Ik heb op mijn Vista systeem een externe disk in een ICY-Box behuizing via eSata aangesloten. Werkt prima en razendsnel. Alleen verwijnt deze disk uit het systeem als de PC in standby/hibernate is geweest. Ik kan hem dan (soms) terughalen door in apparaat beheer de controller (Marvell 61xx RAID controller) uit- en weer in te schakelen, maar dit gaat niet altijd goed. Als het niet goed gaat verschijnt er een geel uitroeptekentje dat het apparaat niet kan worden gestart.
Het is een ASUS P5Q DLX moederbord, en de controller staat niet als AHCI geconfigureerd want deze optie is niet in de BIOS aanwezig...
Iemand een idee hoe ik deze schijf wat permanenter beschikbaar kan houden? Is het trouwens normaal dat bij elke nieuwe harddisk die ik erin doe een andere drive letter toegewezen wordt? Voor mijn backup disk is er wel een letter toegekend, en die krijgt hij ook steeds weer, maar moet je dit voor elke disk doen?
Het is een ASUS P5Q DLX moederbord, en de controller staat niet als AHCI geconfigureerd want deze optie is niet in de BIOS aanwezig...
Iemand een idee hoe ik deze schijf wat permanenter beschikbaar kan houden? Is het trouwens normaal dat bij elke nieuwe harddisk die ik erin doe een andere drive letter toegewezen wordt? Voor mijn backup disk is er wel een letter toegekend, en die krijgt hij ook steeds weer, maar moet je dit voor elke disk doen?
[ Voor 3% gewijzigd door superduper op 17-08-2008 16:06 ]