Toon posts:

PC met Videokaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie dag,

Ik heb sinds 2 maanden een Chaintech 8800GT gekocht (600Mhz) die erg bevalt. Ik gebruik dit in samenwerking met de volgende andere onderdelen;

Asus P5K
OCZ StealthXtreme 600W
OCZ 800MHZ CL4-3-3-15
INTEL Core2Duo e6750
Audigy 4 (Creative)

Het probleem is, telkens als ik games zoals World of Warcraft en Call of Duty 4/2 speel, valt mijn PC uit. Het lijkt er niet op dat hij te warm wordt, omdat de temperatuur rond de 50/60 blijft, en als hij crashed, de PC zich niet vanzelf reboot (wat normaal gesproken wel gebeurt). Ik heb de kaart al een keer opgestuurd, maar de opgestuurde (NIEUWE) kaart heeft het probleem ook niet verholpen.

Weten jullie de reden?
By the way, ik heb in mijn BIOS een functie waarbij ik voltages in kan stellen voor mijn PCI-E poort, wellicht kan dit helpen?!

Met vriendelijke groet,
Jim

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 16:17
Met 'hij' bedoel je dus je graka? Valt idd nog wel mee die temps. Heb je je 6750 overgeclocked? Dan zou het kunnen dat je pci-e bus niet gelocked staat en dat hij je kaart meeclockt. Gebeurd het ook met een andere graka? Probeer anders eens windows opnieuw te instaleren als je die mogelijkheid hebt (evt een rest ATI of oudere Nvidia driver die roet in het eten gooit?)

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Ik HAD de e6750 geoverclocked, maar die is nu weer van de clock af. Het is met de oude X850PRO een keer gebeurt (dat hij uitviel). Verder heb ik laatst een nieuw moederboard aangeschaft (P5K dus) en daarvoor dus ook opnieuw geinstalleerd. Wellicht werkt het van de clock afhalen. Zoniet, post ik wel een update!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog hulp/suggesties te bieden?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? Ik weet echt niet wat het is, en het blijft maar gebeuren..

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:39

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Het MOBO en Videokaart kan het iig niet zijn.
Voeding lijkt me sterk omdat het OCZ is (redelijk merk).
BIOS is een keer gereset (Dus ook alle settings).
CPU is idle en stressed 30-40 graden.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 18:15:
Het MOBO en Videokaart kan het iig niet zijn.
check
Voeding lijkt me sterk omdat het OCZ is (redelijk merk).
dat het een redelijk merk is wil niet zeggen dat je niet een andere hoeft te proberen of dat dit een perfect werkend exemplaar is
BIOS is een keer gereset (Dus ook alle settings).
een bios update al geprobeerd?
CPU is idle en stressed 30-40 graden.
mag het niet aan liggen eigenlijk.

en je zegt dat je met je X850PRO ook eens hebt gehad dat hij uitviel, was dat op je P5K of je vorige moederbord? En zet alles op stock settings, dus niet weer je processor overgeklokt hebben of memorytimings anders dan stock.

Staat trouwens het geheugen op je QVL en heb je deze al eens getest met memtest86+?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Heb de X850PRO in beide gehad, in beide geen problemen.

Staat trouwens het geheugen op je QVL en heb je deze al eens getest met memtest86+?
Geen idee wat QVL is, zal wel een bios setting zijn?!
MEMTEST86+ nogniet gedaan.. zal het proberen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 19:52:
Geen idee wat QVL is, zal wel een bios setting zijn?!
QVL= Qualified Vendors List

downloadlink van de QVL van de P5K: http://www.asus.com/prog_...37&l1=3&l2=11&l3=534&l4=0

[ Voor 19% gewijzigd door Wiethoofd op 01-08-2008 19:57 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ram (OCZ PC6400 800MHZ 4-3-3-15 "1GB/Stick") staat niet op de QVL van de P5K.
Zoals je aan mijn reactie kan merken, heb ik hier niet veel verstand van.
Mijn ram voltage staat op 2.2v nadat een plaatstelijke hardware 'freak' het mij aanraadde.

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08-2025
Ik zou inderdaad ook memtest eens proberen (als er na 1 pass nog geen errors zijn, is het nog niet zeker dat het geheugen niet de oorzaak is, doe bij voorkeur nog een paar passes).

Mocht het geheugen niet de oorzaak zijn, probeer dan eens een andere voeding in je pc, en kijk of het probleem dan is opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Dus, ik moet MEMTEST86 op een schijfje branden, en vanaf daar booten?
Ik ga het proberen, zal commenten als het wat op heeft gebracht.

Verwijderd

Topicstarter
Met het ram is niets mis.
Ik heb vandaag een 500GB hardeschijf verbij gekocht, en nu doet hij raar (Hij crashed al na 1min, maar alleen bij een bepaalde game).

