Ik heb al een aantal jaren deze X-Fi Xtreme Music en al een tijdje na aanschaf gaf de kaart de onder sommigen wel bekende "not initializing" problemen. Regelmatig wilde Windows (XP) de kaart na het booten niet initialiseren. De enige methode was PC weer uit te zetten en te blijven opstarten tot Windows de kaart wel wilde herkennen. Als dat dan voor elkaar was dan bleef hij het gewoon doen... tot ik de PC weer uit zette uiteraard. Ook al was het irritant, het gebeurde niet vaak genoeg om mij te bewegen de kaart retour te sturen voor een RMA.
Inmiddels heb ik een nieuw systeem gekocht (Gigabyte EP-45 DS3R + CPU + RAM) en nu wil de X-Fi helemaal niet meer werken. Windows kan de kaart niet vinden en ik meen dat mijn BIOS het ding ook al niet ziet. Ik vraag me af of dit misschien met een of andere BIOS setting opgelost kan worden? Ik heb al geprobeerd de PCI slot z'n eigen IRQ te geven maar dat werkt helaas niet. Enig idee iemand?
Inmiddels heb ik een nieuw systeem gekocht (Gigabyte EP-45 DS3R + CPU + RAM) en nu wil de X-Fi helemaal niet meer werken. Windows kan de kaart niet vinden en ik meen dat mijn BIOS het ding ook al niet ziet. Ik vraag me af of dit misschien met een of andere BIOS setting opgelost kan worden? Ik heb al geprobeerd de PCI slot z'n eigen IRQ te geven maar dat werkt helaas niet. Enig idee iemand?