Nfs most wanted @ 1680*1050

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-03 12:37
Hallo allemaal,

ik wil dit spel dus spelen op 1680*1050, en heb het widescreenforum etc al gecheckt, maar kom er niet uit, overal kom ik op een klein programmaatje uit wat bij mij niet werkt, bij het programma moet je de gewenste resolutie invoeren en op launch klikken, maar launchen doet hij dan niet,

weten jullie nog iets

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-06 06:16
Beetje weinig info geeft je.
Specs van je systeem? wat voor videokaart gebruik je? etc.

"klein programmatje" vind ik ook vrij vaag :)

[ Voor 22% gewijzigd door kaos001 op 28-07-2008 13:03 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:53

lasharor

7 december 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ondersteunt NFS: Most Wanted wel widescreen resoluties vraag ik mij dan af, als ik het zo lees zou ik zeggen van niet.

Verder vraag ik me (ook) af of het beeld dan niet vervormt word, omdat de game het niet ondersteund?
kaos- schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:02:
Beetje weinig info geeft je.
Specs van je systeem? wat voor videokaart gebruik je? etc.
Specs zijn toch ook niet nodig in dit geval? Bedoel, het gaat om een functionaliteit binnen een game, niet een probleem met een PC... :)

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GJ-tje schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:03:
Specs zijn toch ook niet nodig in dit geval? Bedoel, het gaat om een functionaliteit binnen een game, niet een probleem met een PC... :)
Wat als de videokaart of drivers van de TS die resolutie niet aankunnen? Dus ja, het lijkt me wel van belang ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Need for Speed: Most wanted does not have native widescreen support.

To use custom resolutions download the resolution changer from Edgefiles.[1]

This will allow you to launch Need for Speed: Most wanted in any resolution.

There is no way to change the FOV manually but the best way to improve the FOV is to download the camera hack from ToCA EDIT. [2] This enables you pull back the camera to improve the view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

gambieter schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:07:
Wat als de videokaart of drivers van de TS die resolutie niet aankunnen? Dus ja, het lijkt me wel van belang ;)
Dan heb je sowieso een PC die NFS:MW niet eens aankan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
lasharor schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:08:
Need for Speed: Most wanted does not have native widescreen support.

To use custom resolutions download the resolution changer from Edgefiles.[1]

This will allow you to launch Need for Speed: Most wanted in any resolution.

There is no way to change the FOV manually but the best way to improve the FOV is to download the camera hack from ToCA EDIT. [2] This enables you pull back the camera to improve the view.
Dit progje, wat bij edgefiles staat, heb ik dus gebruikt.
Ten tweede zou ik het hier niet posten als mijn graka het niet ondersteunt, dat het spel het niet ondersteunt wist ik ook al,

Het progje werkt dus niet bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93400

Met BF2 werkte het bij mij ook niet. Na wat puzzelen kwam ik achter de reden:

Het spel was al geïnstalleerd toen ik nog een normale 17" monitor had. Op een gegeven moment ben ik overgestapt naar een breedbeeldscherm. Ondanks dat ik wijzigingen in de launch van de .exe aanbracht stonden mijn al bestaande spelprofielen nog op een andere resolutie. Nadat ik deze gewist had werkte alles wel.

Wellicht dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
bij lotr battle for middle earth II heb ik het voor mekaar gekregen door de config aan te passen, daar stond namelijk de resolutie in, bij deze is dat niet het geval
speel nu op 1280*960 volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Bij mij werkt die .exe wel goed (ik neem aan dat je het over "nfsmwres.exe" hebt). Zet deze in de root van de NFS Most Wanted map, start hem en geef de gewenste resolutie en versie op (demo, 1.2 of 1.3). Klik op launch en het zou moeten werken. Het beeld wordt dan overigens wel uitgerekt, dus je krijgt geen vert- of hor+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit past niet in Spielerij - Games & Discussies, dus SGD -> SPV.

Je merkt overigens dat er wat vraagtekens waren / zijn over wat je nu precies had gedaan ("een klein programmaatje uit wat bij mij niet werk" geeft mij in ieder geval geen idee welk tool en wat waarom niet werkt). Geef ajb daarom ajb de volgende keren even helderder aan wat nu de situatie is en welke oprties niet werkten :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
denk dat ik maar gewoon op de res van 1280*960 laat draaien dan ,aangezien dit wel breedbeeld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Niekjuh schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:13:
denk dat ik maar gewoon op de res van 1280*960 laat draaien dan ,aangezien dit wel breedbeeld is
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 15:54
Niekjuh schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:13:
Tjah theoretisch gezien is 1024x768 ook breedbeeld...

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
ja zeg dan een andere manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 16:42
Niekjuh schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:52:
[...]

ja zeg dan een andere manier
Hij bedoelt dat 1280x960 een 4:3 resolutie is, dus niet breedbeeld :+

En ik denk toch dat je dat programmaatje nog eens moet proberen, of er vrede mee nemen dat het er licht uitgerekt uitziet.

Of (als je nu de specs had genoemd van je systeem) Kan je hardware- of softwarematig 2 zwarte balken aan de zijkant doen, waardoor de verhouding wel klopt, maar niet je hele scherm gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

hugoy schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:56:
[...]

Hij bedoelt dat 1280x960 een 4:3 resolutie is, dus niet breedbeeld :+

En ik denk toch dat je dat programmaatje nog eens moet proberen, of er vrede mee nemen dat het er licht uitgerekt uitziet.

Of (als je nu de specs had genoemd van je systeem) Kan je hardware- of softwarematig 2 zwarte balken aan de zijkant doen, waardoor de verhouding wel klopt, maar niet je hele scherm gebruikt wordt.
Inderdaad, kies dan een custom 4:3 resolutie (in jouw geval dus 1260breed*1050hoog). Dan word in ieder geval zoveel mogelijk van je scherm gebruikt zonder dat het lelijk vervormd raakt..

* Vyo heeft hetzelfde issue met doom 3 en een zooi andere games gehad :(
Pagina: 1