Toon posts:

Muis slaat vast, Win XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb gezocht op dit forum (o.a.) maar heb geen antwoord gevonden. Wel dat muis en toetsenbord vastslaan maar niet alleen muis (USB én PS2)

Ik heb een computer, redelijk nieuw (dual core 2GB RAM) die het verder goed doet maar de muis slaat steeds vast.
Nu heb ik een aantal dingen geprobeerd;
Begonnen met een USB muis, deze vervangen door een andere USB muis (nieuw), probleem bleef bestaan.
Toen de muis vervangen door een nieuwe PS2 muis. Wederom geen resultaat, muis blijft hangen na een X aantal minuten.
Het keyboard doet dan nog wel..

Iemand enig idee? :/

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 10:54

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Lijkt op een software probleem. Wat draait er allemaal op die PC? Maak eens een lijst van de draaiende programma's.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

PC van mijn ouders had dit ook. Had zelf geen idee wat het zou kunnen zijn. Andere muis hielp ook niet. Uiteindelijk heeft de winkel waar de PC is aangeschaf het moederboord vervangen. Nu doet het probleem zich niet meer voor.

Nu zou je misschien eerst nog een BIOS update kunnen proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Roman schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:09:
Lijkt op een software probleem. Wat draait er allemaal op die PC? Maak eens een lijst van de draaiende programma's.
Feitelijk weinig, alleen Avast en MS Office , geen yahoo of msn of zo, is meer voor tekstverwerking gebruik..

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

muis al verwijderd uit je hardware lijst (om vervolgens windows deze opnieuw te laten installeren).

ik heb het nog nooit meegemaakt dat door normaal gebruik een muis(poort) komt te overlijden......

muizen die zelf stuk gaan, ja, toetsenborden die er mee ophouden, ook....

Maarja, verwijder de muis uit je hardware lijst, hierdoor gaat windows opnieuw zoeken en nieuwe drivers installeren.

Misschien dat het dan opgelost is....

Staat trouwens in je Bios je USB support aan voor invoerapparatuur? Als je PS/2 poort stuk zou zijn zou de muis het namelijk wel gewoon op een USB poort moeten doen ;)

Wabbawabbawabbawabba

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik heb dit probleem ook gehad.
Ik gebruik een logitec muis.

Ik heb toen de nieuwste software en setpiont van logitec gedownload en geinstalleerd en daarna was het probleem in 1x verholpen.

Misschien werkt het voor jou ook

Jochemmol

Pagina: 1