Externe antenne for DECT systeem maken.

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Een simpele korte vraag:

- Kan ik een externe antenne maken voor een Dect systeem?

Langere uitleg:

Ik ben bezig met het uitzoeken voor een leuk voip systeem voor thuis. Hier ben ik al redelijk uit wat ik wil. Ik dacht eerst aan een 11G telefoon die ik dan op mijn Wifi kan zetten. Echter blijkt dat deze vrij veel stroom verbruiken (dus snel leeg zijn). Een Dect systeem is zuiniger, gaat dus langer mee.

Nu heb ik al een 9DBi aantenne voor mijn wifi op het dak zitten. Dus een 2.4 ghz antenne. (eergens in polen gekocht :+ ) Dect werkt op 1880-1900 Mhz. Het zou dus mogelijkzijn om hiervoor ook een antenne te maken of te kopen.

Waarom een antenne? Nou ik verhuis naar een oud gebouw (1936) met c.a. 50cm dikke muren (steen). En wil ook nog in mijn achtertuin ontvangs hebben :o

Ik heb gekozen voor een Linksys CIT300 (kost maar 60 euro) Bij de specs staat dan wel 50m indoors en 300m outdoors, maar daar geloof ik niet zo in.

En ik ben nogal van de knutzel, dus dacht dan maak ik er wel een externe antenne op. Kan natuurlijk ook het kastje buiten hangen, maar weet niet of dat dan goed gaat :+

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:29

SA007

Moderator Tweaking
Volgens de GAP specs kan je basisstations koppelen en telefoons koppelen met meerdere basisstations.

Welke dect meuk GAP ondersteund en die functies ook zou ik je niet durven zeggen, maar het kan wel.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Dan ga je er van uit dat ik meedere stations moet hebben. Maar ik wil het bij 1 statino houden.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13
Tja maar je kunt dan toch net zo goed een extra basisstation plaatsen die fungeert als antenne? Stroom vreet het toch wel en ruimte neemt het ook in..

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:56
koop in amerika een dect unit, daar loopt het op 2.4GHz....

Anders kijk eens naar Cat-IQ, of misschien XBOX controller (is ook dect).....

Vette shit!