Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bodevinaat
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-07-2023
Ik heb een hoofdform in Access met daarin de NAW's van klanten en onder op de form een doorlopende subform met daarin de gekoppelde KLACHT gegevens van klanten (1:N). Een klacht zoeken op basis van NAW is geen probleem. De uitdaging is het zoeken van een record waar je de NAW niet van weet maar wel het KlachtNr. Echter, de focus verplaatsen naar de subform en dan zoeken levert niets op omdat de records op betreffende subform gelinked zijn aan de hoofdform, en dus maar van een NAW zijn. Hoe zoek ik door de hele (subform) tabel?

Windoosch: techniek uit den voorigen eeuw.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Op het hoofdform ga je zoeken naar het juiste klachtID, vervolgens zoek je in de tabel 'klachten' het bijbehorende NAW-ID (kan bijvoorbeeld met een dlookup, niet zo fraai) op, dan spring je in het hoofdform naar deze juiste NAW (met de bookmark-functie, zie Northwind), en klaar! (eventueel kun je in de subform ook nog springen naar de juiste klacht, weer met bookmark).

Let wel op, zoek-controls zijn Niet-afhankelijke controls! Anders zou je door te zoeken, je recordset wijzigen

Tip: ik zet dit soort zoek-functies altijd in de voettekst (of hoofdtekst) van het hoofdform. Dan kan je tenminste zoeken, ook al is er geen 'current record'.

[ Voor 59% gewijzigd door Witte op 29-07-2008 11:51 ]

Houdoe