Toon posts:

SATA samsung sp2504c ondersteuning XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,
ik heb nou al regelmatig serieus zitten meelezen en zoeken, maar ik kom der nou even niet uit.
Heb mijn bestaand Windows Xp (sp3) uitgebreid met een extra SATA samasung SP2504C drive.
Deze wordt wel gewoon herkend in de bios, en verder ook bij apparaatbeheer onder windows.
Hier is nog geen drive letter aantoegevoegd en geen informatie over de schijf(groote) enz zichtbaar.

Nou heb ik me laten vertellen dat je hier satadrivers voor moet installeren onde windowsopstart en dan F6 te drukken.
Helaas kan ik hier dus niet de juiste drivers voor vinden. Heb gekeken onder de samsung support site maar daar staat niks onder.
Mijn moederbord een MSI P31 Neo f kan eveneens niks vinden.

kan iemand mij hier even op gang helpen?
ik heb al een diskettestation geinstalleerd voor ut geval dat.

bedankt Arno

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

dodo79

witte dikke tonnie

bij schijfbeheer partitoneren en formateren???

of ziet schijfbeheer de schijf ook niet?

omdat het kan!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:36
Ik denk dat je in schijfbeheer het ding moet formatteren en zelf een drive-letter toevoegen.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:41
Met zetje01.

En als je Windows XP op die schijf zou willen installeren, dan zou je de drivers van je SATA controller (dus niet de schijf, want die heeft geen speciale driver) op een floppy moeten zetten en dan op F6 drukken en de driver toevoegen.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
zo dat hebben jullie snel geantwoord. ik heb 3 avonden zoekwerk op internet erop zitten..
vaak wordt je opverkeerde been gezet door het tal van aanbod aan softwaretooltjes
Het was dus simpelweg in bestandsbeheer formateren etc.
dom dom dom

Mannen heel erg bedankt!