Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Fysieke locatie USB Poort

Pagina: 1
Acties:

• mr_taipan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Voor een applicatie moet ik weten in welke fysieke usbpoort een usb appartaat aangesloten is.

Wat ik uiteindelijk wil doen is stickertjes naast de usb poort en een melding geven, Steek de usb stick in poort x.

Mijn probleem is dat ik nergens een aanwijzing kan vinden die aangeeft in welke poort de usb stick zit.

Ik heb oa wmi en libUsb geprobeerd.

Er moet toch ergens geregistreerd staan op welke poort een apparaat is aangesloten?

Iemand een idee?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Op de meeste moederborden met USB aan boord kun je zo'n 9-aderige stekker aansluiten die dan 2 tot 4 USB-poorten voedt. Je mag zelf weten of je deze aan de voorkant of aan de achterkant van je kast monteert.

Hoe zou je OS moeten weten waar je deze poorten hebt gemonteerd?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
CodeCaster schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:42:
Op de meeste moederborden met USB aan boord kun je zo'n 9-aderige stekker aansluiten die dan 2 tot 4 USB-poorten voedt. Je mag zelf weten of je deze aan de voorkant of aan de achterkant van je kast monteert.

Hoe zou je OS moeten weten waar je deze poorten hebt gemonteerd?
Elke USB poort zal wel een eigen id hebben. Als de TS dit dan koppelt aan de fysieke locatie van de USB poort, moet het toch perfect kunnen?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Je kunt kijken of het geheugenadres van de controller en de poort veranderen bij de verschillende poorten.

Met Admiral Freebee dus :)

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 28-07-2008 12:44 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• mr_taipan
Nou ja voor of achter maakt mij niks uit.

Maar als ik een usb stick in poort 1 steek wil ik in de software op een plaatje kunnen intekenen dat daar een usb stick in zit.

Wat ik nu krijg is alleen een adres van het aangesloten apparaat.

• Haan
  • Laatst online: 17-11 08:45

Haan

dotnetter

Misschien dat je het dmv trial-and-error kan uitzoeken. Volgens mij heeft een 'usb-poort' wel iets van een ID, maar die zou heel goed dynamisch kunnen zijn, dus dan heb je er alsnog niks aan.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11 12:53
Volgens mij moet dit wel kunnen.
Als ik bijvoorbeeld mijn telefoon op een andere USB poort aansluit gaat hij opnieuw drivers installeren, terwijl dat neit gebeurd met de poort waar hij normaliter aanhangt. Softwarematig moet er dus sowieso onderscheid tussen verschillende poorten zijn.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een beetje googlen levert me deze site op, die verwijst naar het register om com-poorten uit te lezen per USB-poort, als die mapping gemaakt wordt. Geen idee of je dat kunt gebruiken?

Verder vind ik de volgende links waar het gaat over de Driver Development Kit, geen idee of je daar nog wat mee kunt spelen:
http://www.themssforum.com/Drivers/Hardware-port/
http://www.microsoft.com/whdc/DevTools/WDK/WDKpkg.mspx
http://www.microsoft.com/whdc/devtools/ddk/default.mspx

[ Voor 33% gewijzigd door CodeCaster op 28-07-2008 12:57 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

mr_taipan schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:40:
Voor een applicatie moet ik weten in welke fysieke usbpoort een usb appartaat aangesloten is.
Waarom? Het zou niet uit moeten maken aan welke USB poort je een apparaat hangt. Als dat wel uitmaakt, dan is er iets anders mis.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-11 16:51

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Confusion schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:44:
[...]

Waarom? Het zou niet uit moeten maken aan welke USB poort je een apparaat hangt. Als dat wel uitmaakt, dan is er iets anders mis.
Hij heeft het over uittekenen, lijkt mij dat hij gewoon een aan zijn computer specifiek programmatje wil maken waarbij je kunt zien in welke poort een bepaald USB-apparaat zit van hem.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Patriot schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:51:
Hij heeft het over uittekenen, lijkt mij dat hij gewoon een aan zijn computer specifiek programmatje wil maken waarbij je kunt zien in welke poort een bepaald USB-apparaat zit van hem.
OK, het is gewoon 'voor de leuk'. Tjah, een USB poort weet (gelukkig) niet waar hij zit. Geen enkel programma kan automatisch bepalen waar een USB poort in een case is bevestigd. In het beste geval kan je het voor een heel aantal mobo's uitzoeken en opslaan, maar dan nog kan iemand een case hebben waarin het mobo omgekeerd zit.

• mr_taipan
Precies
Patriot schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:51:
[...]

