Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] My Documents map hernoemen*

Pagina: 1
Acties:

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey,

ik heb een zelf gebouwde nLite versie van WinXP SP3 geinstalleerd, waarin per ongeluk standaard de naam UserXP al gebruikersnaam is ingevoerd ipv Mijn Naam. Ik heb de inlognaam inmiddels kunnen veranderen, maar ik zit nu nog met een tweetal probleempjes:

1. Bij het installeren van nieuwe software, of bijv in Office, is mijn standaardnaam nog steeds UserXP in plaats van Mijn Naam
2. In de Documents & Settings map staat nog steeds de map UserXP en niet Mijn Naam. Hoe kan ik die naam hernoemen? renamen werkt natuurlijk niet (het is nmlk een systeemmap) en ook via TweakUI etc alle folders in de Documents&Settings customizen naar C:\Documents and Settings\Mijn Naam werkt niet aangezien ik niet alles kan verplaatsen naar die map.

Heeft iemand een idee of dit mogelijk is?

youtube.com/@hisrep

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gewoon een nieuwe map aanmaken, en dan rechtermuistoets op het My Documents icoontje op je desktop, en de nieuwe doelmap selecteren?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
[list=1]
http://pcs.suite101.com/a...ge_registered_owner_in_xp (weet het niet zeker, maar dacht dat dit het veranderde.)
http://support.microsoft.com/kb/310147

Google ftw ;)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-11 08:30

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Ik ga er even vanuit dat je die UserXP account gehernoemd hebt naar Jouw naam.

Draai dat weer terug en maak gewoon een nieuwe user voor jezelf aan, met jouw naam.
Rebooten dan aanmelden als jezelf en dan de originele gebruiker wegmikken.

Liefst eerst gewoon via het configuratiescherm veranderen, alles wat daar niet lukt via RMK op Deze Computer en dan Beheren (manage) en dan kan je de useraccounts vinden onder Lokale gebruikers en groepen.

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Dat werkt dus niet, die manier had ik zelf ook al gevonden ;)

Ik wil dus niet alleen mijn Mijn Documenten map verplaatsen ik wil C;\Documents and Settings\UserXP\ hernoemen naar C:\Documents and Settings\Mijn Naam\. Dat is dus de bovenliggende map vd Mijn Documenten, waar ook je bureaubladinstellingen etc in worden opgeslagen.

youtube.com/@hisrep

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat gaat inderdaad niet, dan moet je echt een nieuwe user aanmaken met de juiste naam en die gebruiken.

Je userprofile dir wordt namelijk gekoppeld aan je usernaam + sID, en als je de usernaam verandert krijg je meldingen dat je profile niet gevonden kan worden bijvoorbeeld.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1