[Apace, svn, WebDAV, autoversioning] Filter op File Type

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De vraag: Kan ik mod_dav via Apache zo instellen om bepaalde bestandstypen via mod_dav_svn op te slaan, en de rest via mod_dav_fs?

Achterliggend probleem:
Ik ben op zoek naar een transparant versioning file system, waarbij dus per opslag van een bestand een nieuwe revisie aangemaakt word (en ik dus de complete historie van het bestand in kan zien), dit alle bruikbaar als bestandsysteem op mijn laptop (hoofdcomputer).

Ik heb daarbij de volgende eisen
  • Moet draaien op Windows XP.
  • Transparant en mountable, dus zonder commits, en met drive letter, zodat ik er met de command prompt bij kan.
  • Filter op file type: dus dat ik kan instellen dat alleen van bestanden met extensie *.a, *.b en *.c versie historie word bijgehouden, en dat de rest (zonder historie) kan worden opgeslagen.
  • Historie enigszins handig inkijkbaar, beste zou zijn dat je een file systeem kan mounten op een specifieke revisie.
  • Gratis.
Naar wat zoekwerk heb ik het volgende werkend gekregen: Subversion (voor historie zelf), via Apache met WebDAV (voor transparantie, zonder commits) en ViewVC (snel historie-inkijkwerk). Oude revisies kan ik compleet aan via svn checkout, en een repositorie kan gemount worden met SolutionBox NetDrive (mountable).

Deze opstelling voldoet aan alle eisen, behalve die filters op file type, en dat is nogal vervelend want enkele van de programma's die ik gebruik maken nogal wat tijdelijke bestanden, en schrijven die naar dezelfde directory als het bestand waar ik mee bezig ben (pdflatex bijvoorbeeld). Dit is nogal een onzinnig verbruik van schijfruimte en dergelijke.

Edit:
Na wat onderzoeken blijkt mijn huidige configuratie ook niet alles: bij opslaan word oude versie verwijdert en vervangen door nieuwe --> daardoor word diff bijvoorbeeld moeilijk, aanezien repositorie geen flauw benul heeft van wie bij wie hoort.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 15:24 ]