Toon posts:

[Extra TFT] Is deze opstelling mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 823 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil event. een extra 19' inch kopen en aansluiten in samen werking met mijn 22' (primair) scherm op 1 computer. Nu heb ik een beetje gespeurd op google, daar kwam ik tegen dat mijn VGA twee DVI (ofzo iets) ingangen moet hebben.

Ik heb deze niet, vervolgens nog even doorgezocht, had ik gelezen dat het mogelijk was om 1 (primair) aan je grafische kaart te koppelen en de ander op je onboard moederbord.

Kan dat? Zoja, nadere toelichting a.u.b.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Extra: had nog even doorgezocht; het is mogelijk, maar dan moet je je onboard enablen omdat deze automatisch disabled als er wat in het PCI slot zit en dat het mogelijk is om 2 schermen dus aan te sluiten als je het onboard enabled in BIOS. Kan dit verhaaltje kloppen?

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 16:17
Je kan volgens mij altijd maar 1 graka actief hebben dus lijkt me erg sterk (tenzij je Hybrid Crossfire hebt).

Ik kan met mijn AMD plank met onboard vga kiezen tussen onboard of pci-e kaart, niet allebei (heb dus GEEN Hybrid Crossfire).

één is geen, twee is één

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wackoz schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:19:
Je kan volgens mij altijd maar 1 graka actief hebben dus lijkt me erg sterk (tenzij je Hybrid Crossfire hebt).
Ik had in mijn oude P3 toch echt 2 PCI kaarten naast 1 AGP kaart, en er zijn zat moederborden met 2 PCI-E 16x of 8x sloten waar je prima 2 kaarten in kan doen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28

Harrie

NederVlaming

Als je omschrijft welke videokaart(en) er in je pc zitten kan iemand je wellicht verder helpen.. Deze info is wat karig...

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:43

bord4kop

maximaal 100KB!

Nou ik kon dat wel hoor met mijn AMD moederbord. Gewoon dual vision met de onboard kaart op de ene monitor en de andere twee (!) TFT 's zaten aan mijn nvidea 7300GT

Dus 3 monitoren totaal
:)

[ Voor 7% gewijzigd door bord4kop op 28-07-2008 15:23 ]

| Security Management |

• Mags
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-05 16:33
Het hangt van de videokaart drivers af. In principe kun je onder xp en vista meerdere kaarten actief hebben, maar dan moet dit door de driver ondersteund worden. En dat is vaak alleen maar met kaarten gericht op profesionele omgevingen het geval

Verwijderd

Topicstarter
7600 GS, net gekeken in bios, staat nergens een enable/disable dingetje voor onboard (ik kan wel kiezen tussen PCIEx (?), onboard en PCI. Hij stond op PCIEx.)

Ik heb zo'n standaard mobo, M2N o.i.d. (? zegt jullie dat wat?)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 15:27 ]

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is me niet helemaal duidelijk wat voor hardware je in je computer hebt zitten. Als je een grafische kaart hebt, en daarnaast onboard video dan kan het werken. Vaak wordt echter de onboard grafische kaart automatisch uitgezet wanneer je met een PCI-E videokaart boot. In de bios kan je aangeven waarmee geboot moet worden. In mijn geval is het gewoon mogelijk om onboard en een grafische kaart samen te gebruiken. Ik heb dan ook drie monitoren (1 x vga op onboard, 1x vga op videokaart en 1x dvi op dezelfde videokaart). Samenvattend: geef je system specs eens.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28

Harrie

NederVlaming

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:26:
7600 GS, net gekeken in bios, staat nergens een enable/disable dingetje voor onboard (ik kan wel kiezen tussen PCIEx (?), onboard en PCI. Hij stond op PCIEx.)
Een 7600GS beschikt gewoon over 2 DVI connectoren toch? Kan je gemakkelijk checken door even naar de achterkant van je pc te kijken...

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/336/xfx_7600gs_gpu.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Net gegeven, refresh :p.

Ik draai op deze pc 3800 amd+, 7600gs nvidia (met 1 dvi slot en zo'n witte waar je zo'n omzetter voor moet hebben), mobo M2N (zoiets?).

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 13:43

Haan

dotnetter

Een 7600 gs heeft toch gewoon wel 2 uitgangen? Of zijn er ook gestripte versies van?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie 1blauwe en 1 witte uitgang, maar ik kan niet in properties in xp dat ik 2 beeldschermen kan aanklikken. (wat ik wel kan bij m'n ouder's pc.)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 15:29 ]

• wcduck
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:26:

Ik heb zo'n standaard mobo, M2N o.i.d. (? zegt jullie dat wat?)
In dat geval moet je hem op onboard zetten. Je hebt dan in feite twee videokaarten in Windows, waar meerdere monitoren aan gekoppeld kunnen worden. Wat voor Windows versie heb je? Vista wil nog wel eens moeilijk doen als je twee verschillende drivers nodig hebt om je videokaarten aan te sturen.

Verwijderd

Topicstarter
windows xp. ik ga hem nu op onboard zetten, totzo!

