[Mythbuntu]Lirc herstarten na suspend

Pagina: 1
Acties:

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-01 13:52
Sinds een weekje aan het spelen met Mythbuntu, bevalt goed!

Via de ubuntu forums heb ik kunnen vinden hoe ik via mijn Ms MCE remote het systeem op standby afsluit en weer opstart, dit werkt correct.

Echter na het opstarten is lirc de weg kwijt (een keer herstarten via /etc/init.d/lirc restart en dat werkt weer), maar dan moet ook nog de front end een keer gesloten en gestart worden.

Wat betreft het lirc probleem kom ik diverse keren de oplossing tegen om 'RestartServices lirc' in /etc/hibernate/common.conf toe te voegen, echter bestaat deze map niet?

Iemand een idee hoe dit correct uit te voeren is? En ook hoe ik het beste de frontend opnieuw kan starten? Killen kan ik gewoon met mijn suspend scriptje doen, dat is geen probleem...

• LiquidSmoke
Oke, weer iets wijzer geworden;

Ik heb in mijn script dat de boel op standby zet via irexec killall mythfrontend.real toegevoegd, de frontend word nu correct afgesloten.

Nu moet ik echter irexec en mythfrontend weer herstarten wanneer ik uit de suspend kom;

ik heb in /etc/acpi/resume.sh irexec en de frontend toegevoegd om te herstarten, maar er werkt altijd maar 1 van de twee :?

Toen dacht ik slim te zijn en heb het irexec commando verhuisd naar een crontab, zodat elke minuut wordt gekeken of irexec gestart is, en zo niet alsnog gestart word.

Dit werkt perfect, echter wordt nu de frontend weer niet gestart wanneer ik uit standby kom.

Wanneer ik de crontab verwijder gebeurd dit wel, maar wordt logischerwijs irexec weer niet gestart. (plus wil ik het liefste allebei meteen starten wanneer ik uit suspend kom).

Iemand een idee hoe dit correct moet?

Lirc is verder geen probleem, wanneer de frontend weer gestart word als ik uit suspend kom, werkt de ab weer goed.

• LiquidSmoke
Lol, gefixed;

een los scriptje aangemaakt dat checkt of lirc/irexec/mythfrontend.real draait, zo niet, deze starten.

Dit script toegevoegd ONDERAAN resume.sh (wel sudo gebruiken), en alles werkt perfect!

Life can be so easy :)

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Je zou die file toch aan kunnen maken.
Lees de documentatie van het onderdeel dat je machine in standbye zet. En pas de bijbehorende configfile aan

edit
erg late refresh

[ Voor 8% gewijzigd door lamko op 29-07-2008 22:45 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!