het de .addClassName ?
Alle tips zijn zeer welkom.
Alvast bedankt!
Danny
* In de nieuwe firefox3 hapert deze wel heel hard. Het schuift uit in schokken. Ik veronderstel dat dat een probleem van firefox3 zelf is want in firefox2, opera en safari werkt het vlotjes.