[Geen Internet] 2 pc's wel 1 pc niet.

Pagina: 1
Acties:

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:21

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
Beste tweakers,

Je kunt hier beginnen met lezen of scroll meteen naar onder voor alle echte informatie,

Gisteren(27 Juli) uit agressie XP opnieuw geïnstalleerd (Creative Drivers lieten pc crashen bij games).
Na het installeren eerst de drivers voor video en monitor erop gegooid en daarna de moed verzamelt om de Creative drivers maar een 2e kans te geven. Na wat gekloot met de XP en CD drivers even op internet de drivers van de site zelf afgehaald en het geluid werkte.

Ok, nu even alleen game zooi weer installeren(Directx 9 en .net Framework) hophop en daar was de setup voor .net 3.0 en de WGA plugin(vereist voor Dx downloads). .net setup ging zijn bestandjes vrolijk downloaden en ik klikte op continue voor de WGA plugin.

Oeps daar ging mijn internet er ineens uit. Ik hoor plotseling me moeder roepen:" Ik kan geen tv meer kijken." Mijn eerste reacties: "LOL hoe the f*ck heb ik dat nu weer gedaan :D."

Ik naar ondergegaan en even met de tv gekloot(digitaal dus dat is altijd kloten). Niets alleen een e52 geen signaal in beeld. Even kijken naar het modem, hmmm 2 lampjes branden en 1 knippert, dat kan nooit goed zijn. Stekker eruit en erin. :o het kan nog erger nu was er 1 aan en 1 knipperde. Nog 4 pogingen, liepen op hetzelfde resultaat uit.

Even Ziggo gebeld en gezegd wat er was.
"Ja, dat hebben meerdere mensen uit uw regio nu gemeld, we doen ons best het te traceren en zullen het oplossen." Even nummer doorgegeven zodat ze me konden bereiken.
Maar eventjes alles wat ik al op de pc had staan aan .exe's uitgevoerd en maar een filmpje gekeken en 1 uur patience gedaan.

Volgende morgen gekeken of het was opgelost.... Niets.

Maar naar werk gegaan en om 18:00 was ik weer thuis. Yes telefoon, televisie en internet deden het weer. Tenminste dat dacht ik. Een aantal radio zenders werkte niet(geheel toevallig alle zenders die mijn moeder luistert). Ik naar boven gegaan zodat .net 3.0 verder kon gaan en ik dx9 kon updaten.

.net 3.0 is inmiddels geïnstalleerd maar dx9 is niet gelukt.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dat komt doordat Firefox en Internet Explorer niet werken.
ze starten op maar ik kan geen enkele site bezoeken.

Ik heb 1 eigen pc en 1 server.

Server Eigen pc
Wel sites geen sites
Wel steam Wel steam
ping extern(nee) ping extern(nee)
ping router(ja) ping router(ja)

Ik heb op irc.tweakers.net al met 2 mensen gekeken(bedankt voor jullie hulp tot nu toe)
Wat hebben wij samen al geprobeerd.
pingen extern en intern.
ipconfig /flushdns
spyware check(2 hits maar inmiddels verwijdert)
firewall uitgezet(geen effect)
vanaf http://81.171.88.20/100mb.bin een bestand geprobeerd te download, dat ging wel vanaf de server, maar niet vanaf mijn eigen pc.

Hopelijk worden jullie een beetje wijs uit mijn uiterst vage tekst.

Bij voorbaat bedankt voor alle hulp,

Edit:
het typen van deze lange totaal nutteloze tekst heeft ook geen nut gehad:+

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
nvm

Systeemherstel heeft het opgelost.

Als iemand toevallig de oorzaak en de oplossing weet hoor ik het wel graag.

Door systeemherstel deed hij het weer.
Na het beginnen van de installatie van .net 3.0 viel weer internet uit.

dat is dus de oorzaak in mijn geval. hoe vaag :o

[ Voor 41% gewijzigd door QinX op 28-07-2008 21:56 ]

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
kickje:

Het komt kennelijk door .net framwork 2.0

Weet iemand een oplossing? heb al gegoogled maar krijg niets nuttigs eruit.

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik kan het probleem zo ook niet even pinpointen... maar .net framework die netwerkverkeer tegenhoudt lijkt me erg onwaarschijnlijk.... tenminste, dit begrijp ik uit je verhaal...

Installeer je .net via de Microsoft Update site of download je de packages ergens? En zit je inmiddels op Service Pack 3?

"Find what you love and let it kill you"

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:13

Pinjataaa

Hit me!

Om heel eerlijk te zijn snap ik de hele tekst niet, ik lees het en denk ah dat is het, maar als ik dan verder lees dan wordt mijn idee weer uitgesloten. Zelf denk ik dat je een conflict hebt met je router ofzo.. Want het probleem doet zich voor bij beide computers. Misschien mogelijk dat het een conflict is tussen .net en je router? Of een probleem met Ziggo en dat het lijkt dat het door .net komt.

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
Ik had de .exe voor .net 3.0 al op de pc staan (dotnetfx3)

Ik vond het ook al raar dat het door .net zou komen, maar het gaat zo, ik start de setup en deze begint zijn bestanden te downloaden, daarna zegt ie dat hij de bestanden binnen heeft. Vanaf dat moment kan ik niet meer interneten en als ik dan de setup beeindig dan kan ik wel weer gewoon door gaan.

Dat het misschien door de router komt kan ik geloven, maar waarom alleen op mijn pc en niet op de server en de pc van mijn zus?

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-12-2025
Als ik jou was zou ik in de eerste instantie je .Net updates (alle Windows Updates for that matter) gewoon via de Windows Update site laten binnen halen...

.Net heeft in mijn ervaring nog nooit een internet verbinding disabled... Lijkt me ook wel erg vreemd als je weet waar .Net voor dient...

"Find what you love and let it kill you"

Pagina: 1