• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 02:55
Ik was van plan om m'n cpu te upgraden en ik heb m'n zinnen gezet op de AMD Athlon X2 5600+
Maar ik kwam er uiteindelijk achter dat er 2 versies van verkrijgbaar zijn, een 89watt en een 65watt versie.
Ik heb overal gezocht maar heb geen duidelijk antwoord gevonden wat nou de beste keuze is.

De verschillen zijn als volgt:
AMD Athlon 64 X2 5600+ 2900Mhz 512KBx2 Brisbane 65nm G2 65W 2000 -
AMD Athlon 64 X2 5600+ 2800Mhz 1MBx2 Windsor 90nm F3 89W 2000 F2

Wat is nu een verstandige keuze, ze zijn beiden ongeveer even duur. En graag ook onderbouwd waarom..

[ Voor 4% gewijzigd door Da-WiZZy0n op 28-07-2008 18:52 ]

Verwijderd

simpel de ene is de BE versie dus zuiniger dan de 89 watt versie ,en de ene is 90nm en de andere 65 nm, wat de warmte ten goede komt

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:55
De eerste. Sneller en zuiniger. Ja, hij heeft wat minder cache, maar zoals al zo vaak bij AMD, dat maakt zo weinig uit ivm integrated memory controller. 100MHz meer heeft bij AMD meer impact als 1MB Cache meer (2x 512KB dus).

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 02:55
Bedankt, dat wilde ik even weten, ik dacht zelf namelijk dat die cache juist meer van invloed was dan de kloksnelheid :)

Welke is trouwens het beste te overklokken?

Verwijderd

daar is weinig over te zeggen, de ene klokt heel goed terwijl de andere nog geen 200mhz verder komt , dat is altijd een gok

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat is nu een verstandige keuze
Dat is iets wat alleen jij kunt zeggen. Met name omdat je ervoor gekozen hebt ons in het duister te laten tasten bij wat jij belangrijk vindt bij zo'n keuze :o

Sowieso verwachten we van een Tweaker dat hij zelf in staat is eisen te stellen, info te zoeken en een keuze te maken. Als jij zegt gezocht te hebben, meld er dan ook bij exact waar je zocht met exact welke termen, wat je toen *wel* vond en hoe je dan verder gezocht hebt. Aangezien je dat allemaal niet doet, gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.