Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MSI Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een "Overclocking failed" probleem met een recent nieuw systeem

specs:
- Cooler master power supply Realpower pro 700w Modularil
- Intel Core 2 duo E8400 3.00Hz 1333 6MB
- MSI P45 Neo2-FR IP45
- MSI GeForce 9800GTX OC 512MB DDR3
- OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC8500
- 2x Samsung 1TB Sata300 32MB

Nu het probleem is dat de pc niet van zich zelf wilt opstarten. Ik moet wat prullen aan de onderdelen voor dat hij opstart en mij de melding "overclocking failed, ... press any key except del to enter setup". Nu ik vind dit raar omdat ik het system niet overclock. Als ik in het menu de default settings laad en dan "save en exit" dan start het systeem op zonder enige problemen.

Nu Ik heb als os Microsoft Vista Ultimate 64Bit draaien. Nu Ik heb op de website van MSI gelezen dat de 3.1 ama bios versie de "CPU Micro Code" update bevat van mijn processor. Nu ik heb de live update van msi gerunt en deze heeft de bios update niet gezien als relevant.

Nu vraag ik mij toch af wat dit zou kunnen veroorzaken en belangrijker. Hoe ik het kan oplossen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit kwam ik ook een keertje tegen op de MSI P45D3 Platinum icm OCZ geheugen, dat wilde ook niet helemaal lekker booten omdat het voltage ervan te laag was. Hierdoor kreeg je ook wel eens een OC failed melding. Het beste wat je kunt doen is handmatig het juiste voltage instellen en even kijken naar een nieuwere bios. Als je nog een bord hebt met de allereerste bios erop dan is het zeker raadzaam te kijken voor een upgraden, omdat er veel problemen hierin zijn opgelost (en voor de Platinum en Diamond heb ik al flink wat updates gekregen, lijkt me dat er voor de Neo's ook nog wel wat nieuws te vinden is).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 07:48:
Ik heb een "Overclocking failed" probleem met een recent nieuw systeem

specs:
- Cooler master power supply Realpower pro 700w Modularil
- Intel Core 2 duo E8400 3.00Hz 1333 6MB
- MSI P45 Neo2-FR IP45
- MSI GeForce 9800GTX OC 512MB DDR3
- OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC8500
- 2x Samsung 1TB Sata300 32MB

Nu het probleem is dat de pc niet van zich zelf wilt opstarten. Ik moet wat prullen aan de onderdelen voor dat hij opstart en mij de melding "overclocking failed, ... press any key except del to enter setup". Nu ik vind dit raar omdat ik het system niet overclock. Als ik in het menu de default settings laad en dan "save en exit" dan start het systeem op zonder enige problemen.

Nu Ik heb als os Microsoft Vista Ultimate 64Bit draaien. Nu Ik heb op de website van MSI gelezen dat de 3.1 ama bios versie de "CPU Micro Code" update bevat van mijn processor. Nu ik heb de live update van msi gerunt en deze heeft de bios update niet gezien als relevant.

Nu vraag ik mij toch af wat dit zou kunnen veroorzaken en belangrijker. Hoe ik het kan oplossen.
Zoals ik al reeds op het coolermaster forum heb gezegd, manueel updaten en zoals anderen al op het mis forum heb gezegd blijf van die live update af, dat is vragen om problemen.

Gewoon op de link klikken op mijn post en alles wordt uitgelegd voor je. Het is niet zo moeilijk met een USB stickie en nadien zijn je problemen weg =]

Ik blijf je probleem volgen =D, google wijst me de weg :+

Groetjes, Noobi