Het opvragen van de serieele poorten werkt iig niet.(teminsten ik zie geen serieele porten via wmi)

Er moet toch ergens per poort bekend zijn wat er op zit. Hoe kan een apparaat anders extra stroom krijgen?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Tip: kijk eens in Device Manager en wissel eens van view.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Confusion schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:58:
OK, het is gewoon 'voor de leuk'. Tjah, een USB poort weet (gelukkig) niet waar hij zit. Geen enkel programma kan automatisch bepalen waar een USB poort in een case is bevestigd. In het beste geval kan je het voor een heel aantal mobo's uitzoeken en opslaan, maar dan nog kan iemand een case hebben waarin het mobo omgekeerd zit.
Het lijkt er op dat je het concept niet begrijpt. Het gaat er om dat TS de fysieke locaties van zijn USB poorten grafisch wil weergeven in een programmaatje (of wat dan ook), en daarvoor wil hij weten hoe hij softwarematig de fysieke USB poorten kan onderscheiden. Met deze kennis kan hij zijn grafische weergave completeren.

Voor iedere andere kast/mobo zal dit inderdaad weer anders zijn, maar dat is de vraag ook niet. Voor eigen gebruik kan het prima.

OT:

In mijn devicemanager zie ik onder de USB poorten dat iedere USB poort een eigen nummer heeft. Bijv: Intel(R) ICH9 Familiy USB Universal Host Controller - 2934

Dit laatste nummer varieert voor al mijn USB aansluitingen. Als ik op de eigenschappen klik en het tabblad geavanceerd selecteer zie ik ook dat deze poort in gebruik is, en wat er op aangesloten is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 14:11 ]

• mr_taipan
Ik zag ook dat alle host controllers een apart nummertje hadden. Maar mijn usb stick en usb schijf hangen helaas wel weer onder de zelfde controller :(

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:08:
Het lijkt er op dat je het concept niet begrijpt. Het gaat er om dat TS de fysieke locaties van zijn USB poorten grafisch wil weergeven in een programmaatje (of wat dan ook), en daarvoor wil hij weten hoe hij softwarematig de fysieke USB poorten kan onderscheiden. Met deze kennis kan hij zijn grafische weergave completeren.
Voor zijn eigen PC, door met de hand poort-ID's aan locaties te koppelen. Niet erg bruikbaar voor de PC van een onbekende gebruiker.

• mr_taipan
1 keer het systeem kalibreren is geen probleem. Het moet alleen niet zo zijn dat het "unieke" getalletje/adres wat tijdens het kalibreren gevonden word veranderd als er een andere schijf aangesloten word.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

mr_taipan schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:07:
1 keer het systeem kalibreren is geen probleem.
Maar waarom? Alleen zodat je in een plaatje op de juiste plaats kan laten zien waar het device ingestoken is? En hou je er rekening mee dat gebruikers misschien al iets in de gemerkte poort hebben zitten en jouw device in een andere poort steken? Niet erg gebruiksvriendelijk als je ze dwingt om dan devices te gaan schuiven.

• mr_taipan
Het systeem wat ik aan het maken ben word geleverd met een custom kast waar een X aantal vrije usb poorten op zitten.

De gebruiker zal het alleen gebruiken om Usb schijven aan te hangen. Mocht de gebruiker er nou perseen een muis in willen steken dan is er 1 slot minder om een hd aan te hangen.

En al zou het niet nodig zijn om een plaatje te tekenen dan wil ik het nu gewoon weten omdat het kan >:)

• SchizoDuckie
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

mr_taipan schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:55:
Het systeem wat ik aan het maken ben word geleverd met een custom kast waar een X aantal vrije usb poorten op zitten.

De gebruiker zal het alleen gebruiken om Usb schijven aan te hangen. Mocht de gebruiker er nou perseen een muis in willen steken dan is er 1 slot minder om een hd aan te hangen.

En al zou het niet nodig zijn om een plaatje te tekenen dan wil ik het nu gewoon weten omdat het kan >:)
En wat nou als een gebruiker toevallig een hubje bij zich heeft en daar 2 disks én een muis in prikt? ;)

Stop uploading passwords to Github!

• Haan
  • Laatst online: 17-11 08:45

Haan

dotnetter

mr_taipan schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:55:

Dat is de juiste spirit! :9

Kater? Eerst water, de rest komt later

• mr_taipan
SchizoDuckie schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:16:
[...]

En wat nou als een gebruiker toevallig een hubje bij zich heeft en daar 2 disks én een muis in prikt? ;)
Dan loopt alles in de soep :+
Pagina: 1