Ik heb een heel vaag probleem.
Als ik via Gtalk een bestand probeer te versturen crasht mijn router en kan ik niet meer op het internet komen. Als ik de adapter van de router dan even uit het stopcontact haal (5 seconden oid) en weer terug stop dan is alles weer ok.
Het stomme is dat op dit moment GTalk het enige programma is dat er last van heeft. Verder werkt alles. (Xbox360 extender, media center, ftp, P2P (utorrent), flash, wmp media streams, quicktime etc etc)
Netwerk is volledig bedraad en werkt perfect. Ook Wireless werkt (pda)
Ik heb de poorten 443 en 5222 (die GTalk gebruikt) geopend in de firewall van de router
Het helpt niet als ik de pc in de DMZ zet.
Het loshalen van de UTP kabel en dan weer verbinden helpt niet
Op mijn PC draait Bitdefender, maar daarvan staat de firewall uit.
De windows firewall staat ook uit. (het aanzetten en alles toestaan maakt niks uit)
Ik heb Gtalk ook al eens opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt ook niet.
Wat wel een hoop scheelt is dat het probleem heel makkelijk te reproduceren is, dus het is makkelijk te testen.
Ik heb vlak voor een crash een (deel van een) log van de router weten te "redden"
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
------------------------------------------------------------------------
PC en andere spekkiefikaties:
Intel c2d E4400
Geforce 8400GTS
2 Gig ram (kingston)
Gigabyte GA-EP45-DS3R
NIC (internet) --> Intel PRO/1000 PT (gigabit)
Vista Ultimate
Router - D-Link DIR-655 --> firmware 1.11 EU
Mochten jullie meer willen weten dan hoor ik dat graag.
Als ik via Gtalk een bestand probeer te versturen crasht mijn router en kan ik niet meer op het internet komen. Als ik de adapter van de router dan even uit het stopcontact haal (5 seconden oid) en weer terug stop dan is alles weer ok.
Het stomme is dat op dit moment GTalk het enige programma is dat er last van heeft. Verder werkt alles. (Xbox360 extender, media center, ftp, P2P (utorrent), flash, wmp media streams, quicktime etc etc)
Netwerk is volledig bedraad en werkt perfect. Ook Wireless werkt (pda)
Ik heb de poorten 443 en 5222 (die GTalk gebruikt) geopend in de firewall van de router
Het helpt niet als ik de pc in de DMZ zet.
Het loshalen van de UTP kabel en dan weer verbinden helpt niet
Op mijn PC draait Bitdefender, maar daarvan staat de firewall uit.
De windows firewall staat ook uit. (het aanzetten en alles toestaan maakt niks uit)
Ik heb Gtalk ook al eens opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt ook niet.
Wat wel een hoop scheelt is dat het probleem heel makkelijk te reproduceren is, dus het is makkelijk te testen.
Ik heb vlak voor een crash een (deel van een) log van de router weten te "redden"
Hij zegt in het log dat de poorten geblokkeerd worden, maar die heb ik ondertussen geopend. Het mocht niet baten.[INFO] Sun Jul 27 20:00:08 2008 Blocked outgoing TCP packet from 192.168.0.10:50529 to xx.xxx.xx.xxx:80 as FIN:ACK received but there is no active connection
[INFO] Sun Jul 27 19:59:41 2008 Blocked incoming TCP packet from xxx.xx.xxx.xxx:5222 to xx.xxx.xxx.xxx:50517 as RST received but there is no active connection
[INFO] Sun Jul 27 19:58:44 2008 Log viewed by IP address 192.168.0.10
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
------------------------------------------------------------------------
PC en andere spekkiefikaties:
Intel c2d E4400
Geforce 8400GTS
2 Gig ram (kingston)
Gigabyte GA-EP45-DS3R
NIC (internet) --> Intel PRO/1000 PT (gigabit)
Vista Ultimate
Router - D-Link DIR-655 --> firmware 1.11 EU
Mochten jullie meer willen weten dan hoor ik dat graag.