Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP Pro client] joinen domein en installeren applicatie's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Go(d)(T) moge mij vergeven voor mijn achterlijke vraag, maar ik kom er even niet uit.

Ik wil mijn Windows XP Professional clients joinen in het domein en applicaties installeren.
Nu is mijn vraag, hoe doe ik dit het best.

Windows XP installeren, als Local administrator alle applicaties installeren en dan joinen?
Windows XP installeren, joinen en als domain administrator de applicaties installeren?
Windows XP installeren, joinen en in de gebruikersaccount als domain administrator de applicaties installeren.
Windows XP installeren, joinen en in de gebruikersaccount als Local administrator de applicaties installeren.

Eigenlijk heb ik nog nooit echt de gangbare procedure van het installeren van applicatie's in een domein gezien, dus hopelijk kunnen jullie me hier wat mee helpen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:28:
Eigenlijk heb ik nog nooit echt de gangbare procedure van het installeren van applicatie's in een domein gezien, dus hopelijk kunnen jullie me hier wat mee helpen.
Ligt er net aan wat je wil doen? :)
Welke methodes om software vanaf een centraal punt te (laten) installeren ken je?
Wat heb je tot nu toe geleerd uit je cursusboeken (zie [Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 7 )?

Wat zijn de voordelen van een AD onder andere?
wat wil je precies voor applicaties installeren, en om hoeveel PC's gaat het in totaal?
Hoe lang wil je erover doen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:31:
[...]

Ligt er net aan wat je wil doen? :)
Welke methodes om software vanaf een centraal punt te (laten) installeren ken je?
Wat heb je tot nu toe geleerd uit je cursusboeken (zie [Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 7 )?

Wat zijn de voordelen van een AD onder andere?
wat wil je precies voor applicaties installeren, en om hoeveel PC's gaat het in totaal?
Hoe lang wil je erover doen?
Het gaat momenteel over gewoon de software handmatig installeren.

Bijvoorbeeld:

de welbetreffende PC staat in een labo, waar een 6-tal users rondlopen en af en toe data moeten ingeven.
Het is eigenlijk de bedoeling dat alle 6 de users op de baas van hun labo haar account inloggen.
Office/acrobat zijn geen probleem.
Als ik het databaseprogramma StarLims installeer als local admin/domain admin moet ik voor elke gebruiker StarLims en bijhorende ODBC-koppelingen opnieuw toevoegen.

Het boek heeft het overigens niet echt over "The best way to install a program", wel over het installeren van software in terminal mode. Zit momenteel aan het backupgedeelte van het boek.

Deployen van software via AD is me al eens half gelukt, maar gezien nog niet iedereen bij ons in het bedrijf moet aanmelden op de server (win95 -> vista clients), welke overigens een halfgare domaincontroller blijkt te zijn, heb ik niet echt zin om mijn tijd hierin te steken zolang die domaincontroller niet opnieuw geïnstalleerd is.

Oja, ik heb jammer genoeg nog een halve gare IT-manager boven mij staan, die bepaalt op welke manier het boeltje draait in het bedrijf. Nuja, uiteindelijk zouden de servers onder mijn verantwoordelijkheid komen te staan, maar daarvoor wil ik eerst een aantal Microsoft examentjes afgelegd hebben en wat ervaring opgedaan hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 20:03 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:48:

Het gaat momenteel over gewoon de software handmatig installeren.[...]

Deployen van software via AD is me al eens half gelukt, maar gezien nog niet iedereen bij ons in het bedrijf moet aanmelden op de server (win95 -> vista clients), welke overigens een halfgare domaincontroller blijkt te zijn, heb ik niet echt zin om mijn tijd hierin te steken zolang die domaincontroller niet opnieuw geïnstalleerd is.
Dan snap ik echt de reden van je vraag niet ? :)

Ik bedoel: je zit opgescheept met een single-user applicatie (want anders hoef je niet voor elke usert snelkoppelingen e.d. aan te gaan maken), wat je ook gaat verzinnen - het blijft bagger.

Iig: ga eens kijken of je niet beter een System DSN als ODBC koppeling kan gebruiken, en verplaats de shortcut naar het All Users profile?

[ Voor 23% gewijzigd door alt-92 op 28-07-2008 20:08 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ah, system DSN dus.

Bedankt Alt-92

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 20:16 ]