Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PC] Battlefield 2 Gameplay, doe ik iets essentieels fout

Pagina: 1
Acties:

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:49
Mogge!

Omdat practisch alle BF2 topics een slotje hebben wegens slowchatten, offtopic gaan en laag niveau gepost, kan ik mijn vraag niet meer in één van de xx topics stellen.

Mijn vraag of probleem is eigenlijk het volgende:

Ik speel graag een potje BF2 Conquest, net zo graag als ik CoD2 / 4 speel. Mijn skill level in CoD ligt vrij hoog vind ik zelf. Echter lukt het me niet dit te vertalen naar BF2.

Ik weet dat BF2 een heel ander stuk koek is dan de CoD reeks, echter wat ik ook probeer, veel punten levert het me niet op. Hieronder mijn bevindingen betreft mijn spelervaring in BF2:
  1. Accuracy is ver te zoeken, om iemand neer te leggen ben ik praktisch een volledig magazijn kwijt
  2. Ben zelf vrij snel af, als ik niet direct gespawnkilled wordt, wordt ik wel door de vijand met een paar (lees een paar, dus niet zoals ik met een magazijn) kogels omver geholpen
  3. Scoor weinig punten in vergelijking met de overige spelers, ondanks dat ik points capture, het de vijand probeer moeilijk te maken of de commander uithang en orders uitdeel
Ik kan met tanks, choppers en jetfighters omgaan en ben dus geen ongeleid projectiel die maar wat ligt aan te klooien.

Merkwaardig detail is, dat als ik coöp speel tegen bots met een skill level van tegen de 75/80 ik wel uit de spreekwoordelijke verf kom. En als ik het dus moet opnemen tegen echte spelers ik alleen maar kans maak op veel punten als medic en support. Op vier weapon unlocks na beschik over een paar beste guns, maar ook daar heb ik niet echt de indruk van dat het wat uitmaakt.

Stats op BF2S

En daarom vraag ik me af, doe ik essentieels fout?

discogs

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 13:57
Het is nu bijna een jaar dat ik voor het laatst BF2 gespeeld heb maar ik had niet echt moeite om veel punten te scoren. Met 1013 gouwe plakken, 600 zilveren plakken en 438 bronzen plakken doe je het niet heel slecht dacht ik. Nou moet ik zeggen dat ik het ook best veel heb gespeeld en dan leer je vanzelf wat het beste werkt. Als je een clip leegschiet op iemand zal je wss. niet zoveel raken. Het beste is om in korte bursts te schieten van 3 kogels. Als je blijft schieten wordt je minder accuraat. De beste class om punten te scoren is medic volgens mij. Je krijgt punten door mensen te reviven, healen en het voordeel is dat je je zelf ook lekker in leven kunt houden. Wanneer je een vlag overneemt eerst wat medic bags rond strooien zodat als je geraakt wordt je meteen weer full health bent. Zeker als je dan wat vijanden omlegt die proberen je vlag terug te pakken stromen de puntjes binnen.

http://bf2s.com/player/43349174/

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
ten eerste wil ik zeggen dat er met je accuracy niks mis is.
punten die je zou kunnen verbeteren:
  1. _Altijd_ in een squad
  2. Veel meer bezig zijn met je main target, en dat is vlaggen verdedigen en overnemen.
  3. probeer echt als een team te spelen. je doel is als team winnen niet persoonlijk zoveel mogelijk kills maken.
moet er wel bij zeggen dat het online flink verandert is. er is eigenlijk totaal geen sprake meer van teamplay. ik heb ook echt al heel lang geen bf2 meer gespeeld, ook al is het het beste spel dat ik ooit gespeeld heb.

dit zijn mijn stats

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:03

Beugelfles

I love rusty spoons

Nou zo slecht zijn je stats toch ook weer niet. In de 80 uur dat jij totaal gespeeld heb, heb je al aardig wat bereikt. Zeker als ik het vergelijk met mijn 368 uur speeltijd (http://bf2s.com/player/62549091/). Je accuracy groeit vanzelf wel een beetje.
loewie-643- schreef op maandag 28 juli 2008 @ 09:32:

• Accuracy is ver te zoeken, om iemand neer te leggen ben ik praktisch een volledig magazijn kwijt
Op afstand de single shot functie van je gun gebruiken en op korte afstand veel naar links en rechts bewegen (niet bunnyhoppen, dat wordt niet gewaardeerd)
• Ben zelf vrij snel af, als ik niet direct gespawnkilled wordt, wordt ik wel door de vijand met een paar (lees een paar, dus niet zoals ik met een magazijn) kogels omver geholpen
BF2 is gewoon een uitgebalanceerd spel waar vrij veel goede spelers rondlopen. Spawnkill is idd vervelend maar komt volgens mij toch relatief weinig voor. Zoek je wel voldoende dekking en dergelijke en gebruik je de kwaliteiten van een squad (incl. rugdekking en dekking in de flanken)?
• Scoor weinig punten in vergelijking met de overige spelers, ondanks dat ik points capture, het de vijand probeer moeilijk te maken of de commander uithang en orders uitdeel
De commander uithangen en squadleader zijn is puntentechnisch niet het best, maar het is af en toe wel leuk om jouw team naar de overwinning te leiden. Een goede commander kan veel verschil maken. Een slechte ook... ;) Volgens mij zijn er bij BF2 enorm veel goede spelers. Heel veel K/D ratios liggen volgens mij ook rond de 1 en worden langzaam beter.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:49
Teamplay, is ook ver te zoeken, ik zat gisteren nog op een server waar gewoon teamkills gemaakt werden voor een straaljager of gevechtsheli.

Single shots en bursts pas ik inderdaad toe, maar dan nog kom ik uit op magazijnen.
Ik zal al het advies eens ter harte nemen en kijken of ik het verschil kan maken.

Het hangt natuurlijk ook een beetje af of je op een goede server rond banjert, zijn er mensen die zeggen ik weet er zo een paar waar wel nog BF2 gespeeld wordt zoals het moet?

discogs