Verwijderd

Topicstarter
Sinds de afgelopen dagen dat ik mijn mobo temp heb gechecked is mijn mobo temp rond de 48/49 graden celcius, terwijl de temps van een weekje terug nog rond de 35 zaten. Nu zal het ongetwijfeld door de warmere temperaturen komen maar een verschil van 13/14 graden lijkt me wel erg overdreven. Heeft iemand misschien enig idee wat de andere oorzaak zou kunnen zijn? Naast het feit van de algemene temperatuur stijging in Nederland?

P.s. Iemand enig idee hoe heet een mobo precies mag worden? Heb zo'n gevoel dat ik aan de krappe kant zit met het maximum van wat mijn moederbord verdragen kan. Het bedraagt de P35-DS3R van Gigabyte.

M.v.g. Luke

Verwijderd

De Temps, klinken normaal in mijn oren. Mijn MB ligt ook rond die koers.
Het grote verschil is heel normaal, het is extreem benauwd en dat merk je gewoon goed in je kast.
Ik heb mijn pc wel afgesloten met kasten eromheen, dat is sowieso ook een oorzaak bij mij.
Mijn temps: 50gr MB, 30 gr CPU :):)

Het kan allemaal geen kwaad zolang het niet boven de 70gr komt.
Wil je het toch koeler maken, zorg voor een juiste airflow in de kast, stel je fans goed in (als je die hebt) anders koop er een paar.
Die van Coolermaster zijn goed te betalen en zijn fluisterstil!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb een Thermaltake Soprano kast waarbij ik standaard 2 fans meegeleverd kreeg in de kast, nu weet ik zo niet of dit top kwaliteit is of niet? Ze draaien op 1600 RPM en ik weet zo niet hoe ik ze sneller kan laten draaien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:54:
Ja ik heb een Thermaltake Soprano kast waarbij ik standaard 2 fans meegeleverd kreeg in de kast, nu weet ik zo niet of dit top kwaliteit is of niet? Ze draaien op 1600 RPM en ik weet zo niet hoe ik ze sneller kan laten draaien.
Er zijn programmatjes voor die je zo kan downloaden als je geen fancontroller hebt.
Ik zou het gewoon zo laten eerlijk gezegd, het kan geen kwaad. Je moet de fans wel in je kast plaatsen zodat je een juiste airflow creeert, bv. zijkant van je kast lucht uit laten blazen voor je cpu, of frontfan voor inblazen, achter je kast (boven je IO shield) fan laten uitblazen, beetje logisch nadenken dan komt het goed. Fans die je hebt zijn prima trouwens en hoeven ook niet harder te draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 16:59 ]

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 20:51

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Zijn normale waardes zou ik zeggen.
In mijn huis is het rond de 27-30C en mijn temp van het systeem is ca ~43C, cores, oc-ed op 3.44GHz idle ~36-38C.
Normaal is het ~22C bij mij en dan is het systeem ~31C en de cores idle op ~28-30C.
Komt gewoon door het extreem klamme en warme weer.
Je zou evt. een kamerventilator erbij kunnen zetten, maar ik denk dat het weinig uitmaakt :P

[ Voor 13% gewijzigd door DaLoona op 28-07-2008 17:15 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Dark Power Pro 13, 1600W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) vragen over Tweaking, Cooling & Overclocking algemeen horen daar en niet in PMG
2) sowieso is bij een omgevingstemperatuurstijging van 10C een chip temp stijging minstens evenveel te verwachten (temperatuurgradient is namelijk minder steil). Als je dat niet zelf had kunnen bedenken had je het zeker kunnen vinden in de vele topics hierover van vorige zomer. En van het jaar daarvoor. En daarvoor...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.