Afstandsbediening auto werkt niet in mijn straat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:12
Ik heb al een week problemen met het openen van mijn auto dmv de afstandsbediening.
Hier in de straat moet ik de sleutel 1meter vanaf de auto houden en springt hij pas open.

Terwijl op andere plekken zoals op het werk, bij de super, parkeergarage in de stad etc etc, de afstandsbediening al op 20 meter afstand zijn werk doet. Het lijkt mij in dit geval dan ook niet door een zwakke batterij te komen.

Het is wel sinds aan de overkant nieuwe bewoners in het huis zitten en aan de overkant van de straat is de radius nóg kleiner(10-30cm). Iemand enig idee hoe ik kan opsporen wat het signaal dwars zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nieuwe auto, of later ingebouwd, is het een systeem wat goedgekeurd is door RWS?

Het kan zijn dat er zendamateurs/27mc/babyfoons storen.

Mijn buren hadden een keer geklaagd over dat ze het 27mc bakkie vanm'n broertje over hun babyfoon hoorde. Toen m'n broertje zei dat ze dan maar eens goed spul moesten kopen wat een RWS keurmerk had, was't opgelost.

Dus wat wel relevant kan zijn is om wat voor remote het gaat.

Edit: Had denk ik beter in Vervoer gepast denk ik zo

[ Voor 6% gewijzigd door RaZ op 28-07-2008 18:40 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
Het is de officiele sleutel van peugeot, waar ook de startonderbreker in zit.
Wagen is uit 2001, dus verwacht dat het toch wel redelijk recent is.

over de locaite,: zat idd scheel te kijken. Meende me een auto forum te herinneren, maar staat onder vervoer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:13

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
/me SmartDoDo zapt dit topic door naar VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 08:24

dodo79

witte dikke tonnie

Floris-K schreef op maandag 28 juli 2008 @ 18:43:
Het is de officiele sleutel van peugeot, waar ook de startonderbreker in zit.
Wagen is uit 2001, dus verwacht dat het toch wel redelijk recent is.

over de locaite,: zat idd scheel te kijken. Meende me een auto forum te herinneren, maar staat onder vervoer 8)7
ah , een peugeot. :)

klinkt bekend je verhaal.
ik ben erachter gekomen dat het komt door andere wagens die naast de mijne geparkeerd zijn.
1 van de buren heeft een audi, en als deze naast mijn peugeot staat dan doet de sleutel het ook pas vanaf een meter ofzo.
Zelfde effect als er een bmw naast staat.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Beetje offtopic, maar de AB van mijn Volvo doet de deurbel van m'n buren luiden, op een andere melodie dan ze zelf ingesteld hebben en dat terwijl het zo'n 60m verderop is.
Van zover springt m'n auto niet van het slot 8)7

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 11:29

denivan

de enige

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:47:
Beetje offtopic, maar de AB van mijn Volvo doet de deurbel van m'n buren luiden, op een andere melodie dan ze zelf ingesteld hebben en dat terwijl het zo'n 60m verderop is.
Van zover springt m'n auto niet van het slot 8)7
Ik heb niets actief toe te voegen aan dit topic, maar wou gewoon even melden dat bovenstaande zowat het grappigste is dat ik ooit gelezen heb, dank je om m'n werkdag op te fleuren ! _/-\o_

Stiekem hoop ik nu ergens dat één van m'n buren hetzelfde heeft als ik m'n volvo op slot doe :X

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:35

unclero

MB EQA ftw \o/

Zo'n afstandbediening werkt op de zg. 70cm band (433mhz), en dat is een soort 'free-for-all' frequentie. Mag je gratis gebruiken mits je apparatuur EC gekeurd is en niet meer dan een handvol mW uitstoot.

Dat betekend dus dat je die smalle frequentieruimte moet delen met heel veel andere gebruikers. Babyfoons, LPD-portofoons, draadloze deurbellen, en noem het maar even op. Dan kan er wel eens wat door elkaar gaan lopen, en daar lijkt het in dit geval op ;).

