Toon posts:

PC als switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helleu Tweakers,

Ik heb nog een oude 433 MHZ pc staan met 256 MB ram en 1,20 GB hdd
Ik zou deze graag als switch willen gebruiken, maar weet niet of dit wel mogelijk is.

Ik hoef GEEN smoothwall etc aangezien daar ook een firewall bij in zit,
het moet gewoon puur een switch zijn

er zitten 4 netwerkkaarten in, 1 dus voor WAN en de rest voor LAN
Wat ook leuk zou zijn is als ik via een web interface de bandbreette enzo kan bekijken, zoals die tabbeletjes in Cacti

Dennis

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
een switch is een switch, en daar zitten geen gratiekjes op (en die routeerd ook niets, is geen lan of wan).

Wat jij wilt is die PC laten routeren. En dus kom je op Smoothwall/ipcop/whatever uit...
Wat is er trouwens mis met een firewall? Is juist een stuk zekerheid.

Koop gewoon een simpele router voor een paar eur, die hele 433 haalt aan stroom al 5 routers per jaar eruit

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op maandag 28 juli 2008 @ 18:16:
een switch is een switch, en daar zitten geen gratiekjes op (en die routeerd ook niets, is geen lan of wan).

Wat jij wilt is die PC laten routeren. En dus kom je op Smoothwall/ipcop/whatever uit...
Wat is er trouwens mis met een firewall? Is juist een stuk zekerheid.

Koop gewoon een simpele router voor een paar eur, die hele 433 haalt aan stroom al 5 routers per jaar eruit
Vind ik niet zo heel erg dat ie veel stroom trekt, kan ik er evt. ook nog server app's op zetten

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kijk eens wat voor voeding er in die 433MHz bak zit, dat kost dat ding aan stroom per jaar. 200 Watt kost je dan rond de 200 euro per jaar aan stroom. Het is leuk om een keer mee te stoeien, maar zulke oude meuk is gewoon niet efficient genoeg.

Een nieuwe PC kopen om deze taken te doen zal qua verbruik zichzelf terug verdienen

Met smoothwall is niets mis, dat er een firewall opzit, wil niet zeggen dat je die ook moet enablen natuurlijk.

Kijk eens voor de gein bij het router hacking topic. Daar kan je lezen hoe je een router van een paar tientjes onderhand kan omtoveren tot een servertje.

Geen idee wat een router trekt qua vermogen, maar ik gok een Watt'je of 10-15.. Dat is dus meer dan 10x efficienter, en kan je ipv 1 PC een jaar aanhebben, en router voor 10 jaar aanlaten.

En wat voor server apps heb je het over. Het topic over routerhacking kan je al echt heel veel op draaien, aangezien er linux op runt.

Lijkt me voor jou een stuk interresanter..

Ey!! Macarena \o/