Ik word al een tijdje geplaagd door een hardnekkig probleem in IIS. Ik copy/paste hem hieronder:
Achter 0x080004005 zitten nogal wat verschillende errors verscholen, de meeste vrij duidelijk als je gewoon leest wat hij als fout geeft. Maar deze (Unspecified error) is heel raar.
Hij komt te pas en te onpas tevoorschijn. Gek dus, soms kan ik mijn ASP pagina's 10x bekijken, no problem, maar vaak komt hij al meteen op de proppen. Ik denk niet dat het in mijn connectionstring zit oid omdat het voorheen altijd prima werkte (probleem sinds een paar maanden; daarvoor zeker een jaar goed gewerkt). Mijns inziens is dit een IIS probleem, niet zozeer ASP omdat het script prima werkt(e) en ook goed op internet draait bij webhosting.
Error friendly messages staan aan. Gezocht, gevonden en geprobeerd:
), FF3.0 (IE geeft zelfde resultaat overigens), MS Access
Ik zie door de knowledgebase de oplossing niet meer, wie helpt me op weg?!?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error Internet Information Services Technical Information (for support personnel) * Error Type: Provider (0x80004005) Niet nader omschreven fout |
Achter 0x080004005 zitten nogal wat verschillende errors verscholen, de meeste vrij duidelijk als je gewoon leest wat hij als fout geeft. Maar deze (Unspecified error) is heel raar.
Hij komt te pas en te onpas tevoorschijn. Gek dus, soms kan ik mijn ASP pagina's 10x bekijken, no problem, maar vaak komt hij al meteen op de proppen. Ik denk niet dat het in mijn connectionstring zit oid omdat het voorheen altijd prima werkte (probleem sinds een paar maanden; daarvoor zeker een jaar goed gewerkt). Mijns inziens is dit een IIS probleem, niet zozeer ASP omdat het script prima werkt(e) en ook goed op internet draait bij webhosting.
Error friendly messages staan aan. Gezocht, gevonden en geprobeerd:
- Herstarten IIS danwel start/stop van de service
- Reboot
- Veel fora danwel TechNet van MS beschrijft deze fout als een rechten-issue. User IUSR_[computer name] moet read/write rechten hebben op de asp files danwel de MS Acess DB. Echter, ik draai Windows XP Home, geen rechten issues hier volgens mij? Bovendien verklaart dat niet waarom het soms wel soms niet werkt...
- Deze oplossing die beschrijft dat het een setting is in ASP (Je moet op CREATE drukken in de applicatiemap van je IIS configuratie)
- ODBC configuratie wellicht corrupt? Was een suggestie van een ander forum maar ik kon aan de hand van hun stappenplan geen fouten vinden.
- Connectiestring property MODE op 3 zetten (adModeReadWrite) [url=shttp://www.themssforum.com/ASPServer/Unspecified-Error-262658/]URL[/url]
- Geen MS Access staat open, geen gedeelde bronnen afaik.
- Geen problemen met toegang tot de TMP danwel TEMP folder.
Ik zie door de knowledgebase de oplossing niet meer, wie helpt me op weg?!?
"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977