Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanmsvl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2021
Ik word al een tijdje geplaagd door een hardnekkig probleem in IIS. Ik copy/paste hem hieronder:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error
Internet Information Services

Technical Information (for support personnel)

* Error Type:
      Provider (0x80004005)
      Niet nader omschreven fout

Achter 0x080004005 zitten nogal wat verschillende errors verscholen, de meeste vrij duidelijk als je gewoon leest wat hij als fout geeft. Maar deze (Unspecified error) is heel raar.

Hij komt te pas en te onpas tevoorschijn. Gek dus, soms kan ik mijn ASP pagina's 10x bekijken, no problem, maar vaak komt hij al meteen op de proppen. Ik denk niet dat het in mijn connectionstring zit oid omdat het voorheen altijd prima werkte (probleem sinds een paar maanden; daarvoor zeker een jaar goed gewerkt). Mijns inziens is dit een IIS probleem, niet zozeer ASP omdat het script prima werkt(e) en ook goed op internet draait bij webhosting.

Error friendly messages staan aan. Gezocht, gevonden en geprobeerd:
  • Herstarten IIS danwel start/stop van de service
  • Reboot
  • Veel fora danwel TechNet van MS beschrijft deze fout als een rechten-issue. User IUSR_[computer name] moet read/write rechten hebben op de asp files danwel de MS Acess DB. Echter, ik draai Windows XP Home, geen rechten issues hier volgens mij? Bovendien verklaart dat niet waarom het soms wel soms niet werkt...
  • Deze oplossing die beschrijft dat het een setting is in ASP (Je moet op CREATE drukken in de applicatiemap van je IIS configuratie)
  • ODBC configuratie wellicht corrupt? Was een suggestie van een ander forum maar ik kon aan de hand van hun stappenplan geen fouten vinden.
  • Connectiestring property MODE op 3 zetten (adModeReadWrite) [url=shttp://www.themssforum.com/ASPServer/Unspecified-Error-262658/]URL[/url]
  • Geen MS Access staat open, geen gedeelde bronnen afaik.
  • Geen problemen met toegang tot de TMP danwel TEMP folder.
Windows XP Home, IIS 5.0 (dont ask, het werkte, remember ;) ), FF3.0 (IE geeft zelfde resultaat overigens), MS Access

Ik zie door de knowledgebase de oplossing niet meer, wie helpt me op weg?!?

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raging_Trancer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06-2022
daanmsvl schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:01:
• Veel fora danwel TechNet van MS beschrijft deze fout als een rechten-issue. User IUSR_[computer name] moet read/write rechten hebben op de asp files danwel de MS Acess DB. Echter, ik draai Windows XP Home, geen rechten issues hier volgens mij? Bovendien verklaart dat niet waarom het soms wel soms niet werkt...
Jawel.... RMB op de betreffende root van je pagina in C:\Inetpub\wwwroot en dan middels Sharing & Security de user IUSR_[compu name] R/W rechten geven. Trust me ;) Ik had namelijk hetzelfde probleem :P

Edit: dit was wel op XP Pro though... Weet zo 1,2,3 niet hoe Home met rechten omgaat?

[ Voor 6% gewijzigd door Raging_Trancer op 28-07-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanmsvl
Raging_Trancer schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:06:
[...]

Jawel.... RMB op de betreffende root van je pagina in C:\Inetpub\wwwroot en dan middels Sharing & Security de user IUSR_[compu name] R/W rechten geven. Trust me ;) Ik had namelijk hetzelfde probleem :P
Ik kreeg alleen opties voor DELEN als ik RMB/Properties op die map. Rechten kan ik niets van vinden. Wat doe ik fout dan?!?

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

In XP Home kun je standaard niet de NTFS-rechten instellen, je zal moeten opstarten in veilige modus en inloggen als administrator.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raging_Trancer
Hier; http://valkarts.nl/xphomesecurity/index.html lees ik iets over booten in safe mode om bij gebruikersrechten te komen. Inloggen als admin, of user met admin rechten.

Klinkt erg omslachtig, maar als dat je probleem oplost; so be it ;)

Edit: CodeCaster is me voor :'( ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Raging_Trancer op 28-07-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanmsvl
Zal je altijd zien, post je het probleem, loop je tegen de oplossing aan.
Voor de MOD: Wellicht moet de post naar WEB vanwege de oplossing?!??!?

Het ligt dus toch aan mijn script, al snap ik (nog) niet waarom. De eerder beschreven oplossing (2 na laatste bullet) werkt.

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
dbname="../database/bladiebla.mdb"
set strConn=server.createobject("adodb.connection")
cnpath="DBQ=" & server.mappath(dbname)

' Suggested from http://www.themssforum.com/ASPServer/Unspecified-Error-262658/
strConn.mode = 3 ' adModeReadWrite

strConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & cnpath 

set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

strConn.mode=3 werkt dus WEL! Ik had hem alleen verkeerd geplaatst (ná de strconn.open) en daardoor leek het niet te werken. Nogmaals: Geen clue waarom OF waarom het probleem überhaupt opeens verscheen? Ben benieuwd naar mensen die daar insights naar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
CodeCaster schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:11:
In XP Home kun je standaard niet de NTFS-rechten instellen, je zal moeten opstarten in veilige modus en inloggen als administrator.
Pff.
Gewoon cacls of icacls gebruiken. Veel sneller.
daanmsvl schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:16:
Zal je altijd zien, post je het probleem, loop je tegen de oplossing aan.
[...]
Het ligt dus toch aan mijn script, al snap ik (nog) niet waarom.
Die errorcode is ook een script error code.
Test dat soort scripting ook eens lokaal uit in VBScript (dus niet ASP), dan kom je er vanzelf achter.

Verder heeft dit weinig met Windows als zodanig te maken, meer met sloppy coding.

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 28-07-2008 11:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raging_Trancer
Visual Basic:
1
2
3
Set adoCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
adoCon.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & Server.MapPath("DB/whatever.mdb")
set rsGegevens = adoCon.execute(sSQLGegevens)

Dit is de code die ik gebruik en die werkt prima! Misschien dat je er iets mee kan? Ik gebruik de mode instelling totaal niet... (dit is wel na aanpassing van de rechten though)

[ Voor 6% gewijzigd door Raging_Trancer op 28-07-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanmsvl
alt-92 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:25:
Verder heeft dit weinig met Windows als zodanig te maken, meer met sloppy coding.
Dank voor het compliment, straalt echt professionaliteit uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt gewoon niet na het openen van een connectie nog de mode wijzigen; niet meer dan logisch lijkt me dan dat je die mode zet voordat je de connectie opent ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanmsvl
RobIII schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:38:
Je kunt gewoon niet na het openen van een connectie nog de mode wijzigen; niet meer dan logisch lijkt me dan dat je die mode zet voordat je de connectie opent ;)
Klopt het was ook een (stomme |:( ) fout die volledig te begrijpen is. Ik snap alleen niet waarom die mode variabele blijkbaar zo "afwisselend" invloed heeft. Zonder die toevoeging werkt het namelijk soms wel soms niet en dat vind ik vreemd en begrijp ik dus niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
daanmsvl schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:28:
[...]

Dank voor het compliment, straalt echt professionaliteit uit!
En jij bedankt voor het opletten waar je je topic opent ;)

move >> PRG op aanvraag.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1