Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[C# / VS8] Class library importeren in C# project

Pagina: 1
Acties:

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10
Hoi allemaal,

Ik ben weer eens begonnen met C# en VS 2k5. Nu heb ik de volgende situatie. Ik heb Een solution. daarin heb ik 2 projecten. 1 daarvan is een class library en de 2e is een console application.
Nu zit er in die class library een Class genaamd ExifParser met wat methodes. Als ik deze bouw gaat alles goed. Nu wil ik in mijn console application deze class gebruiken dus ik heb via add new resource de ExifParser.dll aangeklikt. Nu lijkt mij dat deze te gebruiken valt in mijn application maar dus niet. En ik heb nu geen idee wat ik voor de rest moet doen om met dat ding te kunnen werken. Ik heb gezocht op google. Maar weet niet echt waar ik op moet zoeken. C# class library linken of weet ik het.

Ik hoop dat iemand mij hiermee even op weg kan helpen.

iRacing Profiel

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10
Heb hem al gevonden denk ik... Ik deed telkens een reference op de bin/debug/....dll en nu had ik obj/debug/....dll en dan werkt het wel :s

Deze mag dus dicht

iRacing Profiel

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022
Even uit m'n hoofd: Als je kiest voor het toevoegen van een Reference, krijg je een dialog te zien met een aantal tabbladen: .NET, COM, Project, en nog een of twee.

Als je een Reference wilt toevoegen binnen je Solution (waarbij het ene Project afhankelijk is van het build-resultaat van een andere), dan moet je de reference via het Project-tabblad toevoegen. Dit zorgt ervoor dat VS de projecten in de juiste volgorgde van afhankelijkheid build.

--edit:
Bovenstaande methode kan ik je dus afraden ;) Ten eerste omdat je niet weet of je Console App tegen de laatste DLL gebuild wordt of tegen het resultaat van de vorige build, en ten tweede omdat, als je overschakelt van een Debug build naar een Release build, je Reference niet meer goed werkt omdat deze altijd naar de Debug-build verwijst.

[ Voor 27% gewijzigd door MrBucket op 28-07-2008 21:18 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11
Wat MrBucket zegt, is helemaal waar. Als je een referentie legt naar een dll dat zich indezelfde solution bevindt, gebruik dan de 'Project' tab van de add reference.

Verder hoort dit thuis in DTE, en gaan topics niet op slot als ze opgelost zijn , enkel als het topic niet voldoet aan de richtlijnen / policy gaan ze dicht.

https://fgheysels.github.io/