Echt super bedankt voor de snelle hulp.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 15:29 ]

• wcduck
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:28:
Ik zie 1blauwe en 1 witte uitgang, maar ik kan niet in properties in xp dat ik 2 beeldschermen kan aanklikken. (wat ik wel kan bij m'n ouder's pc.)
Als je maar 2 monitoren aan wilt sluiten, hoef je onboard niet eens meer aan te zetten. Als het goed is werkt het gewoon automatisch als je het aansluit. Je moet ze alleen nog maar even activeren bij je beeldscherminstellingen.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:28:
Ik draai op deze pc 3800 amd+, 7600gs nvidia (met 1 dvi slot en zo'n witte waar je zo'n omzetter voor moet hebben), mobo M2N (zoiets?).
Zo'n witte is DVI, de blauwe is VGA.
Je kunt beide schermen gewoon op je videokaart aansluiten, daarvoor hoef je helemaal niet in je BIOS te gaan klooien. Dan heb je alleen zo'n omzetter nodig (indien je 2 VGA schermen hebt, anders niet).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• wcduck
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:29:
windows xp. ik ga hem nu op onboard zetten, totzo!

Echt super bedankt voor de snelle hulp.
Als je onboard aanzet, sluit de 2e monitor dan wel aan op je onboard uitgang, anders krijg je alsnog geen beeld. In jouw setup kan het dus op twee manieren werken:

1. Via je 7600 videokaart. Gewoon 2 monitoren in pluggen (eentje via DVI (de witte) en eentje via D-sub (de blauwe)
2. De tweede optie is onboard VGA aanzetten in je bios. Sluit nu een monitor aan op je VGA uitgang van je moederboard, de anders monitor op de DVI uitgang van je videokaart (7600).

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
oke update: net onboard aangezet zoals wcduck suggeerde, hij liet het BIOS scherm zien op m'n andere scherm (die aangesloten zit op m'n onboard vga) (ff m'n ouder's 15 inch aangekoppelt) vervolgens laad hij windows, bij het start scherm ging hij terug over 22' inch die op m'n vid kaart zit.

Het 15inch scherm blijft nu zwart, maar staat wel aan (reageert dus wel ergens op!).

Overigens kreeg ik dit toen ik in windows zat:
http://i35.tinypic.com/ogmii9.png

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En natuurlijk nvidia nview geinstalleerd hebben, zodat je meerdere monitoren kan aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
jongens heb omzettertje gevonden in m'n vid kaart doos, ik ga die ff proberen, ik laat het nog weten :)

• Railgunner
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:34:
oke update: net onboard aangezet zoals wcduck suggeerde, hij liet het BIOS scherm zien op m'n andere scherm (die aangesloten zit op m'n onboard vga) (ff m'n ouder's 15 inch aangekoppelt) vervolgens laad hij windows, bij het start scherm ging hij terug over 22' inch die op m'n vid kaart zit.

Het 15inch scherm blijft nu zwart, maar staat wel aan (reageert dus wel ergens op!).

Overigens kreeg ik dit toen ik in windows zat:
http://i35.tinypic.com/ogmii9.png
Je moet in Windows wel het 'bureaublad uitbreiden'. Zie grafische opties.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 13:43

Haan

dotnetter

Je moet allebei de schermen gewoon op je videokaart aansluiten, zodra je dat hebt gedaan kan je het tweede scherm ook activeren bij beeldscherm eigenschappen. (als er maar 1 scherm is aangesloten is het niet meer dan logisch dat je de tweede monitor niet kan activeren)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:35:
jongens heb omzettertje gevonden in m'n vid kaart doos, ik ga die ff proberen, ik laat het nog weten :)
Je gaat je 22" toch niet aansluiten op VGA of wel? Als je DVI hebt dan zou ik dat pakken. Het ziet er gewoon altijd beter uit.

Verwijderd

Topicstarter
RAILGUNNER schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:36:
[...]

Je moet in Windows wel het 'bureaublad uitbreiden'. Zie grafische opties.
Weet je soms de engelse term, draai hier overal engels xp ivm buitenlandse ouders.

• Railgunner
Expand desktop? Zoek anders even met google.
Het is iig een vinkje dat je aan kunt vinken als je het 2e scherm geselecteerd hebt in je grafische opties.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

RAILGUNNER schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:39:
Expand desktop? Zoek anders even met google.
Het is iig een vinkje dat je aan kunt vinken als je het 2e scherm geselecteerd hebt in je grafische opties.
Extend Desktop is het :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:38:
[...]

Weet je soms de engelse term, draai hier overal engels xp ivm buitenlandse ouders.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Cm05okCM6Wz4WvjI0wD7UQeZ/full.gif

(NL) Shotje van mijn setup (2x NVidia Quadro NVS Nogiets) :Y). Hoe 't in 't Engels heet weet ik niet, maar 't vinkje zit op dezelfde plek :+

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 28-07-2008 15:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Oke, update: dus allebei nu aangesloten op vid kaart, nu heb ik op beide beeld. Alleen op mijn extra scherm zie ik alleen de wallpaper.

