Toon posts:

Samsung LE37M86BD of Philips 37PFL5603B??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen tussen twee LCD schermen. Het betreft de Samsung LE37M86BD en de Philips 37PLF5603D. De Samsung is al een tijdje (lees 1,5 jaar) op de markt en de Philips is juist heel nieuw. Ik lees echter vrij veel over problemen met de M serie van Samsung.

Omdat de Philips juist vrij recent is, maar wel het basismodel voor de 37"reeks twijfel ik erg. De specs van de Philips zijn over het algemeen beter, de ervaringen ontbreken echter. Electronicazaken geven over het algemeen slechte informatie, Philips wordt als betere kwaliteit bestempeld dan Samsung... :/ Iemand advies?

Wie verlost me van mijn twijfels?? _/-\o_ De Philips is 130 euro duurder, maar dit vind ik geen groot probleem als het 't geld waard is

Belangrijke specs:

SamsungPhilips
Beelddiagonaal94cm94cm
Helderheid550cd/m2500cd/m2
Contrast8000:144000:1
Resolutie1920x10801920x1080
Full HDjaja
Aantal HDMI34
Reactiesnelheid8ms6ms
Digitale DVB-T tunerjaja
Extra24p
ExtraPerfect Pixel HD
ExtraUSB aansluiting

Ik moet woensdag beslissen dus hoop voor die tijd wat van jullie te horen! :D

Voor de duidelijkheid: ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen met deze types, danwel met de betreffende merken op het gebied van LCD televisies! Mijn belangrijkste doel van de LCD is het kijken naar televisie en DVD (in de toekomst blue-ray) van topkwaliteit!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 21:51 . Reden: Incorrecte omschrijving ]

Verwijderd

Dit moet je helemaal zelf uitzoeken en hangt totaal af van wat JIJ een mooi beeld vind.... De 1 vind een Samsung prachtig, de ander zweert bij Philips.
Wij kunnen ook niet kijken wat voor eisen jij aan een tv steld, dus waarom dit topic???
kortom: waar blijft het slotje?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:13:
Dit moet je helemaal zelf uitzoeken en hangt totaal af van wat JIJ een mooi beeld vind.... De 1 vind een Samsung prachtig, de ander zweert bij Philips.
Wij kunnen ook niet kijken wat voor eisen jij aan een tv steld, dus waarom dit topic???
kortom: waar blijft het slotje?
Dit ben ik niet helemaal met je eens. De kwaliteit van de M serie wordt tenslotte behoorlijk in twijfel getrokken, ik mag hier dan toch vragen naar een mening van consumenten. Daarnaast zullen er genoeg mensen zijn die ervaringen hebben met Philips en misschien zelfs dit model. Ik ben benieuwd naar hun ervaringen, daar is een forum toch voor? :?

Verwijderd

Topicstarter
Daarnaast is mij niet goed duidelijk hoeveel waarde ik moet hechten aan het verschil in contrast en helderheid... Daarom zet ik de specs erbij... :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:43:
Daarnaast is mij niet goed duidelijk hoeveel waarde ik moet hechten aan het verschil in contrast en helderheid... Daarom zet ik de specs erbij... :)
Je moet niet naar specs op papier kijken (daarmee bedoel ik contrast en helderheid).
Praktijk leert dat dit gemeten wordt onder omstandigheden die niet gelijk aan elkaar zijn, zodat de fabrikant een zo hoog mogelijke waarde op papier kan noteren en dus de consument kan misleiden.
Het beste is zelf naar de winkel toe te gaan en oordeel zelf wat je mooi vind. Dat kunnen wij niet voor je doen :|