[Ati X1950PRO] No Signal?

Pagina: 1
Acties:

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Heren medetweakers,

Ik heb hier een vaag probleem, van de een op de andere dag kan me videokaart niet MET drivers werken (kapot imho).

Zowel onder linux als onder windows, zodra ik een driver installeer voor de kaart krijg ik een no-signal.
Draai ik echter zonder drivers dan is alles retestabiel en crashed er ook niks.
Niet onder linux en ook niet onder windows.

Is mijn kaart nu echt kapot ?
Kan hem ook niet echt testen daar ik geen drivers kan installeren........
Ik heb dus ook geen artifacs of niks gezien.

Iemand dit al eens meegemaakt ?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

test m anders even met de videokaartbenchmark in de ultimate boot cd. Een cd die iedere tweaker eigenijk standaard moet hebben.. imho ;)

-_-

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
dat zullen we straks even proberen als ik thuis ben uiteraard,
Maar wat kan er opeens kapot zijn bijv ? daar hij gewoon uren aan kan staan zonder driver. (uiteraard ook met maar dan zie ik niks }:O )

Verwijderd

Heb je de kaart in een ander systeem geplaatst (ander mobo) of is het iets dat spontaan op dezelfde PC is ontstaan? En is het een AGP kaart?
Ik weet nl dat de (rialto) chip, die de PCI-x16 naar AGP conversie doet, niet met alle chipsets overweg kan. Ik heb het zelf ook gehad, zolang ik zonder drivers werkte, ging alles goed (logisch, de kaart wordt behandeld als standaard VGA) maar zodra ik de drivers installeerde (en dus de extra funkties op de kaart werden aangesproken) ging het beeld op zwart.
Bij mij was het trouwens de AMD 760MPX chipset.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 23:46:
Heb je de kaart in een ander systeem geplaatst (ander mobo) of is het iets dat spontaan op dezelfde PC is ontstaan? En is het een AGP kaart?
Ik weet nl dat de (rialto) chip, die de PCI-x16 naar AGP conversie doet, niet met alle chipsets overweg kan. Ik heb het zelf ook gehad, zolang ik zonder drivers werkte, ging alles goed (logisch, de kaart wordt behandeld als standaard VGA) maar zodra ik de drivers installeerde (en dus de extra funkties op de kaart werden aangesproken) ging het beeld op zwart.
Bij mij was het trouwens de AMD 760MPX chipset.
Nee hij draait al een jaar zo, dat is het vreemde, ik herinstalleerde me systeem omdat ik de nieuwe ubuntu eens wou bekijken,toen heb ik dus ook de driver installed.
Dat ging goed met kubus enzo, totdat ik de pc afsloot, hierna was het no signal.
Toen heb ik ubuntu herinstalled, dat ging zonder problemen , totdat ik de driver activeerde/installeerde.
Dus ik had zoiets , zal wel aan ubuntu liggen, dus ik installeer weer XP terug op de pc, en helaas na het installeren van de drivers precies hetzelfde.
De kaart is een PCI-E op een P35 chipset (p5k).

Maar goed het kaartje is niet eens een half jaar oud, dus dat is gewoon rma dan :)

[ Voor 3% gewijzigd door CrankyGamerOG op 29-07-2008 00:35 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
dikke harde rotschop omhoog

kaart blijkt dus helemaal NIET defect te zijn !
het lijkt gewoon aan CCC te liggen, nu in windows7 heb ik geen problemen meer :S
(had ondertussen een andere kaart erin en was benieuwd naar me oude x1950)

Ik ben hierachter gekomen bij iemand anders met een 9600pro aiw die ook no signal kreeg na de drivers, toen ik bij hem ccc verwijderde en hierna alleen de drivers installeerde deed de kaart het perfect.

Nu bij mij dus pcies hetzelfde met de WDM drivers in windows7,. dus zonder ccc, werkt de kaart weer perfect

edit---

Net even getest ingame en met windows assesment.
Ben van een 3.5 naar een 5.5 gegaan.

Kaart doet het dus perfect :x

[ Voor 10% gewijzigd door CrankyGamerOG op 24-01-2009 13:23 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
hummm, nu ook met ccc geen no signal meer....
Het lijkt dus dat er destijds iets goed mis zat in CCC van ATi....

anyway, de x1950 is igg een grote stap omhoog van de 8400gs :9

Pagina: 1