Heb ook al via nvidia control panel 'multiple display' setup gedaan, kan ook niet met me muis overswitchen zegmaar, ook bureaublad uitbreiden gedaan.

About nvidia nview, ik kan geen download vinden op de website zelf, als ik erop google kom ik op van die 'Yahoo Answer' pages terecht.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:46:
Oke, update: dus allebei nu aangesloten op vid kaart, nu heb ik op beide beeld. Alleen op mijn extra scherm zie ik alleen de wallpaper.

Heb ook al via nvidia control panel 'multiple display' setup gedaan, kan ook niet met me muis overswitchen zegmaar, ook bureaublad uitbreiden gedaan.
Heb je die monitor ook op de juiste plek gesleept (in datzelfde venster als mijn screenshot)? Anders denkt windows dat 'ie bijv. rechts staat terwijl jij met je muis links probeert naar het andere scherm te gaan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 28-07-2008 15:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:46:

About nvidia nview, ik kan geen download vinden op de website zelf, als ik erop google kom ik op van die 'Yahoo Answer' pages terecht.
Als je die ziet dan heb je als het goed is dual monitor. Moet je alleen even kijken of je d emonitor goed heb gepositioneerd.

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:50:
[...]

Heb je die monitor ook op de juiste plek gesleept? Anders denkt windows dat 'ie bijv. rechts staat terwijl jij met je muis links probeert naar het andere scherm te gaan ;)
Dankje _/-\o_ , hoe kan ik deze opstelling omswitchen (mijn kast staat rechts dus, en ik wil me primaire voor me houden).

Nog een vraagje; hoe kan ik dan bijv. msn opstarten op 2e scherm?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:51:
[...]

Dankje _/-\o_ , hoe kan ik deze opstelling omswitchen (mijn kast staat rechts dus, en ik wil me primaire voor me houden).
Komaan... probeer zelf eens iets?
Gewoon die schermen slepen in dat venster...

Shotje nadat ik wat gesleept heb:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y2lktTJikUi6s4ylcKpuPhd9/full.gif

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 28-07-2008 15:54 ]

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Huh, als ik zegma '2' over '1' sleep (dat goede positie is), dan komen de pictogrammen van m'n bureablad op m'n primaire op de secundaire.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:53:
Huh, als ik zegma '2' over '1' sleep (dat goede positie is), dan komen de pictogrammen van m'n bureablad op m'n primaire op de secundaire.
Je moet wel even aanvinken wat de primaire monitor moet zijn natuurlijk. En icoontjes kun je gewoon terugslepen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, laatste vraag dan: hoe kan ik de monitor benutten (bijv. spelleje spelen op primair, msn op secundair?).

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb het! Gewoon venstertjes wat je wil doen slepen naar de andere kant, nu heb ik nog iets, ik upload pic even.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:55:
Oke, laatste vraag dan: hoe kan ik de monitor benutten (bijv. spelleje spelen op primair, msn op secundair?).
Misschien zelf eens proberen. Wat dacht je van gewoon vensters slepen naar je 2e monitor. Overigens kun je niet als een fullscreenapplicatie de focus moet hebben in andere vensters klikken, zonder dat de fullscreenapplicatie minimaliseert.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, werkt. Echt super bedankt allemaal!

Moet nog zelf even uitvinden, hoe ik msn gesprekken als ik ze open, dat ze automatisch op m'n secundaire scherm gaan.

Maar super bedankt allemaal, en ik zal niet meer vragen als een l33k :p.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04 15:02
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:01:
Oke, werkt. Echt super bedankt allemaal!

Moet nog zelf even uitvinden, hoe ik msn gesprekken als ik ze open, dat ze automatisch op m'n secundaire scherm gaan.

Maar super bedankt allemaal, en ik zal niet meer vragen als een l33k :p.
Dat kan met nView van nvidia google daar maar is op. :)

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

Topicstarter
misschien ben ik echt een l33k maar ik kan geen nvidia nview vinden voor m'n 7600gs alleen voor 'quandro's' o.i.d.

• wcduck
  • Niet online
Als je de drivers installeert dan zit het er automatisch bij (Dacht ik). Je moet het alleen nog even aanvinken bij de opties van NVidia (er staat vast wel ergens een icoontje rechtsonderin). Zoek daar maar eens.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

nview wordt automatisch geinstalleerd als je meerdere monitoren wilt gaan managen, dus die heb je er al opstaan als het goed is. Dus je kunt in het nividia control panel gewoon de instellingen veranderen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hey Ryan,

Zoals je gemerkt hebt zijn de users hier erg behulpzaam, waarvoor hulde _o_

Ik wil echter toch even zeggen dat het hier wel de bedoeling is dat je eerst zelf op zoek gaat naar informatie, de vragen die je hier stelt zijn met een beetje moeite en logisch nadenken prima door jezelf op te lossen. Lees anders Algemene gedragsregels (Netiquette) en Registratievoorwaarden / korte FAQ eens goed door, dan weet je een beetje wat de gang van zaken hier op het forum is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.