Daarnaast is het ook nog zo dat de huis-tuin-en-keuken-gebruikers slechts secundaire gebruikers zijn op die frequentie. De primaire gebruikers zijn gelicenseerde zendamateurs, en die mogen met veel hogere wattages op die band gaan zitten. Wat betekend dat als ik een straat verderop besluit om met 50 Watt met maten in Alkmaar te gaan zitten kletsen (vanaf Nijmegen), je waarschijnlijk die afstandbediening met moeite kunt gebruiken.

Het verschil tussen primair gebruik en secundair gebruik ligt 'm in het feit dat jij niet kan klagen dat ik 'jouw' stukje van de ether aan het bezet houden ben. Andersom kan natuurlijk wel, als jouw apparatuur defecten blijkt te hebben en stoort op mijn apparatuur mag ik een klacht indienen (boetes bij het Agentschap-Telecom beginnen bij enkele duizenden euros).

Dus: leer er mee leven ;).

Trivia: Ik stond een keer op een parkeerterrein van een woonboulevard te wachten. En ik dacht: "laat ik eens kijken of wat vrienden online zijn", dus ik pak mijn portofoon en toets de code van de repeater in (vertaling: ik log in op de server), beginnen er opeens bij een handvol van de duurste auto's op het terrein het alarm te loeien _O-.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
Het liefst zou ik iets hebben om die zender te blokkeren voor een week, dan maar dagelijks met de sleutel mijn auto open doen lol. Het is ook gewoon raar dat de storing zomaar ineens op is komen zetten.

Denk dat het wel te maken heeft met de nieuwe bewoners aan de overkant. Misschien kan ik een magnetron ombouwen? haha :+

p.s. unclero : doe mij ook zo'n portfoon :P

[ Voor 6% gewijzigd door AndereKoekoek op 30-07-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:35

unclero

MB EQA ftw \o/

Floris-K schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:14:
Het liefst zou ik iets hebben om die zender te blokkeren voor een week, dan maar dagelijks met de sleutel mijn auto open doen lol. Het is ook gewoon raar dat de storing zomaar ineens op is komen zetten.
Om die zender te blokkeren kun je het makkelijkst of een stoorzender halen, of de stroom in de hele wijk uitschakelen (brand in 10kv huisje ofzo ;)). Ik denk dat je voor die laatste een minder hoge boete krijgt.
Vorig jaar hadden we in onze stad ook een grapjas die het nodig vond om onze gesprekken op gezette tijden te storen met ruis en modemgeluidjes. Onze man bij het AT vertelde dat die een boete van 6000 euro had gekregen en de belofte dat dat boetebedrag verdubbeld zou worden bij de volgende keer dat ie het deed.
Denk dat het wel te maken heeft met de nieuwe bewoners aan de overkant. Misschien kan ik een magnetron ombouwen? haha :+
Vraag eens of ze toevallig een deurbel / babyfoon / zendamateurlicentie hebben?

Magnetron ombouwen is nogal lastig. Die bevinden zich in het frequentiespectrum van 2.4Ghz, ook zo'n free-for-all frequentie ;).
p.s. unclero : doe mij ook zo'n portfoon :P
Daarvoor moet je bij het AT het examen Radiotechniek doen, dan kun je via hun interactieve web 2.0 website een licentie aanvragen. ;)

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-06 16:22
Als de afstandsbediening het niet meer doet, is dat nog niet zo'n heel groot probleem (even met het handje), maar als je auto er niet door wil starten (oftewel het anti-diefstal systeem zoekt ook draadloos contact met de sleutel) dan is het toch een stuk minder leuk (zie Slecht reagerende afstandsbediening CV).

[ Voor 10% gewijzigd door Arnout op 30-07-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Arnout schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:25:
Als de afstandsbediening het niet meer doet, is dat nog niet zo'n heel groot probleem (even met het handje), maar als je auto er niet door wil starten (oftewel het anti-diefstal systeem zoekt ook draadloos contact met de sleutel) dan is het toch een stuk minder leuk (zie Slecht reagerende afstandsbediening CV).
Volgens het principe van Faraday moet je dan vooral veeeeeel kleinere ramen nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

Zet je afstandsbediening eens tegen je hoofd..

Je zult zien dat het bereik dan opeens een stuk groter is.

no joke

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Pagina: 1