Toon posts:

Artifacts met 2 verschillende videokaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Voor een maat had ik onlangs het volgende systeem samengestoken:

- Gigabyte GA-EP45-DS5
- Intel Core 2 Quad Q9300 2.50GHz 1333MH
- 1024MB MSI Geforce N9800GX2
- 2 x 500GB Seagate ST3500320AS Barracuda 7200rpm
- 2x2048MB OCZ DDR2 1066MHz CL5 Reaper Heat Pipe

Als hij een game (o.a. Battlefield 2142, Battlefield Vietnam, Battlefield 2) gebeurt het vaak dat de letters onleesbaar (vierkant) worden, de cursor in een vierkant verandert, de kleuren in-game continu veranderen, strepen, eigenlijk alles dat niet hoort.

Aanvankelijk dacht ik dat het aan de drivers ging liggen, dus downloadde en installeerde ik de laatste officiele NVIDIA-drivers. Probleem bleef echter hetzelfde, ook met de Nvidia-drivers van MSI hun site.

Dus ging ik verder zoeken. Ik stak er een Geforce 8600GT in, die geen extra voedingskabels nodig heeft. Bizar genoeg bleef het probleem zich voordoen.

Nu ben ik een beetje in de war. Ik zou het ook eens kunnen testen met een ATI-videokaart maar eerst zou ik willen weten of er nog een andere oorzaak van artifacts als deze kan zijn.

Waarschijnlijk is er wel één tweaker die hier al ervaring mee heeft :)

• Da Syntax
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09-2025
reset de bios eens, mschn is er iets mis met de pci-e bus speed, en probeer het anders eens met een oud pci kaardje.

Als het dan nog niet werkt zou ik niet weten wat er mis is/

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Warmteprobleem? Misschien trekt de voeding het niet helemaal.

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 23:43

VIPER2001

[GOT]The Source

Zit er misschien een soort overclockmode in, net als asus.
Dan zou die misschien de boosdoener zijn.
Had ik ook een keer.

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Verwijderd

Topicstarter
In het BIOS had ik "optimized defaults" aangezet.

De voeding is een BeQuiet Dark Power pro 650W
http://www.hardware.info/images/news/bequiet1stclass.jpg

Ik dacht ook dat het een warmteprobleem was, maar het was precies hetzelfde met een andere videokaart.

Deze week ga ik er nog eens heen. Dan probeer ik nog eens in de BIOS de standaardwaarden terug te zetten.

Vreemd genoeg heeft hij geen problemen in Call Of Duty 4, enkel loopt het vast als hij veel alt-tabt maar dat is sowieso niet de bedoeling.

Verwijderd

Hallo,

Weliswaar geen bijdrage aan jouw probleem, maar meer een vraag naar de RAID functies van het moederbord. Ik zie twee harde schijven staan en misschien zijn die in een RAID geplaatst.

Ik heb in mijn door Azerty geassembleerde pc ook een GA-EP45-DS5 mobo laten zetten vanwege de Smart Backup functie. Nu blijkt deze niet te werken. De Smart Backup zou op de 4 paarse G-SATA aansluitingen moeten werken, maar ik krijg deze in de BIOS niet geconfigureerd omdat de instelling Onboard SATA/IDE Ctrl Mode ontbreekt. Hoe zit dat bij de pc die jij in elkaar hebt gezet of heb je gebruik gemaakt van de gele SATA aansluitingen en de ander niet gebruikt of geprobeerd?

Gaarne een reactie,

Bij voorbaat dank, Methusalem

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:34:
Hallo,

Weliswaar geen bijdrage aan jouw probleem, maar meer een vraag naar de RAID functies van het moederbord. Ik zie twee harde schijven staan en misschien zijn die in een RAID geplaatst.

Ik heb in mijn door Azerty geassembleerde pc ook een GA-EP45-DS5 mobo laten zetten vanwege de Smart Backup functie. Nu blijkt deze niet te werken. De Smart Backup zou op de 4 paarse G-SATA aansluitingen moeten werken, maar ik krijg deze in de BIOS niet geconfigureerd omdat de instelling Onboard SATA/IDE Ctrl Mode ontbreekt. Hoe zit dat bij de pc die jij in elkaar hebt gezet of heb je gebruik gemaakt van de gele SATA aansluitingen en de ander niet gebruikt of geprobeerd?

Gaarne een reactie,

Bij voorbaat dank, Methusalem
Ja, ik had precies hetzelfde probleem!
Als je de schijven in de gele connectors steekt, en in het BIOS op RAID/AHCI zet, kun je vreemd genoeg wel een RAID array aanmaken. In de handleiding staat het nochtans juist andersom...

Daar heb ik een uur of 2 aan verspild... Je moet ook nog de drivers voor de RAID van de site van gigabyte halen. Die op de CD zijn van een ander type.

Modbreak:Ondanks het feit dat het een interessant vraagstuk is, is hij hier wel offtopic ben ik bang.
Dit is namelijk echte PMG materie.
Misschien daar een balletje er over opgooien? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 11-08-2008 16:59 ]

Pagina: 1