Beeldscherm in koffer

Pagina: 1
Acties:

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:55
Ik ben van plan om een koffermod te maken voor bij ons op de chiro. het idee is om een pc zo in de koffer te bouwen dat hij tegen redelijk veel schokken kan. (hij moet mee op een camion kunnen op kamp. moet tegen veel stof kunnen, misschien zelfs spatwaterdicht.)

Wij hebben onlangs een koffer aangekocht en deze heeft de (L*B) van 25 cm op 40 cm. Een normaal ATX bord past er dus in en hij is hoog en diep genoeg om er de rest deftig in te krijgen. Een hersenspinseltje van iemand anders was wel dat we misschien een beeldscherm konden inbouwen in het deksel (dit is zo'n 5 cm diep). Ik heb al eens zitten rondkijken en het beste zou een 12" geval zijn. echter als je kijkt op de specificaties van de moederbordfabrikanten kan je zien dat voor een 15" het leesbare gedeelte ook binnen mijn grenzen valt. nl: 304mm x 228mm (eentje van AOC) Als je echter kijkt naar de afmetingen van het hele beeldscherm dan valt het te groot uit: 35cm op 35 cm. dus ong 10 cm teveel in de diepte

Kan je een beeldscherm van de rand ontdoen en toch deftig in zo'n koffer ingebouwd krijgen dat je het stevig kan maken (met rubber rond de randen + ventilatie natuurlijk!)?

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Kun je niet simpele photoframe kopen? En dan inbouwen.

Onderbouwing: Photoframe zijn vaak heel dun.

• Tarkin
je moet ook gewoon kunnen computeren en met een photoframe kan dat niet echt. daarnaast moet je daadwerkelijk ook nog iets kunnen zien op het scherm.
en ten derde, we hebben niet zo heel veel geld in kas, dus dit is zo low budget mogelijk. we hebben veel oude apparatuur zelf staan. juist over het scherm hebben we nog een beetje last.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

ResuCigam

BOFH

Waarom koop je geen inbouw scherm, dan ben je die grote kast al meteen kwijt.

We do what we must because we can.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Varieert per scherm, en niemand kan zonder het scherm gezien te hebben beoordelen of het wel of niet gaat passen. Dat zal je dus zelf uit moeten vogelen.

Ik heb verschillende schermen van binnen gezien, de ene heeft een rand van pak 'm beet 1 cm rondom het actieve scherm, maar een cm of 2 en aan de onderkant nog meer ivm met elektronica kan ook voorkomen.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

meeste schermen zijn uiteindelijk veel kleiner dan het plastic waar ze in zitten..
(diepte 1 cm, en n paar mm breder / hoger dan het zichtbare beeld..
komt dan nog n printplaat bij, die is ook niet al te groot vaak, en anders ook nog ergens anders in je koffer weg te werken :)

• Tarkin
maar het is dus mogelijk om die buitenrand te lozen?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Zo'n losse panel met backlight (probeer dat niet verder te demonteren!!!) is op zich niet zo bijzonder stevig. De behuizing geeft het stevigheid (al overwogen om gewoon een scherm zonder voet te gebruiken?).
Elk type panel moet op een andere manier gemonteerd worden, ook binnen een type van scherm kunnen soms verschillende panels gebruikt worden, dus je zal zelf moeten uitvogelen waar de bevestigingsgaten zitten. Zorg ervoor dat je aan de (meestal) 4 bevestigingsgaten een stevige constructie hangt, zodat je langs daar geen belasting steekt op de panel (of hij breekt vroeg of laat), en zorg ook dat je geen druk steekt op de metalen omlijsting en achterkant (kans op drukvlekken, beschadiging van de diffuser bij uitzetten en inkrimpen door temperatuursverschillen).

Vocht is een groot probleem in kampomstandigheden, als je condens krijgt binnenin je koffer mag je em niet inschakelen, daarnaast is vocht binnenin het scherm er bijna niet meer uit te krijgen, dus vermijd zoveel mogelijk vocht. In direct zonlicht zal het scherm onleesbaar zijn. Spatwaterdicht maken kan eventueel door een plexiglas plaat bovenop het scherm te monteren, al maakt dat het scherm wel moeilijker leesbaar bij veel lichtinval.

Het is op zich wel mogelijk om iets leuks te maken, maar om als gemotiveerde tweaker iets te maken dat beter is dan een laptop die steeds netjes opgeborgen wordt in een goeie (spat)waterdichte laptoptas is een grote uitdaging. Good luck :>

[ Voor 9% gewijzigd door naftebakje op 28-07-2008 18:02 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Tarkin
probleem is gewoon dat laptops een vrij korte levensduur hebben. en je hebt er altijd veel kosten aan om iets te vervangen. het idee hierachter is dat wijzelf nog hopen oude hardware liggen hebben, is er iets kapot, dan kan ik dat gemakkelijk vervangen. ook zal de koffer nooit buitenstaan. enkel in een ruimte die wij het "materiaalkot" noemen. daar kunnen geen kleine kinderen binnen. enkel leiding. dus op zich zou dat vocht niet zo'n probleem mogen maken.

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Waarom niet gewoon een laptopscherm gebruiken ... ? Je hebt maar een beperkt aantal kleuren, maar ik denk niet dat jullie er films op gaan kijken ? ;)

Verwijderd

Fr!st! schreef op maandag 28 juli 2008 @ 18:49:
probleem is gewoon dat laptops een vrij korte levensduur hebben.
Hoezo korte levensduur???
M'n Toshiba Satellite Pro 4320 (P3, 600 MHz) is al aardig op leeftijd, maar ik gebruik 'm nog dagelijks (ik zit er nu op de bank mee te internetten).
't Enige wat ik in de jaren heb vervangen is de 6GB harddisk voor een grotere (maar 2.5" schijfjes kosten ook niet zoveel meer) en 2x de accu (die hebben gewoon een beperkte levensduur).

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-02 21:27

SECURITEH

Man of legend.

Je kan ook een (heel) oud laptop scherm slopen en er in zetten, dit ben ik nog steeds van plan om in mijn case te doen, het enige probleem zal zijn (met een scherm in het algemeen) is dat ze een hoop extra warmte produceren.

Verwijderd

een laptop scherm aalsuiten is toch ook niet zo 1-2-3 gebeurt
Pagina: 1