• NATStudent
Het zou best kunnen dat je voeding het niet meer aankan. 600W zou meer dan genoeg moeten zijn, maar misschien gaat je voeding wel gewoon kapot.

Je nieuwe kaart heeft volgens mij een groter vermogen dan je vorige, en met een nieuwe harde schijf (nog meer vermogen gevraagd) wordt het alleen maar erger. Eerst crashte hij ook alleen bij spelen van games ( --> zwaardere belasting --> hoger wattage gevraagd door de pc)

Ik zou dus eens een andere voeding proberen om te kijken of dat het probleem is (zoals al eerder voorgesteld door Wiethoofd). Voeding staat ook boven aan de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, dus als je die had doorgenomen had je al een andere voeding geprobeerd.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 18:09:
Het lijkt er niet op dat hij te warm wordt, omdat de temperatuur rond de 50/60 blijft
Een reference design 8800GT die onder load 50 tot 60 graden is? Je kunt mij nog meer vertellen, maar dat single slot koelertje wat erop zit gaat dat echt niet voor elkaar krijgen. 8800GT's staan bekend als heethoofden. Hoe meet je de temperatuur?

edit:
Natuurlijk ook eens de moeite om de videokaart in een andere pc te testen, dan kan je makkelijk vaststellen of het daar aan ligt...

[ Voor 13% gewijzigd door Depep op 14-08-2008 16:01 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm,

Bij Call of Duty 2 crashed hij na 1/3 minuten.
Bij Call of Duty 4 ATM niet vaak (om de 3 uur).
Bij WoW ook ong. om de 3 uur.

het lastige is, geen idee hoe ik iemand kan vinden waarmee ik videokaarten kan ruilen voor 1 week ofzo.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Probeer toch eens een andere voediing, want dit klinkt wel zo.

Verwijderd

Topicstarter
0x1000008e (0xc0000005, 0x00708000, 0xa9d10c0c, 0x00000000).
Vandaag crashde mijn Windows met de volgende reden in EVENTVWR.

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Depep schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:00:
[...]

Een reference design 8800GT die onder load 50 tot 60 graden is? Je kunt mij nog meer vertellen, maar dat single slot koelertje wat erop zit gaat dat echt niet voor elkaar krijgen. 8800GT's staan bekend als heethoofden. Hoe meet je de temperatuur
Waarom niet ? gaat prima... mijn Asus kaartje is hier 42 graden idle, en word niet warmer als 60 tijdens load...

Verwijderd

Ik heb dezelfde problemen met bijna exact hetzelfde systeem.

- E6750
- 8800 GTS 320 MB (XFX)
- 4 GIG Kingston 533 MHZ
- ASUS P5K

Ik heb al een andere voeding van Antec uitgetest en memtest gedraaid maar hou nog steeds last van freezes.
Mijn voeding is 550 watt en is van het merk Antec, dit moet echt ruim voldoende zijn, omdat ik niks in SLI draai.
Heb wel een RAID-0 opstelling maar dit moet ook niet echt veel uitmaken.

Tevens heb ik mijn hele windows er opnieuw opgezet. Wellicht heb je er wat aan. Ik probeer ermee te leven omdat het niet al te vaak voorkomt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 18:29 ]

• NATStudent
BIOS-update al gedaan ?
Al een andere voeding geprobeerd ?
8800GT al geprobeerd in een andere pc ?

Probeer ten slotte ook eens met rivatuner de fan van je videokaart eens permanent op 100% te zetten. Dat verhielp een keer BSOD-problemen bij iemand met een 8800gtx.

[ Voor 10% gewijzigd door NATStudent op 18-08-2008 19:15 ]

Verwijderd

Misschien word een onderdeel zoals de Northbridge veel te warm en daardoor die vastlopers?
Al eens een tafelventilator of zoiets er op gericht?

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05-2025
Dit is te vaag om zo op te kunnen lossen aangezien ieder onderdeel van je configuratie kapot kan zijn. Het lijkt mij een defect mobo/mem/voeding maar dat weet je natuurlijk nooit. Ik zou de volgende stappen ondernemen bij een vriend/vriendin met een moderne pc zonder provlemen :

1. Test graka full load
2. Test cpu full load
3. Test geheugen full

Als dat niets oplevert pas DAN mag je zeggen dat deze onderdelen niet voor de problemen zorgen. en kun je verder gaan.

4. Haal alle onderdelen uit je pc die overbodig zijn (gebruik 1 hd, geheugen, mobo en graka)

Problemen? Hd / voeding / mobo defect

5. Probeer andere voeding

Geen effect?

6. Probeer andere hd met verser installatie

Geen effect?

7. Probeer ander mobo

Geen effect? Onderdelen werken waarschijnlijk niet samen, voor de hand liggende oplossing is het gebruik van een ander mobo maar als je in dit stadium beland kan ik je niets garanderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Goodfellas op 19-08-2008 13:39 ]

Pagina: 1