Toon posts:

SuperOrb op 1gig wordt errruug HOT!

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallow mensen,
Ik heb bij oc-shop laatst een superorb besteld met de gedachte dat het een zeer geluidsloze en goed koelende cooler was (upto 1,5 gighz) nu heb ik hem in mijn systeempje gebouwd.(AMD 1gighz, Asus A7v, 256MB, Geforce2 MX).

Ik zet hem aan,,,,tjezus wat een herry!! nog meer dan mijn veel lawaai makende coolermaster. Dit was juist een reden waarom ik een nieuwe kocht (het vele geluid wou ik naar weinig geluid).
En het 2de waarvan ik schrok was dat mijn pc niet meer normaal wou booten. contstant vastlopers enzo. ik duz ff in de bios kijken. Tot mijn grote schrik werd daar een temperatuur aangegeven van 65 graden!!!! ;( dit was voorheen rond de 45 graden.

nu heb ik een mail gestuurd naar oc-shop die raden mij aan er een copper shim op te zetten voor beter vastzetten op core.
(gaat me weer geld kosten :'( )
Hebben jullie een goed id wat me niet meer geld gaat kosten of niet veel. :?

Verwijderd

Mijn vader heeft een AMD TB 1000@1050 >:) met een SuperOrb op zijn KT7, wordt max. 50 C geloof ik. Misschien zit je orb er niet goed op ofzo :?

Greetz

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 12:46
ik heb denk ik het probleem DENK ik gevonden
ik heb mijn core vermogen op standaart staan
nou is het standaart voor de a7v 1,824
das iets te hoog daarom word hij ook zo heet:(

Verwijderd

Topicstarter
maar waarom werd de temp van mijn CPU dan met mijn oude veel lawaai makende CoolerMaster dan max. 50 graden i.p.v. 65 graden met de Orb ??
ik heb verder nix aangepast aan spanning etc
:?

Verwijderd

Het is normaal dat je Vcore iets hoger staat dan normaal. Als ie op 1.75 V staat geeft ie in de BIOS ofzo 1.78 V of 1.82 V aan ofzo dat is normaal.

Greetz

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 19:13
Als je de ORB gekocht hebt om ze stille koelen, dan heb je niet goed geinformeerd..

Die dingen maken idd nogal wat lawaai..

Op met Kt7a met tb 1000@1200 (9x133) werd die met SuperOrb zo'n 55gr MAX.. Als ik aan het gamen enzo was.

Nu op 1000mhz loopt die rond de 40-42 graden.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Als ie zo heet wordt, heb je waarschijnlijk wat fout gedaan :?
Heb je de siliconen-compound er wel tussen gedaan? En zit de koeler wel recht?

Want bij mij koelt ie een stuk beter, ik heb dan wel wat dingen aangepast, maar zie mijn specs maar hieronder >:)

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb die silicon zooi ertussen zitten ja...
verder heb ik alles aangesloten volgens handleiding van thermaltake.

maar uuh ik hoor ook mensen over andere instellingen op moederplank. (asus A7V)
is dit een solution...??

Verwijderd

Topicstarter
????????

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
inderdaad het is een storend geluid, terwijl die dingen dus wel aangeprezen worden als stil....

maar quatemperatuur, schommelen doet ie wel maar ik ben nog nooit boven de 48 geweest en meestal is mijn tb1000 37 graden ( met een all time low van 29 idle :P )

Verwijderd

Crosspost lamer

Verwijderd

Topicstarter
smoel houwe

dat weet ik nu wel!! >:)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 21:05

Floor-is

5.2

Crosspost #2