Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem Creative T7900 3 jacks op Soundmax 4 jacks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een striker extreme met een Soundmax 7.1 Hd Audio kaartje
Mijn speaker set is een Creative T7900 setje die 3 jacks heeft waarvan 1 ervan 4 ringen heeft op de jack stekker voor alle 4 de surround speakers.
Ik weet me nu geen raad om 7.1 geluid om de pc te krijgen.
Ik heb een zwarte en een grijze jack aansluiting op de Soundmax HD
Waarvan er dus 1 voor zij speakers is en de ander voor de achter speakers.
terwijl de creative jack stekker dus bedoelt is om via 1 jack stekker 4 speakers aan te sluiten.
Normaal is er wel wat in elkaar te solderen maar ik weet dus geen jack contra stekker met 2 3voudige jacks.
Wie weet hoe het werkt enof er misschien op mijn kaart een 4voudige jack is die je misschien moet instellen in de pc dat hij in plaats 4 speakers via 2 pluggen 4 speakers via 1 plug uitstuurt?!
wie heeft het zelfde probleem of weet gewoon de oplossing.

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:32

JoJo_nl

Yu !

dit is vrij simpel.

je gaat naar de computerwinkel en haalt daar twee interconnects 3.5' koptelefoonplug.

zoiet als dit heb je dan: stereo-koptelefoonplug<----->stereo-koptelefoonplug

Nu trek je de grijze en de zwarte stekker uit de T7900 en de vierpolige stekker uit de pc (die zwarte met 4 ringen)

Aan de kant van de creative T7900 zet je achter op de subwoofer de schakelaar (linksboven op de achterkant) naar DIRECT ( in t midden)

nu sluit je de twee interconnects aan op de grijze en de zwarte aansluiting (zelfde op de sub als op de pc) zwart<-->zwart grijs<->grijs

in vista kan je dan in t audiopanel van de geluidskaart configureren en testen voor 7.1
je kunt ook de aparte koptelefoonuitgang aanvinken in het blackhawk settings scherm dan kun je switchen naar koptelefoon/stereo-toren. voor de allerhande codecmeuk om een en ander op 7.1 af te spelen kun je het beste dit downloaden en installeren: http://www.cccp-project.net/ en dan bij de audiocodecs aangeven dat je 7.1 geluid wilt en in het ffdshow codecsettingsscherm bij codecs onderin : Uncompressed op all supported zetten.

kleine toevoeging hieraan: de soundmax hd driver versie 6.10.1.6480 werkt goed.. de rest geeft varierend van windows errors tot weigerende 7.1 setups ..
deze kun je vinden op de asus ftp site ftp://ftp.asus.com/pub/AS...Audio_V610X6480_Vista.zip

If something sucks make it better...

Verwijderd

Topicstarter
heb je raad opgevolgd alleen bij een andere kaart.
Heb een Creative Fatal1ty Titanium Champion Pro gekocht Pci-E dan heb ik gelijk altijd 7.1 uit via dolby live simultaan met de analoge uitgangen.

heb nu 7.1 uit beide.

thx